Yazar "Pesen, Cahit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analyze of students problem solving abilities in mathematics lesson which is studied with Problem-Based Learning (PBL) approach(2010) Özgen, Kemal; Pesen, CahitProblem-Based Learning (PBL) approach is a student-centered approach which is arranged mathematics lesson around real-world problem activities. In mathematics lesson, PBL approach gives to students opportunities such as who can think critical-creative, solve problem and communicate within group. Problem solving is between useful results of PBL and constitutes focal point of mathematics education. In this study, in mathematics lesson which is studied with PBL approach, analyzed students problem solving abilities which are between useful results of PBL approach and is constituted focal point of mathematics. With this purpose, in ninth grade mathematics lesson real-world problems is given to students about "ordered pair" and "cartesian product" subjects. Learning was coming true around this problems. Students worksheets was obtained the result of PBL approach applications. With this worksheets, students problem solving abilities is analyzed by descriptive analyze method which is qualitative analyze process. When mathematics lesson studied in accordance with PBL approach, it was determined that students abilities was coming true at desired level concept knowledge of subject and problem solving abilities.Öğe Development of a Scale to Measure Teacher Candidates’ Attitudes toward Research(Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2012-12) Çelik, H.Coşkun; Gazioğlu, Suzan; Pesen, CahitThe purpose of this study is to develop a ‚Scale of Attitudes toward Research? (SAR) to quantify the attitudes of teacher-candidates towards research. The SAR was applied to 359 (93 female, 266 male) teacher-candidates from the Dicle University, Siirt Faculty of Education in Turkey. In analyzing the data, the Varimax rotation technique was utilized along with principal component analysis. From a draft scale of 60 items, a 31 item scale was developed, 22 of which had positive connotations and 9 of which had negative connotations. Cronbach's Alpha reliability coefficient of the scale was found to be 0.897. The sub-categories of the scale were named ‚interest towards research,? ‚importance,? ‚motivation,? ‚efficacy,? and ‚concern.?Öğe Fonksiyon Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi(e-Journal of New World Sciences Academy, 2008-06) Özgen, Kemal; Pesen, CahitBu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme yaklaşımının fonksiyon konusunun öğretiminde ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma deneysel bir çalışma olup deney grubunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımı uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda; matematik eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin; akademik başarı düzeylerini arttırdığı ve hatırda tutma düzeylerini geliştirdiği sonuçlarına varılmıştır. Görüşme verilerine göre; öğrenciler probleme dayalı öğrenme yaklaşımını geleneksel öğretimden daha faydalı ve eğlenceli olduğunu belirtmişlerdir. The aim of this research is to examine the effect of problem based learning approach on students’ academic achievement and retention levels in the teaching of functions issue at 9th grade in high school. This research is an experimental study, problem based learning approach was used with the experimental group, whereas traditional teaching approach was used with the control group. The results of the study reveals that problem-based learning approach in mathematics teaching, increases students’ academic achievement level and the approach also helps students to improve their retention level. Accoring to interview data; students felt that problem-based learning approach is much more beneficial and amusing than traditional teaching approach.Öğe İlköğretim Matematik Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğretmenlerin Öz-Yeterlik Algıları(Sosyal Bilimler Dergisi, 2010) Özgen, Kemal; Pesen, CahitBu çalışmanın amacı, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına ilişkin öz-yeterlik algılarını betimlemek, ayrıca cinsiyet, branş ve kıdem değişkenlerine göre algılarını incelemektir. Araştırma Diyarbakır Merkez İlköğretim okullarında çalışan toplam 154 sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere “Probleme Dayalı Öğrenme Öz-Yeterlik Ölçeği” geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçek bilişsel rehberlik, motivasyon ve kaygı alt faktörlerinden oluşmuştur. Elde edilen veriler ortalamalar, yüzde, t-testi ve varyans analizinden yararlanarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, matematik dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına ilişkin öğretmenlerin öz-yeterlik algılarının olumlu ve yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. The aim of this research is to describe the self-efficacy perceptions of primary and mathematics teachers as regardes problem-based learning approach in mathematics lesson, and to investigate tecahers’ perceptions according to sex, branch and seniority variables. This study took place in Diyarbakır center and 154 primary and mathematics tecahers attended the study. “Problem-Based Learning Self-Efficacy Scale” was developed for using in this research. Developed scale was instituted three factors. As; cognitive guidance, motivation and anxiety. Data have been analyzed and commented by means, percentages, t-test and variance analyze. According to the results of the study, self-efficacy perceptions of teachers towards to problem-based learning approach was positive and high level.Öğe İlkokul matematik dersinde problem çözme öğretim uygulamaları(2021) Pesen, Cahit; Bindak, RecepÖğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmenin öncelikli bir eğitim hedefi olduğu konusunda matematik eğitimcilerinin hemfikir olduğunu söylemek mümkündür. Bu araştırmanın amacı ölçek geliştirerek sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde problem çözme öğretim uygulamalarını değerlendirmektir. Araştırma verileri 2018-2019 öğretim yılında ilkokulda görev yapan 388 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin çeşitli boyutlarda problem çözme öğretim uygulamalarını belirlemek amacıyla Likert tipi bir ölçek geliştirilmiş ve ölçeğin güvenirlik ve geçerliğine bakılmıştır. Yapı geçerliği için açımlayıcı faktör analizi uygulanmış, toplam varyansın %58’ini açıklayan 26 madde ve 6 faktör elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi ölçeğin 6 boyutlu yapısını desteklemiştir. Ölçeğin iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0,90 bulunmuştur. Araştırma sonuçları, ölçeğin sınıf öğretmenlerinin problem çözme öğretim uygulamaları düzeyini belirlemede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Çeşitli değişkenlere göre öğretmenlerin problem çözme stratejilerini gerçekleştirme düzeyleri karşılaştırılmıştır. Öğretmenlerinin problem çözme öğretim uygulamalarında mesleki kıdemin bazı problem çözme stratejilerinin gerçekleştirilmesinde etkili olduğu tespit edilmiştir.Öğe Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları(2008) Pesen, CahitBu araştırma, kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde ilköğretim 3.sınıf öğrencilerinin öğrenme güçlüklerini ve ortak yanlışlıkların gerisinde yatan kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki noktalarla eşleştirilmesinde yaşanan öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları teşhis testi yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır (n=113). Bu eşleştirmelerde öğrencilerin yaşadıkları öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiş, bunların giderilebilmesi için bir takım öneriler geliştirilmiştir.Öğe Matematiğin estetiği üzerine(Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002) Pesen, CahitMatematik, diziliş ve iç uyum ile karakterize edilen bir sanattır[l]. Matematik bir çok insan tarafından anlaşılması zor, sevimsiz bir ders olarak kabul edilmektedir. Matematik bir düşünme yolu olduğuna göre, matematik öğretmenlerimizin amacı, öğrenciye bilgi yüklemek değil, zibin gelişimine katkıda bulunmak olmalıdır. Ayrıca, öğrencilerin matematiğe karşı olumlu yaklaşım geliştirebilmeleri için matematiğin estetik yönünün ortaya konması yönünde çaba harcanınalıdır. Bu makalenin amacı, matematik dersinin genel hedeflerinden olan "Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebilme" ve "Estetik duyguyu geliştirebilme" hedeflerinin kazandırılması çabasına katkıda bulunmaktır. Bu makalede, Matematiğin estetik yönünün keşfedilmesi amacıyla nasıl bir öğretim yaklaşımı içerisinde olunması gerektiği üzerinde durulmuştur. Mathematics is a study of patterns and relationsbips [I]. Mathematics is regarded as an unlovable and a very hard subject to be understood by a lot of people. As Mathematics is being a way of thinking the aim of mathematics teachers shouldn't be to 1000 knowledge to the students but to contribute to intellect developing. Besides they should strive to direct the students to develop positive manners for mathematics. The purpose of this paper is to contribute the struggle of .;aining "the ability of positive manner for mathematics" anr of "the developing aesthetic feeling." which is considered as a one of the general target of mathematics. in this article we tried to fınd out how a teaching method should be foIlowed so as to explore aesthetic way of mathematics.Öğe Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları(Eğitim ve Bilim, 2007-04-15) Pesen, CahitThe study has been carried out to determine 3rd grade students’ misconceptions underlying common mistakes about fractions. Using the “Diagnosis Test” method on 3rd grade students (n=113), it aims to determine the misconceptions encountered in their learning of the relationships between the fraction’s model, symbol and their verbal expression. Students’ misconceptions about the fractions have been analyzed and some suggestions based on the findings are given.Öğe Öğretmen adaylarının yetenek ve ilgileri(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005) Pesen, Cahit; Odabaş, Akın; Bindak, Recep; Kudu, MustafaBu çalısmada Siirt Egitim Fakültesinde okuyan birinci sınıf ögrencilerinin ilgi ve yetenekleri çesitli degiskenlere göre incelenmistir. Ölçme aracı olarak Kuzgun (1996) tarafından gelistirilen “Akademik Benlik Kavramı ölçegi” kullanılmıstır. Verilerin analizinde çoklu karsılastırmalar için tek yönlü varyans analizi, ikili karsılastırmalar için bagımsız t testi kullanılmıs, anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıstır. In this article interests and abilities of students studying at the first class of Siirt Education Faculty have been examined according to various variables. “Scale of Academic Ego-Concept” developed by Kuzgun (1996) was used to collect data. In data analysis, for multiple-comparisons one-way-analysis of variance and for binarycomparisons the Independent t-test was used, and the significance level was 0.05Öğe Özdeşliklerin elde edilmesinde tam küp modelinin öğrenme ürünlerine etkileri(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010) Akın, M.Faysal; Pesen, CahitBu araştırmanın amacı, özdeşlik konusunun öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkilerini belirlemektir. Bu araştırmada, deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2006–2007 öğretim yılı güz döneminde Diyarbakır İli Vali Kurt İsmail Paşa İlköğretim Okulu sekizinci sınıflarında 5 şubede okuyan öğrencilerin ön-test uygulamalarındaki aritmetik ortalama puanları baz alınarak, birbirine eşdeğer iki grup (8E şubesinde okuyan 33 öğrenci deney grubu, 8D şubesinde okuyan 36 öğrenci kontrol grubu) toplam 69 öğrenci üzerinden oluşturmuştur. İlköğretim 8. sınıf matematik öğretim programında bulunan “Harfli İfadeler ve Denklemler” ünitesindeki özdeşliklerin öğretiminde, kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda ise yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, probleme dayalı öğrenme, işbirlikli öğrenme ve buluş yoluyla öğrenme stratejileri kullanılarak ders öğretmeni tarafından 5 haftalık bir çalışma yürütülmüştür. Özdeşliklerin öğretiminde kullanılmak üzere, araştırmacı tarafından hazırlanan materyaller, grupların kullanımına sunularak öğrenci öğrenmelerinin gerçekleşmesi sağlanmıştır. Ölçme araçları “Özdeşlik Konusuna İlişkin Başarı Testi” ve “Matematik Tutum Ölçeği”, deney sonrasında ve deneysel işlemden 4 hafta sonra bilişsel öğrenme ürünlerinin kalıcılığını belirlemek için biri son test biri kalıcılık olmak üzere bir kez daha uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak aritmetik ortalama, bağımsız ve bağımlı gruplar için t- Testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları; deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin akademik başarıları deney grubunun lehinde anlamlı düzeyde farklılığın olduğu görülmüştür. Aynı zamanda deney grubu öğrencilerinin özdeşlik konusunun öğretimi esnasında somut materyallerle aktif öğrenmenin içinde olmalarının ve deneyimlerinin ön görülen bilgileri hatırda tutma düzeylerine olumlu etki yaptığı görülmektedir. The aim of this study is to establish the effects of a constructive learning approach on learning success in the teaching of identities. In this study, “Experıentıal Fıgure Method” was used.The study was carried out as an experimental the first research of 5 weeks’ time in the city of Diyarbakır, Vali Kurt İsmail Paşa Primary School during 2006–2007 education year fall semester. A pretest and a posttest were used in this research. To establish how effective the constructive learning approach is in the teaching of identities that are found in the “Expressions with Letters and Equations”, which is in the mathematics program of primary school eighth grade, a research exemplary was constituted out of 33 students being in the 8E class and 36 students being in the 8D class. In the context of the research in the teaching of identities a study of five weeks was carried out. In the study the methods used were learning based on problems, learning in cooperation and learning via finding strategy. The materials that were prepared for learning the identity were presented to the groups and teaching was provided. The measuring tools (mathematics achievement test and mathematics behavioral measure) were applied once more to determine the permanency of cognitive learning success 4 weeks after the experiment. Qualitative and quantitative data were analyzed by the SPSS package program, frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation and for dependent and independent variable the t-test techniques were used. The findings of the study: as a result of the t-test it was established that there were quite meaningful differences between the academic success of the students who were taught by constructive learning methods and the students who were in the control group and were taught by the traditional teaching methods in the teaching of the “identities” subject. This result indicates that the constructive learning method is more effective in the teaching of mathematics and in order to increase the academic success compared to traditional teaching methods. At the same time, it is realized that the students in the control group were in active learning with concrete materials while “identities” were taught by the constructive learning method. This also helped the students to effectively keep necessary information in their minds. Even though it is observed that the students in the control group developed themselves better, it is realized that there is no statistical difference among two groups of studentsÖğe Probleme dayalı öğrenme (pdö) yaklaşımı ile işlenen matematik dersinde öğrencilerin problem çözme becerilerinin analizi(Millî Eğitim, 2010) Özgen, Kemal; Pesen, CahitProbleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımı matematik dersini günlük hayat problemi aktivitesi etrafında düzenleyen, öğrenci merkezli sınıf içi bir yaklaşımdır. Matematik dersinde PDÖ yaklaşımı öğrencilere eleştirel ve yaratıcı düşünebilme, problem çözme ve grupla iletişim içinde olma fırsatlarını verir. Problem çözebilme becerisi, PDÖ yaklaşımının faydalarından biridir ve matematik eğitiminin esasını teşkil eder. Bu çalışmada, PDÖ yaklaşımı ile işlenen matematik dersinde, PDÖ yaklaşımının faydalı sonuçları arasında olan ve matematiğin odak noktasını oluşturan öğrencilerin problem çözme becerileri analiz edilmiştir. Bu amaçla 9. sınıf matematik dersinde “sıralı ikili” ve “kartezyen çarpım” konularında öğrencilere günlük hayat problemleri verilerek öğrenmenin bu problemler etrafında gerçekleşmesi sağlanmıştır. PDÖ yaklaşımı uygulamaları sonucunda elde edilen çalışma yaprakları ile öğrencilerin problem çözme becerileri, nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. PDÖ yaklaşımına uygun olarak matematik dersi işlendiğinde öğrencilerin konuyla ilgili kavram bilgisi ve problem çözme becerilerinin istenen seviyede gerçekleştiği belirlenmiştir. Problem-Based Learning (PBL) approach is a student-centered approach which is arranged mathematics lesson around real-world problem activities. In mathematics lesson, PBL approach gives to students opportunities such as who can think critical-creative, solve problem and communicate within group. Problem solving is between useful results of PBL and constitutes focal point of mathematics education. In this study, in mathematics lesson which is studied with PBL approach, analyzed students problem solving abilities which are between useful results of PBL approach and is constituted focal point of mathematics. With this purpose, in ninth grade mathematics lesson real-world problems is given to students about “ordered pair” and “cartesian product” subjects. Learning was coming true around this problems. Students worksheets was obtained the result of PBL approach applications. With this worksheets, students problem solving abilities is analyzed by descriptive analyze method which is qualitative analyze process. When mathematics lesson studied in accordance with PBL approach, it was determined that students abilities was coming true at desired level concept knowledge of subject and problem solving abilitiesÖğe Probleme Dayalı Öğrenme ve Matematik Eğitiminde Uygulanabilirliği(2008) Özgen, Kemal; Pesen, CahitMatematik eğitiminde, hızla gelişen ve değişen bilgi çağına paralel geleneksel eğitim anlayışı yerine aktif öğrenen, öğrenmeyi öğrenen, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen ve problem çözebilen öğrencileri yetiştirmek için yeni ve etkili öğrenme yaklaşımlarına ihtiyaç vardır. Bu yaklaşımlardan biri de; öğrenci merkezli, probleme dayalı ve tümevarımsal bir yaklaşım olan probleme dayalı öğrenmedir. Bu çalışmada, probleme dayalı öğrenme yaklaşımı incelenerek matematik eğitiminde uygulanabilirliği tartışılmıştır.Öğe Probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ve öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları(D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008) Özgen, Kemal; Pesen, CahitProbleme dayalı öğrenme öğrencileri işbirlikli gruplar içinde günlük hayat problemlerine çözüm aramaya teşvik eden eğitimsel metottur. Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi “bağıntı-fonksiyon-işlem” ünitesinin öğretiminde öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma 2006-2007 eğitim yılında Diyarbakır ili Çınar Lisesi’ne devam eden 40 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel bir çalışma olup, araştırmada ön test – son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışmada, deney grubunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımı izlenirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yaklaşımı kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak “Matematik Tutum Ölçeği” ve “Öğrenci Tanıma Formu” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS paket program kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar için t-testi, tek faktörlü varyans analizi, frekans, ortalama ve yüzde kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda; matematik eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutum düzeylerini yükselttiği belirlenmiştir. Problem based learning is an educational method which is promote students to find solution for real-world problems into collaborative groups. The aim of this research is to examine the effect of problem based learning approach on students’ attitudes towards to mathematics lesson in the teaching of “relationfunction- process” issue in high school mathematics lesson at 9th grade. The research was carried out at Çınar High School in Diyarbakır in 2006-2007 academic year. The participants of the study were 40 nineth class students. This research is an experimental study, which includes pre-test and post-test with control group.In the study, problem based learning approach was used with the experimental group, whereas traditional teaching approach was used with the control group. “Mathematics Attitude Scale” and “Student Recognition Form” were used as data collection tools. The research data were analyzed and commented with the SPSS package program. Obtained data was evaluated and analyzed by using ttest for independent groups, one-way ANOVA, frequency, mean and percentage. As a result of collected data analyses in the research; it is concluded that in mathematics education, problem based learning approach influenced students by increasing their attitudes levels towards to mathematics lesson.Öğe Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi(Journal of Qafqaz University, 2008) Özgen, Kemal; Pesen, CahitBu çalışmanın amacı matematik dersinde probleme dayalı öğrenme(PDÖ) yaklaşımına ilişkin öğretmenlerin öz-Yeterlik algılarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. 30 maddeden oluşan ölçeğin taslak formu 2006-2007 öğretim yılında 154 öğretmene uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak madde analizi ve faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Faktör analizi sonuçlarına göre öz-yeterlik ölçeğinin 16 maddeden oluştuğu ve bu maddelerin 3 faktöre ayrıldığı görülmüştür. Üç alt faktör tüm varyansın %49,4’ünü açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı 0,816 olarak hesaplanmıştır. Bu araştırma bulgularına bakılarak elde edilen PDÖ Öz-yeterlik Ölçeği geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçme aracı olarak değerlendirilmiştir. The aim of this study is to develop a valid and reliable scale to measure the self efficiacy perceptions of teachers Related to problem based learning (PBL) approach in mathematics lesson.The draft form of scale that consist 30 items was applied to 154 teachers in 2006-2007 academic year. Obtained data has been analysed by using SPSS package program. The data were analysed and evaluated by using items and factor analysis. Factor analysis revealed that the PBL Self Efficiacy Scale containing 16 items loaded on three factors. Three factors were interpreted 49,4% of total variance of the scale scores. Cronbach alpha reliability coefficient of the scale was found 0,816. The Final PBL Self Efficiacy Scale has been evaluated as a means of evaluation having high validity and reliability.Öğe Thurstone tipi bir tutum ölçeği geliştirme çalışması(Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 2013) Bindak, Recep; Pesen, CahitBu çalısmada Thurstone’ın esit görünen aralıklar metodu kullanılarak bir matematik tutum ölçeği gelistirilmis ve güvenirlikgeçerliğine iliskin bazı bulgular sunulmustur. Ölçeğin maddeleri daha önce yapılmıs bir çalısmada kullanılan Likert tipi matematik tutum ölçeğinden alınmıstır. Çalısmada 48 hakem yargısından elde edilen veriler kullanılarak ölçek maddeleri için belirsizlik katsayıları ve madde ölçek puanları hesaplanmıstır. Güvenirlik – geçerlik çalısması için kullanılan veriler dokuzuncu sınıfa devam eden 66 öğrenciye ölçek uygulanması ile elde edilmistir. Ölçeğin test-yarılama güvenirlik katsayısı ve benzer ölçekler geçerliği için bazı kanıtlar sunulmustur. Ayrıca Thurstone tipi ve Likert tipi matematik tutum ölçekleri psikometrik özellikleri açısından karsılastırılmıstır. In this study a Thurstone type mathematics attitude scale is constructed and its reliability and validity is examined. The items of a Likert type math attitude scale which was developed by Askar (1986) are used as item pool. Forty-eight of expert group have been used as judge in this study. The ambigious cofficients and scale values for the items are determined by the equalappearing intervals. Reliability and validity analyses were performed by applying the scales to 66 high school students. The validity of scale was examined in terms of concurrent validity. Thurstone type and Likert type scales were compared in terms of some psychometric properties.