Yazar "Epçaçan, Cevdet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 20
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Altı şapka düşünme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi(2012) Epçaçan, Cahit; Ulaş, Halim; Orhan, Salih; Epçaçan, Cevdet; Gedik, MehmetBu çalışmada altı şapkalı düşünme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmesi üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı dikkate alınarak 2010-2011 eğitim öğretim yılı II. Yarıyılında Erzurum ili Palandöken ilçesi Alparslan İlköğretim Okulundan seçilen 30 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Bu gruplar öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları ve başarı durumları dikkate alınarak oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarında ön test ve son test uygulanmış ve veriler \"Yazma becerileri değerlendirme formu\" dikkate alınarak incelenmiştir. Her iki grubun da ön testlerinin benzer olduğu görülmüştür. Son test açısından kıyaslandığında ise altı şapkalı düşünme tekniğinin serbest yazma yöntemine göre daha başarılı olduğu görülmüştür.Öğe The analysis of high school students' tendencies about lifelong learning(Universal Journal of Educational Research, 2017-12) Pesen, Ata; Epçaçan, CevdetThis study was conducted to analyze whether there was a significant difference among secondary school students’ tendencies about lifelong learning in terms of gender and grade variables. The participants were 466 students studying at different high schools in the central province of Siirt at 9th, 10th and 11th grades, who were chosen randomly. 'Lifelong Learning Tendencies Scale' created by Coskun (2009) which has 27 items in it was used to gather related data. Frequency, mean and Mann-Whitney U test were used to evaluate the data. The results of the study showed that the participants’ motivation and persistence levels were high in terms of lifelong learning tendency, however lack of interest and organization of learning subcomponents appeared to be at medium level according to student answers. Generally speaking, lifelong learning tendencies of high school students were at medium level. There was a statistically significant difference for the girls as for lifelong learning tendency but there was not such a difference among the students according to class grade variable.Öğe BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN 4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(2015) Epçaçan, CevdetBu araştırmanın amacı, bazı değişkenler açısından ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma ile cinsiyet, unvan, branş, görev yapılan okul kademesi, sosyoekonomik çevre, hizmet yılı ve üye olunan sendika etkenlerine göre 4+4+4 eğitim sisteminin güçlü ve zayıf yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeline başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak da yazılı görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda öğretmenlere 4+4+4 eğitim sisteminin etkililiği, zayıf ve güçlü yönleri hakkında görüş almayı hedefleyen çoktan seçmeli sorulara yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini Siirt ili merkezinde bulunan ilkokul ve ortaokullarında görevli olan bütün öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi olarak kolay ulaşılabilen ve seçkisiz örneklem yöntemine başvurulmuştur. İl merkezindeki 1500 civarındaki öğretmenin yaklaşık %35'ine ulaşılmış ve 535 katılımcıdan yazılı görüş alınmıştır. Görüşme verilerinin analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, betimsel istatistik tekniklerinden frekans, yüzdelik ve crosstabs analizine başvurulmuştur. Analizler sonucunda Öğretmenlerin 4+4+4 eğitim sistemini uygularken sorun yaşadıkları, 4+4+4 eğitim sistemi hakkında büyük bir çoğunlukla olumsuz bir kanaate sahip oldukları, 4+4+4 eğitim sistemini ideolojik buldukları, 4+4+4 eğitim sisteminin kalıcı olmayacağına inandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada yeni eğitim sistemi hakkında cinsiyet, branş, üye olunan sendika, görev yapılan okulun bulunduğu sosyoekonomik çevre değişkenlerine göre öğretmenlerin görüşleri arasında farklılıklar olduğu 4+4+4 eğitim sistemi hakkında farklı yargıların olduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe Eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı drama yönteminin etkililiğine ilişkin görüşleri(Ekev Akademi Dergisi, 2012-08-01) Epçaçan, CevdetThe purpose of this research is to get opinions of students who are teacher candidates and study faculty of education, on the use of creative drama as a method in primary education. In line with this goal, descriptive research has been applied; qualitative research methods have been used. In the research, written interview form has been used as a data collection tool. The study population consists of students who study faculty of education in Siirt University, and the sample group consists of students who study classroom teacher department in the same faculty. In the study it is tried to obtain opinions of 150 classroom teacher candidates in a written form. Research has been carried out in two phases. In the first phase, “the general opinions” of students of classroom teacher department “about creative drama” has been collected in a written form in the first class of “Drama in Primary” titled undergraduate course. In this way, it is aimed to determine the knowledge and opinions of students about creative drama before taking the course. In the second phase, the opinions of students of classroom teacher department about “method of drama” have been obtained through open-ended questions in a written form at the end of the semester. The obtained data have been examined through both descriptive and content analysis way. It is tried to see whether there are important differences between the opinions of students of classroom teacher department before and after taking the creative drama course about the creative drama method or not. Comments and suggestions are presented in line with results achievedÖğe Evaluation of efficiacy level of primary school teachers related to dimensions of class management according to teachers and candidate teachers view(2013) Okçu, Veysel; Epçaçan, CevdetThis study was intended to evaluate level of efficiacy related to class management in term of teachers and candidate teachers of primary school. The sample of this study was consisted of 970 teachers working in schools in Siirt city centre and of 330 students who enrolled in Siirt education faculty as candidate teachers. The study sample was not taken. In this study "Scale of Class Management Efficacy (SCME) level developed by researchers was used to determine efficacy level of teachers in terms of class management. For this purpose, observation technique was developed for teacher's candidate. The scale was consisted of five sub-dimension and 75 questions. Cronbach alpha reliability coeffinciency was calculated for each sub-dimension. Likert Cronbach alpha reliability coeffinciency was found to be .93 for all dimensions of scale developed in form of 5 item Likert type scale. Obtained data was analyzed by descriptive statistics, one- way variance analysis, unrelated t-test groups and LSD test. Level of meaningful was found to be .05. In the conclusion, although generally the teachers' level of proficiency of classroom management turned out to be at the level "I often do", the teacher trainees' observations remained at the level "sometimes observed". Also, there found no difference among primary school teachers' opinions of their proficiency of classroom management according to such independents variations as "their sex, years of service, the level of classroom they teach, socio-economic conditions of the school vicinity and their degree programmes' attendance" but there found meaningful differences among their opinions of school's socio-economic status and the class they teach. Moreover, in terms of sub-dimensions of classroom management, an analysis has been made to determine whether there are meaningful differences of the teachers' proficiency of classroom management. With these data, some discussion and suggestions have been made over classroom management.Öğe The high school students' views on the necessity of private courses for accessing higher education (Siirt sample)(2015-01-23) Epçaçan, CevdetThe aim of this research is to determine high school students’ opinions regarding the necessity of private courses in the transition to higher education. For this purpose, the descriptive research method has been applied. As a data collection tool, an interview which has both quantitative and qualitative structure in other words a hybrid structure was used. The population of the research included all high and secondary schools in provincial center of Siirt. The number of students in this population was randomized and about 2000 students were selected. Among consulted students, some of whom had filled the missing interview forms were eliminated, and then the data of 1787 students interviewed were used. The collected quantitative data was analyzed by descriptive statistics, frequency, percentage and crosstabs technique, and the qualitative data was analyzed by descriptive statistics. Thus, the research has been supported with both quantity and qualitative findings.Öğe İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri(Ekev Akademi Dergisi, 2014-01-01) Epçaçan, Cevdetadministrators on 4 +4 +4 education system. Another purpose is to obtain and utilize the opinions of teachers about negative and positive results of registering the children completed 60 months to primary school in this new system. Descriptive research method was applied for this study. The study is an example of a mixed research since it contains both quantitative and qualitative research aspects. Written interview form was used as data collection tool. The universe of the research consists of all primary and secondary school teachers and administrators working in different schools of Siirt with different socio - economic and cultural level. Random sampling methods which are easily accessible were applied for the research. Nearly 35% of the 2500 teachers working in the center of the city were consulted and 535 written forms were submitted from the participants. SPSS was used for the analysis of quantitative data and content analysis was utilized for the analysis of qualitative data obtained from interview. In the light of the findings it has been determined that teachers and administrators who are the practitioners of the 4+4+4 education system think that there are both strong and weak aspects of the system and they recommend solutions for the problems of the new system.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARAR VERMEDE ÖZSAYGI DÜZEYİ VE KARAR VERME STİLLERİNİN İNCELENMESİ(2015) Ulaş, A. Halim; Epçaçan, Cevdet; Epçaçan, Cahit; Macun, Büşra KoçakBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının karar vermede özsaygı ve karar verme stillerinin incelenmesidir. Bu amaçla tarama modelinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise bu evren içinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 343 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Melbourne Karar Verme Ölçeği programından faydalanılarak KolmogorovSmirnov Normallik Testi, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının karar vermede öz saygı düzeylerinin yüksek olduğu, dikkatli karar verme stilleri puanının diğer karar verme stillerinden yüksek olduğu, cinsiyet, sınıf, ailenin gelir düzeyi, ailenin yaşadığı yer, aile yapısı, anne-babanın eğitim durumu ve anne-babanın iş durumu değişkenlerine göre p<0,05 düzeyinde genelde farklılaşmadığı; aylık kişisel gider değişkeninin karar vermede özsaygı düzeyleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının karar vermede özsaygı düzeyleri ile dikkatli karar verme stili arasında pozitif orta düzeyde; kaçıngan, erteleyici ve panik karar verme stilleri ile negatif yönlü orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu görülmüştürÖğe Öğretmen Adaylarının KPSS ve Öğretmenlik Atamaları Hakkındaki Görüşleri(International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016-01-01) Epçaçan, CevdetMillî Eğitim Bakanlığı (MEB) öğretmen alımı yaparken Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) düzenlediği KPSS sınavını adaylara uygulamakta ve bu sınavın sonuçlarına göre belirlediği alanlarda, belirlediği kadar öğretmen atamaktadır. Öğretmenlik alımı için A Grubu Kadrolar KPSS her yıl yapılmakta ve alınan puanlar iki yıl geçerliliğini korumaktadır(ÖSYM, 2015a). 2012 yılına kadar yapılan KPSS’de adaylar sadece eğitim bilimleri, genel kültür ve genel yetenek alanlarına tabi tutulurken, 2012 yılında yapılan bir değişiklikle artık adaylara öğretmenlik alan sınavı da uygulanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, lisans eğitiminden sonra Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak atanabilmeyi amaçlayan öğretmen adaylarının KPSS ve öğretmenlik atamaları hakkındaki görüşlerini metaforlar aracılığıyla betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda var olan durumları betimlemeye çalışan betimsel araştırma yöntemine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan bir görüşme formundan yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıflarında okuyan 400 öğrenci ve ayrıca Siirt Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından verilen Öğretmenlik Formasyon Eğitimine katılan Fen Edebiyat Fakültesi mezunu 200 öğrenci oluşturmuştur. Eksik görüş belirten öğretmen adayları çıkarıldıktan sonra 465 öğretmen adayının görüşlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. KPSS ve öğretmenlik atamalarının öğretmen adaylarında uyandırmış olduğu duygu ve izlenimler metaforlar yoluyla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun KPSS ve ÖABT sonucunda atamaların yapılması gerektiği düşüncesinde oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının KPSS'ye ilişkin düşüncelerini yansıtan metaforların yarış, hastalık, kabus, rotasızlık, saçmalık ve yaratık kategorileri altında; kadrolu öğretmenlik yapmaya ilişkinmetaforların güzel duygular, imkansız, huzur, hayal ve güven kategorileri altında; ücretli öğretmenlikle ilgili olarak, kabus- korku, polyanacılık, esaret ve statü farkı kategorileri altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştırÖğe Okuduğunu anlama becerileri ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması(Millî Eğitim Dergisi, 2010-01-01) Epçaçan, Cevdet; Erzen, MelihBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında 1. kademe sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde öğrencilere okuduğunu kavrama becerilerini kazandırmak için işe koştukları strateji ve teknikleri ne düzeyde uyguladıklarını ortaya koyacak bir ölçeği geliştirmektir. Ölçek maddeleri araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak ve öğretmen görüşlerine başvurularak hazırlanmıştır. Toplam 45 madde belirlenmiştir. Ölçek Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde çalışan 172 öğretmene uygulanmıştır. Uygulamanın sonunda ölçek 32 maddeye indirilmiştir. Bu maddelerden 24’ü olumlu, 8’i olumsuz özellik göstermektedir. Ölçeğin Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) katsayısı 0.81, Barlett Testi anlamlılık değeri 0.000 bulunmuştur. Ölçeğin cronbach- alpha güvenirlik katsayısı 0.86 olarak bulunmuştur. Bu değerin oldukça iyi olduğu söylenebilir.Öğe Okuduğunu anlama becerileri ölçeği geçerlik ve güvenlik(2010) Epçaçan, Cevdet; Erzen, Ramazan MelihBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında 1. kademe sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde öğrencilere okuduğunu kavrama becerilerini kazandırmak için işe koştukları strateji ve teknikleri ne düzeyde uyguladıklarını ortaya koyacak bir ölçeği geliştirmektir. Ölçek maddeleri araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak ve öğretmen görüşlerine başvurularak hazırlanmıştır. Toplam 45 madde belirlenmiştir. Ölçek Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde çalışan 172 öğretmene uygulanmıştır. Uygulamanın sonunda ölçek 32 maddeye indirilmiştir. Bu maddelerden 24’ü olumlu, 8’i olumsuz özellik göstermektedir. Ölçeğin Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) katsayısı 0.81, Barlett Testi anlamlılık değeri 0.000 bulunmuştur. Ölçeğin cronbach- alpha güvenirlik katsayısı 0.86 olarak bulunmuştur. Bu değerin oldukça iyi olduğu söylenebilir.Öğe Opinions of class and subject matter teachers and candidate teachers on the effectiveness of creative drama in teaching activities(Educational Research and Reviews, 2013-07-23) Epçaçan, CevdetThe objective of this research is to establish the opinions of teachers and candidate teachers on the effect of creative drama. Descriptive research method is used in line with the objective of the research. Questionnaire is used for collecting data for the research. Questionnaire was prepared by the researcher. For the reliability of the questionnaire used, cronbach alpha reliability coefficient was detected as 0.91. For the purpose of scope and appearance validity of the research, the views of the lecturers of Education Science at Siirt University, Education Faculty were used. The population of the research consists of all the class and subject matter teachers working at the primary schools located in the city center of Siirt and candidate teachers studying at Siirt University Education Faculty. For the sample of this study, easily accessible sample method was used. In the analysis of the research data, SPSS 15 pack program and descriptive statistical methods, comparative and relational analyses were used. Comments and suggestions were provided in the light of the findings.Öğe The Relationship between Socio-Economic and Socio-Cultural Structures of High School Students and Their Attitudes to English Classes(International Journal of Humanities and Social Science Invention, 2016-10-01) Epçaçan, Cevdet; Yılmaz, Ayşe; Erzen, Zahir; Aksoy, EbumüslümThe purpose of this study is to put forth attitudes of students to English class within the scope of socio-cultural structure. Scanning method was used in the study.5 point likert scale was used as a data collection tool. Questionnaire scale was composed of two parts. In the first part, demographical question items providing general information about students were included and in the second part, 5-point attitude items aiming at determining students' attitudes to English class were included. The questionnaire was prepared by scanning the relevant literature and scope and face validity of the questionnaire was tried to be fulfilled through opinions and suggestions provided by English teachers and expert Pedagogues. The items ranked in the questionnaire as "Strongly Disagree", "Disagree", "Neither Agree nor Disagree", "Agree", "Strongly Agree" were scored with 1, 2, 3, 4, 5. High schools at the center of Siirt were chosen as population of the research. While determining the sample, easily accessible and random sampling methods were utilized. In this regard, students in Anatolian High School (Public High School), High School of Social Sciences, Vocational High School, High School of Athletics and High School of Fine Arts which are located in different socio-economical environments in Siirt was chosen. After removing questionnaires responded by students in an uninterested and wrong way, resting 849 questionnaires were analyzed for data. In analyzing, SPSS 21 Package program was utilized and kruskall wallis analysis was used for descriptive statistics, frequency, crosstabs, independent groups t test, one-way variance and non-parametric tests. Cronbach alpha reliability coefficient of the questionnaire was found 0.96. As a result, it was determined that students had a view of "undecided" for 38 items regarding attitudes to English class and although not being a very high average, "Agree" for 16 items in the questionnaire. It was determined there was a significant difference in favor of males between attitudes of students in High schools as to English classes in line with the independent variable 'gender'; on the other hand, there was not any significant difference between their attitudes in terms of independent variables 'Number of Family Members', 'Self-Expression' and 'Field of Teacher'Öğe Serbest kıyafet uygulamasına ilişkin veli görüşlerinin incelenmesi(Ekev Akademi Dergisi, 2016-05-01) Epçaçan, Cevdet; Epçaçan, Ekrem; Çelik, Abdülaziz; Ekin, Adnan İdris; Yüksel, İbrahimBu araştırmanın amacı öğrenci velilerinin okullarda serbest kıyafet uygulamasına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma için betimsel araştırma yöntemine başvurulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 2 ana bölümden oluşan serbest kıyafet uygulamasına ilişkin veli görüşleri anketi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Siirt ilinin merkezindeki okullara çocuğunu gönderen bütün veliler oluşturmaktadır. Örneklem olarak seçkisiz örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Örneklemede temel alınan birimlerin örneklem için seçilme olasılıklarının eşit olmasıdır. Elde edilen veriler anket maddelerini ilgisiz ve eksik dolduranlar elendikten sonra altı yüz on üç (613) tane yapılan anket değerlendirilmeye alınmıştır. Anket maddelerinin analizinde SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Betimsel istatistik, bağımsız gruplar t testi, Tek yönlü Varyans Analizi, Post HOCTukey ve Kruskall Wallis testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında velilerin büyük bir çoğunluğunun serbest kıyafet uygulamasına "hayır" dedikleri, ayrıca meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyi değişkenlerine göre velilerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, serbest kıyafet uygulamasında genel ortak bir yargıya sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak serbest kıyafet uygulamasında ailelerin alınacak her türlü kararda etkili olması, kıyafet ister tek tip, isterse serbest olsun, üzerinde taşıyacak öğrenci olduğuna göre öğrencilerin düşünce ve ifade özgürlüklerinin dikkate alınması gerektiği önerilmiştirÖğe Socio-economic and culturel factors effecting self efficacy on reading comprehension(2010) Epçaçan, Cahit; Epçaçan, CevdetThe purpose of this research is to determine the effects of socio -economic and culturel factors in which the students at 5th grade in primary school have on the self efficacy perception related to reading comprehension. Descriptive searching method has been applied and likert scale has been used for this research. The schools under responsibility of Siirt National Education department were the subject to this research which are Mehmetcik and Şehit Polis Hayrettin Şişman primary schools having different socio -economic and culturel areas. 5th grade students from both schools are included in this sample.In credibility analysis, 27 -item- scale's reliability factor is found as 0.88. Finally, according to the findings the comments are offers will be given. © 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin ilköğretim öğretmenlerinin yeterlik düzeylerinin öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi(2013) Okçu, Veysel; Epçaçan, CevdetBu araştırmanın amacı, sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin ilköğretim öğretmenlerinin yeterlik düzeylerini öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının görüşlerine dayalı olarak değerlendirme yapmaktır. Araştırma evrenini, 2007- 2008 öğretim yılında Siirt il merkezindeki ilköğretim okulunda görev yapan 970 öğretmen ve Siirt Eğitim Fakültesinin son sınıfına devam eden 330 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen ve sınıf yönetiminin boyutları- na ilişkin öğretmenlerin yeterlik düzeylerini belirleyen Sınıf Yönetimi Yeterlik Ölçeği (SYYÖ) kullanılmıştır. Ayrıca bu ölçeğe dayalı olarak, öğretmen adayla- rı için gözlem formu oluşturulmuştur. Ölçek, beş alt boyuttan ve toplam 75 maddeden oluşmaktadır. Her alt boyuta ilişkin Cronbach alpha güvenirlik kat- sayısı hesaplanmıştır. Beşli likert tipinde hazırlanan ölçeğin tüm boyutlarına ilişkin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı ise .93 olarak tespit edilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS 15 paket programında betimsel istatistikler, tek yönlü var- yans analizi, ilişkisiz gruplar t testi ve LSD testi yoluyla analiz edilmiştir. Anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, sınıf yönetimi boyutlarına ilişkin yeterlik düzeylerini genel olarak çoğu zaman yaparım düzeyinde belirtmelerine karşın, öğretmen adaylarının gözlemleri çoğunlukla ara sıra gözlendi düzeyinde kalmıştır. Buna ilaveten, ilköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerine ilişkin görüşleri arasında, cinsiyet, mezun olunan bölüm, kıdem ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı farklılıkların olmadığı; okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre ve okutulan sınıf düzeyi bakımından öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak tartışma yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.Öğe Teachers Candidates’ Perceptions on the Concept of Communication: A Metaphor Analysis(International Journal of Humanities and Social Science, 2016-02-01) Epçaçan, CevdetThe purpose of this research is to determine opinions of students of education faculties through metaphors towards effective classroom management which is necessary in communication and train students who can communicate. For this purpose the descriptive research method was applied. An interview form which consists of open ended questions was used as data collection tool. The interview form was created in the structure of metaphor. When making analogies in metaphors, the reasons for metaphors are completed with sentences which begin with ‘’because ....’’. The questions in the data collection tool; Communication is like ... Because... To communicate is like ... Because... Teachers who can communicate is like ... Because... Teachers who can’t communicate is like ... Because... were prepared in this form. The population of the research was around 400 students studying in the final year of Siirt University Faculty of Education. The sample of the study was the random sampling method. After removing teacher candidates who had missing opinions, it was benefited from 114 teacher candidates’ opinions. In analyzing the data, metaphors which are illustrated to candidate teachers’ thoughts and feelings about ‘’communication’’, ‘’teachers who can communicate’’ and ‘’teachers who can’t communicate’’ were tried to be explained through content analysis. In order to ensure the reliability, same study was applied by another expert and common metaphors which were determined by both experts were selected. After all data transferred to the computer, candidates teachers’ opinions illustrated to ‘communication’, teachers who can communicate’’ and ‘’ teachers who can’t communicate' were tried to be depicted with frequencies and percentages. According to the findings, comments and suggestions were madeÖğe The evaluation of primary education Turkish language textbooks according to teacher opinions(2010) Epçaçan, Cevdet; Okçu, VeyselThe purpose of this research is determine the class teachers' opinions on the sufficiency and suitability of Turkish textbooks, which are prepared in the frame of Turkish primary education program performed since 2005, with the program. For the research, description method is applied. In order to prepare the items of the questionnaire, interviews are conducted with teachers about the subtitles; "Gains", "Teaching Stations", "Reading Texts", "Writing Practices", "Grammar Topics", "Measurement and Evaluation" and", "Visual Reading". The items of questionnaire are prepared from data obtained from the conducted interviews, Turkish lessons primary education schedule guide, the researches done about Turkish textbooks and resources of different theoretical. The answers of the questionnaire made of 50 items are arranged as "completely agree", "Agree", "Undecided", "Not agree", "Never agree". For scope validity expert opinions are made use of, and the reliability coefficient (cronbach-alpha) is found 96 at the study of reliability. It is tried to be determined via statistical techniques, that whether the opinions of the class teachers about the appropriateness and sufficiency of Turkish textbooks with the program, vary according to different coefficients or not. With analyzes, it is determined that the class teachers are "undecided" about the sufficiency of the Turkish textbooks and their appropriateness with the education program.Öğe The study of validity and reliability of scale of level of use of reading comprehension strategies of primary school teachers(2010) Epçaçan, Cevdet; Erzen, MelihThe aim of this study is to develop a scale that will disclose at what level teachers', working at first grade of primary schools, apply strategies and techniques on thier students aquiring reading ability. Scale articles have been done by investigating related literature and by applying to teachers' point of view. 45 articles have been determined. 172 teachers, working with Management of Ankara's Natioanl Education, have partipicated in the survey. The scale has been redueced to 32 articles, 24 of them having positive and 8 of them having negative aspect, at the end of application. Kaiser-Mayer-Olkin(KMO) coefficient of scale was 0.81, Barlett test meaningful value was 0.000 and Cronbachalpha reliability coefficient of scale was accepted as 0.86. This is quite a reliable value.Öğe Yapılandırmacı öğretim programları ve sınıf yönetimi arasındaki ilişkiye dair öğretmen görüşleri(2012) Epçaçan, Cevdet; Epçaçan, CahitBu araştırmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme kuramı esas alınarak geliştirilmiş ve uygulamaya konmuş olan öğretim programları ile sınıf yönetimi arasındaki ilişkiyi betimlemek, öğretim programının sınıf yönetimi açısından sağlamış olduğu kazançlar ve getirmiş olduğu sınırlılıklara ilişkin bir araştırma yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda betimsel araştırma yöntemine başvurulmuş ve nicel araştırma tekniklerinden anketten yararlanılmıştır. Araştırma için hazırlanan anket, hem sınıf yönetimine ilişkin kuramsal kaynaklar ve ilgili konuda yapılmış araştırmalar hem de öğretim programı incelenerek hazırlanmıştır. Anket 5'li Likert tipinde toplam 53 madde olarak hazırlanmıştır Anketin görünüş ve kapsam geçerliliği uzman görüşleri alınarak sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin uygulamada olan öğretim programının sınıf yönetimi konusundaki yeterliliğine ilişkin görüşleri öğretmenlerin demografik bilgileri bağımsız değişken alınarak saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada çalışma evreni olarak Siirt ili seçilmiş olup bu evrenlerin örneklemi olarak ulaşılabilen ilköğretim ve ortaöğretim okullanndaki görevli öğretmenler seçilmiştir. Yaklaşık 486 öğretmene ulaşılmıştır. Öğretmenlerden gelen veriler SPSS 15 paket programıyla analiz edilmiş olup, betimsel istatistikler, ortalama, standart sapma, ilişkisiz gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi, çoklu karşılaştırma yöntemlerine başvurulmuştur. Bu bulgularla, sınıf yönetimi ve yapılandırmacı öğretim programları arasındaki ilişkiye ilişkin tartışma ve önerilerde bulunulmuştur.