Yazar "Ramazanoğlu, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Systematic Analysis on Graduate Theses Published in The Field of Computer Programming in K-12 Education Between 2018 and 2022(Ozgen Korkmaz, 2023) Uluyol, Çelebi; Orak, Esma; Gökçearslan, Şahin; Ramazanoğlu, MehmetThis study is designed to reveal the research trends of graduate theses published in the field of computer programming in K-12 between 2018 and 2022. Document analysis was used for data collection in this study. The data was divided into 9 categories, and the results demonstrated that the scholars in the Departments of Computer Educational and Instructional Technologies (CEIT) at Atatürk University and Ondokuz Mayıs University of Türkiye mainly published master’s theses in this field in 2019. Another result was that though CEIT is also the main department for doctoral theses, no difference exists in terms of years or universities. “Teaching, learning, and training programming” and "computational thinking" are the most frequently used keywords in graduate programs, respectively. While quantitative and mixed method (parallel, convergent), convenience sampling, and psychometric scales are preferred in master's theses, mixed method (explanatory, mixed), purposive sampling, interviews/focus group interviews, and psychometric scales are preferred in doctoral theses, respectively. Observation and semi-structured interview forms are used as data collection tools in the theses. Although quantitative methods are mainly utilized in data analysis, parametric and non-parametric statistical tests are also used, and content analysis is resorted to as part of qualitative methods. Whilst validity and reliability studies have been carried out measurement tools are employed in master's theses, scales have been developed in doctoral theses. The present study also offers some suggestions for future research on teaching computer programming. © 2023, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.Öğe ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN EĞİTİM AMAÇLI KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ(2019) Ramazanoğlu, Mehmet; Aker, AynurBu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon programında öğrenimgören öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklik teknolojisinin eğitimamaçlı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitelaraştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesindepedagojik formasyon programında öğrenim gören öğretmen adaylarındanÖğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan toplam 20öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri; yarı yapılandırılmışgörüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizindebetimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenadaylarının Artırılmış gerçeklik uygulamaları hakkında görüşlerini 3farklı kategoride incelendi. İlk olarak öğretmen adaylarının artırılmışgerçekliğin sınıflarda kullanılmasına ilişkin görüşlerinde ilgi çekmesi,kalıcı öğrenmeyi sağlaması ve motivasyonu artırması yönünde en fazlagörüş belirtmişlerdir. Hayat ile ilişkilendirme konusunda ise en çokhayatı ve gerçek hayat ile ilişkilendirmeleri kolaylaştıracağı görüşündebulunmuşlardır. Eğitim aracı olarak artırılmış gerçekliğinkullanılmasının kalıcılığı artıracağı, eğitimde faydalı olacağı, derse ilgiyiartıracağı ve ilgi çekeceği görüşünü belirtmişleridir. Elde edilen bulgulararaştırmaya katılan öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklikuygulamalarını sınıf ortamlarında kullanmaya yönelik görüşlerininolumlu yönde olduğunu göstermektedir. Artırılmış gerçeklikuygulamalarının öğrencilere eğlenceli ve dikkat çekici bir öğrenme ortamısağlayacağı, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor öğrenme süreçlerine hitapettiğinden öğrenmeyi kolaylaştıracağını, derse katılımının artıracağıgörüşü ortaya konulmuştur. Bu sayede etkili bir ortamınoluşturulabileceği, öğrenmenin daha fazla etkileşimli bir yapıyadönüşebileceği ve başarıyı artırmada etkili olabileceği ifade edilmiştir.Artırılmış gerçeklik uygulamaları eğitimin dışında sağlık, oyun ve eğlencegibi farklı alanlarda da kullanılabileceği görülmüştür.Öğe ĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA YÖNELİK TUTUMLARINA VE BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİSİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK ALGILARINA ETKİSİ(2021) Ramazanoğlu, MehmetBu araştırmanın amacı, robotik kodlama uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarıve bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlilik algıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma tekgruplu öntest-sontest kontrol grupsuz yarı deneysel modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunuGüneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki Siirt il sınırları içerisinde bulunan bir meslek ve teknik lisesinin bilişimteknolojileri bölümünün 11. sınıf eğitimine devam eden gönüllü 63 öğrenci oluşturmaktadır. Robotikuygulamaların eğitimi, robotik eğitim sertifikası olan bir eğitmen tarafından verilmiştir. Çalışma 10 haftalıktoplam 30 saat eğitim süresinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerini toplamak için “bilgisayara yöneliktutum ölçeği” ve “bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlilik algı ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadadeney öncesi ve deney sonrası uygulanan ölçekler SPSS 21 programı kullanarak analiz edilmiştir. Araştırmaverilerinin normal dağılım gösterdiği belirlendiğinden analizler parametrik test teknikleri gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, robotik kodlama uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarındakikaygıların azaldığı, bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlilik algılarının yükseldiği sonuçlarınaulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda robotik kodlama uygulamalarının yaygınlaştırarak farklı öğretimprogramlarında kullanılması, uygulamalı hizmetiçi eğitimler verilmesi ve disiplinler arası deneysel araştırmalarınarttırılması önerilmektedir. Araştırma, Siirt Üniversitesi etik kurulu biriminin 2020-1811 tarih ve sayı kararıylaaraştırma etiği bakımından uygun bulunmuştur.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ NOMOFOBİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ(2020) Ramazanoğlu, MehmetBu araştırmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Siirt Üniversitesi EğitimFakültesi öğrencilerinin Nomofobi düzeylerini incelemektir. Çalışma, nicel araştırmayöntemlerinden tarama modeli ile desenlenmiştir. Çalışma, uygun örnekleme ve ölçüt örneklemeyöntemleri kullanarak toplam 282 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Çalışmada,öğretmen adaylarının Nomofobi durumlarının orta düzeyde olduğu, öğretmen adaylarınınyaş ve cinsiyete göre Nomofobi düzeylerinin anlamlı şekilde değişmediği, bölüm vesınıf göre anlamlı şekilde değiştiği bulgulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğretmenadaylarının Nomofobi düzeylerinin yüksek olmadığı sonucuna varılmıştır. Öte yandaniletişim kuramama boyutu ile bilgiye erişememe boyutunun öğretmen adaylarında yüksekdüzeyde kaygı ve endişeye yol açtığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına Yönelik Tutumları: Siirt İli Örneği(2020) Ramazanoğlu, Mehmet; Solak, Mehmet ŞahinBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik tutumlarınıincelenmesidir. Çalışmada karma model yöntemlerinden eşzamanlı üçgenleme tasarım kullanılmıştır. Çalışma katılımcılarını,2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde bulunan bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışma gurubunun seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nicel bölümde çalışmaya katılanların artırılmış gerçeklikuygulamalarına karşı tutumlarının belirlenmesi için “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Nitelbölümde ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21 programı ve betimsel analiz yöntemiprosedürleri uygulanmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelikortaokul öğrencilerinin tutum düzeylerini olumlu yönde etkilediğini ve görüşlerinin olumlu olduğu bulunmuştur. Çalışmadaöğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik kullanma kaygılarının azaldığını ve kullanmaisteklerinin arttığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik kullanmamemnuniyetlerinin arttığı, ancak istatiksel olarak anlama bulunmamıştır. Çalışmada hem erkek öğrencilerin hem de kadınöğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanıma ilişkin tutum düzeylerinin aynı seviyede olduğugörülmüştür.