Yazar "Minaz, Muhammet Baki" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2023 vizyon belgesi ile ilgili olarak okul yöneticilerinin görüşleri(Turkish Studies Educational Sciences, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Dikmen, HakanBu araştırmanın amacı, başta Türkiye’nin eğitim sorunlarına çözüm bulmak amacıyla yayımlanan 2023 Vizyon belgesinde ortaya konulan hedeflerin eğitim sorunlarını çözmede ne derece etkili olacağını saptamaktır. Araştırmada okul yöneticileriyle görüşülmüştür. Okul yöneticileriyle yapılan görüşmelerde, 2023 Vizyon belgesinde ortaya konulan hedeflerle bölgeler arasındaki eğitim farklılıklarının azalıp azaltmayacağı, öğrenciler açısından bir fırsat eşitliğinin sağlanıp sağlanmayacağı, ortaya konulan hedeflerle yeni bir neslin yetiştirilip yetiştirilemeyeceği, öğretmenin toplumda kaybettiği eski saygınlığına kavuşup kavuşmayacağı, hedeflerin ülkemizi eğitim açısından dünya ülkeleri arasında istenilen konuma getirip getirmeyeceği, sınavla öğrenci alan okul sayısının azaltılmasının var olan sorunların çözümünde nasıl bir etki yaratacağı, zorunlu ders sayısı ve çeşidinin azaltılmasının öğrenci üzerinde nasıl bir etki yarattığı, okullarda idareci olmak için getirilen sınav ve yüksek lisans şartının nasıl değerlendirildiği, eğitimin dört temel ayağı arasında etkili bir iletişimin kurulması halinde öğrenci disiplinsizliğinin azalıp azalmayacağı ve 2023 Vizyon belgesini genel olarak nasıl buluyorsunuz sorularına cevap aranmıştır. Bu sorulara cevap bulmak amacıyla Siirt ilinde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 30 okul yöneticisiyle görüşülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Daha önceden hazırlanan sorularla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak eğitim yöneticilerinin 2023 Vizyon belgesi hakkındaki görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular betimsel analiz yöntemi kullanılarak sunulmuşturÖğe An Investigation into Examination-Type Preferences of Primary School Students in Relation to Various Variables(Ani Yayincilik, 2019) Tas, Halil; Minaz, Muhammet BakiPurpose: Many teachers make assessment and evaluation without taking into account the preferences of the students. However, for a qualified assessment and evaluation activity, it is very important to take into account the individual differences, individual needs, and choice of exam types when determining the type of exam. This study seekeds to determine examination-type preferences of 4th grade primary school students and whether these differed depending on gender, and the location of the school, and to reveal the reasons of students' preferences related to examination types. Methods: The study group of this relational research model was composed of 208 4th grade students. Convenience sampling was used to determine the study group. In this study, Examination-Type Preference Questionnaire was used to determine the examination types preferred by students while Interview Form was employed to find out the causes of their examination-type preferences. To collect the data of the study, quantitative and qualitative research methods were applied. Findings: It was determined that students preferred multiple choice tests most whereas they preferred written examinations least. It was also determined that there was no significant relationship between examination types preferred and gender of students, and location of the school. Implications for Research and Practice: Studies that will make use of other variables should be carried out related to examination-type preferences. In addition, a similar study on a larger sample can be used to determine alternative assessment and assessment competencies of classroom teachers. (C) 2019 Ani Publishing Ltd. All rights reservedÖğe Educational sciences research papers(Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Sert , Meral AğırEducational Sciences Research PapersÖğe Effect of biography-based values education on the attitudes of 4th grade primary school students towards the value of patriotism(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2020) Minaz, Muhammet Baki; Tas, HalilThe aim of this study is to determine the effect of biography-based values education on the attitudes of 4th grade students towards the value of patriotism. A semi-experimental design with pretest-posttest control group was used to find out differences concerning attitudes towards patriotism value between students in the experimental group in which biography-based values education was implemented and those in the control group where biography-based values education was not used. Patriotism attitude scale was used for quantitative data and interview forms were used for qualitative data in this study in which quantitative and qualitative research techniques were employed together. In this study, biographies of Halide Edip, Munevver Saime, Kara Fatma, Nene Hatun, Serife Baci, Tayyar Rahmiye, Gordesli Makbule, Kilavuz Hatice, Binbasi Aye, Nezahat Onbasi, Elif Baci and Halime cavu, some women heroes of the Turkish independence, were used. After the implementation of biography-based values education, a significant difference was found between students' attitude scores concerning patriotism value in favor of the experimental group. In addition, there was a significant difference between students' attitude scores and their gender in favor of the experimental group while no significant difference was detected between students' attitudes regarding variables of parental education level and family income level.Öğe Eğitim bilimler alanında araştırma makaleleri(Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Sert, Meral AğırEğitim Bilimleri Alanında Araştırma MakaleleriÖğe Eğitim bilimleri alanında araştırma ve değerlendirmeler(Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Bakieğitim bilimleri alanında araştırma ve değerlendirmeleri içeren bölümlü ve editörlü bir kitaptır.Öğe Eğitim bilimleri alanında yeni ufuklar(2019) Minaz, Muhammet Bakieğitim bilimleri alanında yeni ufuklar adlı bir bölümlü kitap çalışmasıÖğe Evaluation of teacher trainees’ career expectations in terms of various variables(Educational Policy Analysis and Strategic Research, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Akın, Mehmet AliThis study seeks to evaluate teacher trainees’ career expectations in terms of gender, age, parental living status, place of birth and marital status. A mixed model was used in the study. The population of the study is comprised of students of the Siirt University Faculty of Education, while the sample for the quantitative research and qualitative research is comprised of 283 students and 30 volunteers, respectively. The career planning questionnaire (Minaz, 2019) and the semi-structured interview questions developed by the researcher were used to collect data. As a result of the study, it was found that there was a statistically significant difference between the career plans according to variables such as the students’ department and grade point average (GPA), that the career planning levels of the students at the Social Sciences Department were lower than the students studying in the other departments, and that the students with GPA between 71 and 80 had a higher career planning score. According to the content analysis results of qualitative findings, it was determined that the students did not do enough research when choosing this department while those who did failed to search in detail and that the students were placed into universities only based on their scores. More than half of the students stated that they are in the department in which they can use their skills. Finally, teacher trainees stated that they are aware of the difficult and easy aspects of their profession while the students expressed that they fail to keep up with the innovations in the field because of the everincreasing informationÖğe Knowledge Levels of Teachers With Refugee Student(s) in Their Class Related to Classroom Management(Sage Publications Inc, 2021) Tas, Halil; Minaz, Muhammet BakiThe aim of this study is to determine the knowledge level of primary school teachers with refugee student(s) present in their class related to classroom management and to determine whether this knowledge level varies depending on their gender, the type of school they graduated from, their seniority and whether they have received training in classroom management. The study group of this research, which is a survey model, is composed of 62 primary school teachers. In this study, Classroom Management Knowledge Level Measurement Test was used as a quantitative data collection tool while Interview Form was used as a qualitative data collection tool. Frequency, t-test, one-way analysis of variance, and Scheffe multiple comparison test were used in the analysis of quantitative data, and the descriptive analysis technique was used in the analysis of qualitative data. The results of the study showed that the knowledge level of teachers with refugee students(s) present in their class had low knowledge level related to classroom management, that their knowledge levels differed depending on their professional seniority and whether they have received training in classroom management, and that their knowledge levels did not vary depending on the type of school they graduated and gender.Öğe MESLEKİ TÜKENMİŞLİK ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(2019) Minaz, Muhammet BakiBu araştırmanın amacı Mesleki Tükenmişlik Ölçeği’ni geliştirmekve geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Tükenmişlik sendromu çeşitlimeslek dalları açısından önemli bir sorundur. Mesleki TükenmişlikDüzenlerinin belirlemeye yönelik olan çalışma tarama modeli niteliğindebetimsel bir çalışmadır. Bir ölçeğin geliştirilmesi aşamaları genel olarakşöyle sıralanabilir. Maddeleri oluşturma, Uzman görüşüne başvurma,Ön sınama, Geçerlik çalışması, Faktör analizi ve güvenilirlik hesaplamaşeklinde sıralanabilir. Çalışma 171’i kadın, 169’ı erkek olan toplam 340kişi üzerinde yürütülmüştür. Mesleki Tükenmişlik Ölçeği 1”hiçbirzaman” ve 5 “her zaman” şeklinde 5’li Likert tipi bir derecelendirmeyesahiptir. Ölçeğin madde analizi için düzeltilmiş madde toplamkorelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği açımlayıcıfaktör analizi, güvenirliği Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısıile incelenmiştir. Geçerlik ve güvenirlik analizleri SPSS 25 paketprogramı ile yapılmıştır. Mesleki Tükenmişlik Ölçeği yapı geçerliği içinuygulanan açımlayıcı faktör analizi sonucunda toplamvaryansın %32,24’ünü açıklayan, öz-değeri 7,09 olan tek boyutlu ve 22maddeden oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Ölçeğin KMO örneklemuygunluk katsayısı .90 olarak bulunmuştur. Ölçeğin faktör yükleri .41ile .72 arasında sıralanmaktadır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizisonuçları ise modelin uyum iyiliği indekslerinin kabul edilebilir düzeydeolduğunu göstermektedir. Cronbach alfa iç tutarlık güvenirlikkatsayısı .89 olarak bulunmuştur. Ölçeğin düzeltilmiş madde toplamkorelasyon katsayıları .37 ile .67 arasında sıralanmaktadır. Bu sonuçlarMesleki Tükenmişlik Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracıolduğunu göstermektedir.Öğe New horizons in educational sciences(Pegem Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Bakiit is a book abour education. it is name New Horizons in Educational SciencesÖğe ÖĞRETMENLİK UYGULAMA OKULU TUTUM ÖLÇEĞİ (DANIŞMAN VE ÖĞRENCİ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(2019) Minaz, Muhammet BakiBu araştırmanın amacı Öğretmenlik Uygulama Okulu Tutum Ölçeği(Danışman ve Öğrenci)’ni geliştirmek ve geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Öğretmenlik Uygulama Okulu (Danışman ve Öğrenci) Tutumlarınıbelirlemeyeyönelikolanbuçalışmataramamodeli niteliğinde betimsel bir çalışmadır. Bir ölçeğin geliştirilmesi aşamaları genel olarak şöyle sıralanabilir. Maddeleri oluşturma, Uzman görüşüne başvurma, Ön sınama, Geçerlik çalışması, Faktör analizi ve güvenilirlik hesaplama şeklinde sıralanabilir. Çalışma 197’si kadın, 145’i erkek olan toplam 342 kişi üzerinde yürütülmüştür. Öğretmenlik Uygulama Okulu Tutum Ölçeği1 “tamamen katılıyorum” ve 5 “kesinlikle katılmıyorum” şeklinde 5’li Likert tipi bir derecelendirmeye sahiptir. Ölçeğin madde analiziiçindüzeltilmişmaddetoplamkorelasyonkatsayıları hesaplanmıştır.Ölçeğinyapıgeçerliğiaçımlayıcıfaktöranalizi, güvenirliğiCronbachalfaiçtutarlılıkgüvenirlikkatsayısıile incelenmiştir. Geçerlik ve güvenirlik analizleri SPSS 25 paket programı ileyapılmıştır. ÖğretmenlikUygulamaOkuluTutumÖlçeğiyapı geçerliği için uygulanan açımlayıcı faktör analizi sonucunda toplam varyansın %32,60’ini açıklayan, öz-değeri 7,49 olan tek boyutlu ve 23 maddeden oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Ölçeğin KMO örneklem uygunluk katsayısı .90 olarak bulunmuştur. Ölçeğin faktör yükleri .31 ile .71 arasında sıralanmaktadır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ise modelin uyum iyiliği indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir.Cronbach alfa iç tutarlık güvenirlik katsayısı .90 olarak bulunmuştur. Ölçeğin düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayıları .28ile.64arasındasıralanmaktadır.Busonuçlar Öğretmenlik Uygulama Okulu Tutum Ölçeği’ningeçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.Öğe Sosyal bilimlerde yeni araştırmalar(Berikan Yayınevi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Taş, HalilBu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin meslek seçimlerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu çalışma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 52 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, üçlü likert tipinde hazırlanmış anket formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde karma yöntem kullanılmıştır. Öncelikle öğrencilerin meslek seçmelerine etki eden faktörlerin frekans ve yüzdeleri hesaplanmış; daha sonra öğrencilerin meslek seçiminde bu faktörleri neden önemsedikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplama araçlarından elde edilen verilerle ana temalar belirlenmiş ve öğrenci görüşleri doğrudan aktarılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin meslek seçiminde mesleğin ailenin geçimini sağlayacak imkânlar sunmasını, başkalarına yardım etmeyi sağlamasını, maddi kazanç getirmesini, güvenli çalışma koşullarına sahip olmasını, toplumda saygın bir yerinin olmasını, iş güvenliğinin ve kariyer yapma olanaklarının bulunmasını, çalışma saatlerinin kendilerine, ailelerine ve arkadaşlarına yeterince zaman ayıracak nitelikte olmasını önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Sosyal, beşeri ve idari bilimler alanında araştırma ve değerlendirmeler(Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Bakieğitim yerelleşmesi ile ilgili bir kitap bölümüÖğe Yeni ilkokul 4. sınıf Türkçe dersi öğretim programının programın ögeleri bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(International Journal of Human Sciences, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Taş, Halil2017 İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı proramın ögeleri bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma tarama modeli niteliğindedir. Öğretim programına ilişkin görüşlerin belirlenmesinde; öğretim programının temel ögeleri olan hedef (amaç), içerik, eğitim durumları (öğrenmeöğretme süreci) ve ölçme-değerlendirme ögeleri esas alınmıştır. Araştırma için gerekli veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri" başlıklı veri toplama aracı ve yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşturulan görüşme formlarıyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri; Ordu ili Ünye ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan 284 sınıf öğretmeninden, ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 69 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada görüşme yapılacak 34 öğretmenin belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde frekans (f) ve yüzdelerden (%) yararlanılmış; görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler ise betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada, program hedeflerinin bireye millî, manevi ve evrensel değerleri kazandıracak şekilde, açık ve anlaşılır olarak belirlendiği, ancak hedeflerin Türk Milli Eğitimi’nin genel ve özel amaçlarıyla uyumlu olmadığı; program içeriğinin bireylerin ilgi ve gereksinimleri ile gelişim özelliklerini ve hazırbulunuşluk düzeylerini dikkate aldığı, ancak içeriğin çok yoğun olduğu; öğrenme-öğretme sürecinin uygulamaya dayalı ve çağdaş öğrenme-öğretme yöntem, teknik ve stratejilerine uygun olduğu; ancak öğrenmeöğretme sürecinin, öğrenci merkezli ve bireysel farklılıkları dikkate alarak hazırlanmadığı; programda öngörülen ölçme-değerlendirme anlayış, yöntem ve tekniklerinin, hedeflere ve program içeriğine uygun olduğu, ancak ölçmedeğerlendirme sürecinde bireysel farklılıkların dikkate alınmadığı ve programda belirtilen ölçme-değerlendirme ölçüt, yöntem ve tekniklerinin ders süresi açısından uygulanabilir olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.