Yazar "Akran, Sevda Koç" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1924-2009 Tarihleri Arasında Atatürkçülük ve Türk Kültürü Konularının Sosyoloji Dersindeki Yeri(2019) Akran, Sevda KoçBu çalışmanın temel amacı, 1924 yılından 2009 yılına kadar lise sosyoloji dersinde yer alan,Atatürkçülük ve Türk Kültürü konularını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biriolan doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda;1924 sosyoloji öğretim programındaAtatürkçülük ve Türk Kültürü konularının ele alınmadığı, 1935, 1957 programlarında ise, Atatürkçülükve Türk Kültürü konularına yer verildiği görülmüştür. Araştırmada elde edilen diğer sonuçlar ise; 1976programında Atatürkçülük konusuna dolaylı ve doğrudan hiç bir gönderme yapılmadığı, buna karşın,1986 ve 1995 programlarında Atatürkçülük ve Türk Kültürü konularının derslerde yoğun bir şekilde elealındığı, 2009 programında ise, Atatürkçülük ve Türk Kültürü konularının yer aldığı ünitelerin, 1995programındaki Atatürkçülük ve Türk Kültürü ünitelerine göre, oranlarında azalma görüldüğü sonucunaulaşılmıştır.Öğe Danışman Öğretmenlerin Danışman Eğitimi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri(2018) Akran, Sevda Koç; Üner, Zehra İşBu araştırmanın temel amacı; danışman öğretmenlerin, danışman eğitimi veaday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanınçalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Batman il merkezinde bulunanve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokul ve orta okullarda görev yapan 40sınıf ve 94 branş öğretmeni olmak üzere toplamda 134 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın veri toplama araçları, Koç (2016) tarafından geliştirilen 28 maddelik“Danışman Eğitimi Süreci” anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formudur.Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve ki-kare kullanılmıştır.Araştırmada ayrıca görüşme formundan elde edilen nitel veriler, betimsel veiçerik analiz yöntemlerine tabi tutulmuştur. Danışman öğretmenlere göre adayöğretmenlik eğitimi usta-çırak ilişkisine dayanmakta, bu ilişki sonucunda çeşitlitecrübeler paylaşılmaktadır. Bunun yanı sıra bu eğitim, aday öğretmenlerde sınavkaygısı oluşturmakta, danışman öğretmenlere belirli formları doldurma konusundabüyük bir sorumluluk vermektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlardan hareketlebazı öneriler sunulmuştur.Öğe İngilizce Dersinde Allosterik Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Eleştirel ve Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi1(2019) Akran, Sevda Koç; Babaoğlu, Hatice MelikeBu araştırmanın temel amacı, 5. sınıf öğrencilerinin öğrenmeyi gerçekleştirme yolundaizledikleri süreçleri belirlemek ve bu süreçlerde öğrencilerin olayların olumlu-olumsuz yönlerinigörmelerini sağlamak ve karşılaşılan problemlerde geliştirdikleri ve kullandıkları çözüm yollarınıortaya koymaktır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte ele alındığı karmayöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, yarı deneysel desenlerden öntest-sontesteşleştirilmiş kontrol gruplu desen; araştırmanın nitel boyutunda ise nicel bulguları daha anlaşılırkılmak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, Siirt merkez Sancaklar Ortaokulu’nun 5/A ve 5/B sınıflarındaöğrenim gören toplam 106 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda deneygrubunda bulunan 53 katılımcıdan 45 tanesi “gönüllülük esasına” göre belirlenmiştir.Araştırmanın verilerine nicel boyutta, “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” ve “Problem ÇözmeyeYönelik Yansıtıcı Düşünme Ölçeği, nitel boyutta ise yarı yapılandırılmış görüşme formukullanılarak ulaşılmıştır. Nicel verilerin istatistiksel analizinde bilgisayar paket programı vedağılımın normal olduğu grupların ön test-son test puanlarını karşılaştırmak için bağımsızgruplarda t-testi; deney ve kontrol grubunun kendi içinde ön test-son test puanlarını karşılaştırmaküzere bağımlı gruplarda t-testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise, betimsel analiz ve içerikanalizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, Allosterik öğrenme modelietkinliklerinin öğrenci merkezli olduğu ve bu etkinliklerin eğlenceli geçtiği görülmüştür.Etkinliklerde öğrenciler, drama tekniğini ve grup çalışmalarını çok sevdiklerini, bilgilerinidüzenleme konusunda problemler yaşadıklarını, bu problemleri yakın çevresinden destek alarakçözdüklerini ifade etmişlerdir.Öğe İngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının 8. Sınıf Öğrencinin Biliş Ötesi Farkındalığına Etkisi(2019) Akran, Sevda Koç; Yavuz, Şengül; Bakır, BaharAraştırmanın temel amacı, İngilizce dersinde basamaklı öğretim programının 8.sınıf öğrencilerinin bilişötesi farkındalığına etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenleri birlikte ele alınmıştır.Araştırmanın nicel boyutunda, basamaklı öğretim programı uygulamasının, öğrencilerin biliş ötesi farkındalığınaetkisini belirlemek amacıyla, yarı deneysel desenlerden, öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desenkullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise, veri çeşitliliğini sağlamak ve nicel bulguları daha anlaşılırkılmak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenine başvurulmuştur. Araştırmanın çalışmagrubunu, Siirt merkezde bulunan Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu 8. sınıf öğrencilerinden 30’u deney, 30’ukontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yurdakul(2004) tarafından geliştirilen “Biliş ötesi Farkındalık Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel veriler için anlamlılık testleri; nitel veriler için de betimselve içerik analizi yapılmıştır. Sonuçta, basamaklı öğretim programı etkinliklerinin öğrenci merkezli, daha öncekiİngilizce dersi etkinliklerinin ise öğretmen merkezli olduğu, öğrencilerin eğlenceli ve yapabilecekleri etkinlikleriseçtiği, etkinlikleri yaparken bilgileri nasıl düzenleyeceklerini ve materyalle ilgili bilgileri nerede bulacaklarınıbilmediği görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Neden Dik Temel Yazı?: Öğretmen Algıları(2018) Gürbüztürk, Oğuz; Akran, Sevda Koç; Üner, Zehra İşBu araştırmanın temel amacı, okuma-yazma öğretiminde uygulanacak olan dik temel yazıkonusunda öğretmen algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerindenolgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, kolay ulaşılabilir örneklemeyöntemi kullanılarak Diyarbakır, Batman, Siirt, Bitlis ve Van illerinin merkeze bağlı ilkokullarındagörev yapan ve gönüllülük esasına göre belirlenen 110 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşüalınan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve sınıf öğretmenlerine “dik temelyazı……..benzemektedir. Çünkü……” ifadesinin yer aldığı bir form dağıtılmıştır. Öğretmenlerinburada yapmış oldukları benzetmeler, metafor analizi ile beş aşamada ele alınmıştır. Bunlar (1)kodlama ve ayıklama, (2) örnek metafor imgesi derleme, (3) kategori geliştirme, (4) geçerlik vegüvenirliği sağlama ve (5) verilerin bilgisayar ortamına aktarılması aşamasıdır. Ayrıca görüşmeformu ile öğretmenlerin bitişik eğik yazı ve dik temel yazıyı kıyaslama ve dik temel yazınınolumlu/olumsuz yanları konusundaki algıları da belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerinanalizinde, betimsel ve içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler diktemel yazıyı bitki, hız, yiyecek, spor dalı, kural ve araç olarak; bitişik eğik yazıyı ise hayvan,yemek, doğa, sanat, karmaşıklık ve basit bir eylem olarak tanımlamışlardır. Yapılanbenzetmelerden yola çıkılarak öğretmenlerin dik temel yazıyı pratik, hızlı, rahat, disiplinli ve derlitoplu bulurken, bitişik eğik yazıyı daha karmaşık, zor, zahmetli ve zaman alıcı buldukları tespitedilmiştir.Öğe Öğretim Üyelerinin Kullandığı Beden Dilinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Katkıları(2019) Akran, Sevda Koç; Keskin, Süleyman; Yücel, SümeyyeBu araştırmanın temel amacı, öğretim elemanlarının kul-landığı beden dilinin öğrenme-öğretme süreçlerine katkılarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Araştır-manın çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Siirt Üniversitesi Eğitim fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi bölümündeki Türkçe, Matematik ve fen bilimleri bölümünün fen bilgisi ve matematik, Temel eğitim bölümündeki sınıf, bilgi-sayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümündeki BÖTE 88 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘’yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Görüşme formunda elde edilen sonuçlar betim-sel ve içerik analiz yöntemine tabi tutulmuştur. Araştırma so-nucunda öğretmen adaylarının öğretim elemanlarının kullan-dıkları beden dilinin onlarda özgüven becerisi geliştirdiği, dik-kat çekme süreçlerini kullanması gerektiği, beden dilinin olum-lu-olumsuz yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştır-mada elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler sunul-muştur.Öğe ORTAOKUL 7. SINIF MATEMATİK DERSİNDE KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİŞ ÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNE VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ(2019) Bakır, Bahar; Akran, Sevda KoçBu çalışmanın temel amacı, ortaokul 7. sınıf matematik dersinde kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin biliş ötesi öğrenmestratejilerine ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma, Siirt ili merkeze bağlı bir devlet okulunun A veB sınıflarında okuyan toplam 48 7. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma desenlerininbirlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen problemçözme becerisi testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve Gürcan (2004) tarafından geliştirilen “Biliş Ötesi ÖğrenmeStratejileri Ölçeği”dir. Verilerin analizinde Mann Whitney U-Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, betimsel ve içerik analiziyöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda kuantum öğrenme modelinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin biliş ötesiöğrenme stratejileri ve problem çözme becerilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğugörülmüştür.Öğe Ortaokullarda Örtük Olarak Verilen Değerler Konusunda Lisansüstü Öğrencilerin Görüşleri(2017) Akran, Sevda Koç; Çelik, AbdulazizBu araştırmanın temel amacı, ortaokullarda örtük olarak verilen değerler konusunda lisansüstü öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 öğretim yılında, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı programında öğrenim gören 22 lisansüstü öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen \"yarı yapılandırılmış görüşme formu\" kullanılmıştır. Veriler betimsel analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta; lisansüstü öğrencilerin inanç ve demokratik görüşle değer kavramını tanımladığı; öğretmenlerin farklı yöntem ve tekniklerle ve saygı boyutunun ön planda tutularak etkinlikler yapıldığı; sosyal bilgiler dersinde değerlere daha çok yer verildiği; saygı ve ideolojik değerlerin gizil olarak verildiği; öğrencilerin ise gizil olarak saygı ve başarılı olma gibi manevi ve bireysel değerleri dikkate aldığı görülmüştür. Bu sonuçlara dayalı olarak, öğrencilerin değerlerin etkililiğine ilişkin görüşlerine ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Öğe Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modelinin Okul Öncesi Çocuklarının Öğrenme Tercihlerine Etkisi(2018) Akran, Sevda Koç; Kocaman, İnciBu araştırmanın temel amacı, oyun tabanlı öğrenme-öğretme modelinin okul öncesi çocuklarının öğrenme tercihlerine etkisini belirlemektir. Baskın-daha az baskın karma yöntem desenin kullanıldığı araştırmada amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna Koç Akran (2017) tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde çocukların öğrenme tercihlerine ilişkin hazırlanan gözlem formunda yer alan maddelerin normal dağılım gösterip göstermeme durumu için Shapiro-Wilks değerine bakılmıştır. Normallik testleri doğrultusunda gözlem formundaki maddelerin normal dağılım göstermediği görülmüştür. Öğrenme tercihleri ile ilgili hazırlanan gözlem formunda deney ve kontrol grubundaki çocukların puanlarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-Testi, grupların kendi içindeki ön test - son test puanlarını karşılaştırmak için ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler içinde betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, oyun tabanlı öğrenme-öğretme modelinde yapılan uygulamalarla çocuklar oyunu kurallara uyma, süper kahramanlar gibi gücünü belli etme ve farklı nesnelerle tanışma olarak tanımladıkları sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Perceptions of teachers towards the stem education and the constructivist education approach: Is the constructivist education approach preparatory to the STEM education?(Horizon Research Publishing, 2018) Akran, Sevda Koç; Aşiroğlu, SevimThe main purpose of this study is to identify the perceptions of the teachers towards the stem education and the constructivist education approach. The study group of the research consists of 40 primary school teachers, 30 mathematics teachers, 20 science teachers and 15 information technologies teachers, who serve in the city center of Siirt and Batman. Data collection tool of the research, which is a phenomenography study, is a semi-structured interview form developed by the researchers. In the study, the data obtained from the interview form was subjected to the descriptive and content analysis methods. As a result of the research, it was concluded that the primary school teachers have positive and negative perceptions towards the STEM education whereas the information technologies teachers have negative perceptions. It was also concluded that mathematics and science teachers have a positive perception of STEM education. Based on the result of the study, some suggestions were presented. © 2018 by authors, all rights reserved.Öğe The Effectiveness of the Transformational Learning Model on The Critical Thinking Tendency and on the Meta-Cognitive Awareness of the Students in the 6th Grade Science Course(2018) Akran, Sevda Koç; Epçaçan, EkremThe main purpose of this study is to determine the effect of the effectiveness of the transformationallearning model on the critical thinking tendency and on the meta-cognitive awareness of the students in the 6thgrade science course. The study group of this research was selected as a Secondary School, which is a publicschool in the district of Güngören in Istanbul. The California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI),the Cognitive Awareness Scale, the semi-structured interview form and student diaries are the data collectiontools of the research using the dominant-less dominant mixed method. In the study, parametric tests were used toanalyze data for which the distribution was normal; descriptive and content analysis methods were used in theanalysis of the data obtained in the semi-structured interview form, and citations were also made through thedocument review. As a result of research It has been seen that the activities of transformational learning modelhave given students the habit of conducting research from different sources.