Yazar "Çelik, Halil Coşkun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5E Öğrenme Modelinin Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması(2023) Çelapkulu, Mehmet Fatih; Çelik, Halil CoşkunBu araştırmada 5E öğrenme modelinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaların sonuçlarını meta-analizle birleştirerek elde edilen bulguların değerlendirilmesiyle kapsamlı bir sonuca ulaşmak amaçlanmıştır. Türkiye’de 2007-2022 yılları arasında yapılmış 5E öğrenme modeline dayalı öğrenmenin matematik başarısı üzerindeki etkisini konu alan lisansüstü tezler ve makaleler taranarak 20 çalışma (13 yüksek lisans tezi, dört doktora tezi, üç makale) meta-analize alınmıştır. Araştırma neticesinde, 5E öğrenme modelinin matematik başarısı üzerinde ders kitabına dayalı mevcut öğretim yöntemine kıyasla pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Yapılan moderatör analizi sonucunda, 5E öğrenme modelinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisinde örneklem büyüklüğü açısından anlamlı bir farklılık bulunmuş, yayın türü, öğretim kademesi, uygulama süresi, desen türü ve öğrenme alanı yönünden anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak 5E öğrenme modelinin öğrencilerin matematik başarısını geliştirmede etkili bir öğrenme modeli olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda 5E öğrenme modelinin öğrencilerin matematik başarısını geliştirme bağlamında derslerde kullanılması için öğretmenlerin daha fazla teşvik edilmesi önerilebilir.Öğe Çoklu Zekâ Temelli Eğitimin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları ve Matematiğe Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi(2021) İrmak, Lokman; Çelik, Halil CoşkunBu araştırmanın amacı Çoklu Zekâ temelli eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Batman ilindeki bir devlet okulunun yedinci sınıfına devam eden, iki farklı sınıftaki 76 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubunda Çoklu Zekâ temelli eğitim, kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre eğitim verilmiştir. Araştırma sonuçları Çoklu Zekâ temelli eğitimin, mevcut öğretim programına göre matematik başarısını ve matematiğe yönelik tutumu olumlu yönde daha çok geliştirdiğini göstermiştir. Bu çalışma, matematik öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramının pedagojik bir yaklaşım olarak uygulanması durumunda öğrencilere sınıflarda öğretim sonuçlarından büyük kazanımlar sağlayacağını göstermektedir.Öğe Development of a visual mathematics literacy scale and investigation of visual mathematics literacy perception according to various variables(Gece Publishing, 2018) Çelik, Halil Coşkun; Bindak, Recep; Özdemir, FurkanThe aim of this study is to develop a measurement tool that determines the visual mathematics literacy perceptions of secondory school students and determine the relationship between visual mathematics literacy perceptions of students with gender, period-end math achievement level and geometry achievement score. The study group was composed of 256 (144 female, 112 male) students who were studying in the third grade of three secondary schools selected by simple random sampling method among the middle schools in Southeastern Anatolia Region. As a result of the exploratory factor analysis applied in the scale development phase, a valid and reliable “Visual Mathematics Literacy Scale” with four factors and 14 items with a Cronbach Alpha internal consistency coefficient of .88 was developed. In the study, it was found that the students' perceptions of literacy did not differ significantly in terms of gender and the level of mathematics achievement at the end of the semester. As a result of multiple regression analysis, a significant relationship was found between the geometric success of the students' literacy perceptions and the geometric sub-dimension. Also, visual mathematics literacy perception was found to be a significant predictor of geometry success. As a result of these findings, it is suggested that the researchers who will study will use the scale related to different variables or different sample groups.Öğe Development of symbolic mathematics language literacy perception scale for junior high school students and analysis of literacy perceptions based on certain variables*(Taylor and Francis Ltd., 2020) Çelik, Halil CoşkunThe present study aimed to develop a valid and reliable instrument to determine the symbolic mathematics language literacy perceptions of junior high school students, and to investigate literacy perceptions based on gender, final mathematics achievement scores, significance of using symbols, and school grade variables. The study group included 312 students in the pilot scheme and 123 students in the main application during the development of the scale. Exploratory factor analysis demonstrated that a 5-point Likert-type scale with a Cronbach Alpha internal consistency coefficient of 0.85 that included 4 factors in 18 items was developed. The factor structure of the scale was confirmed by confirmatory factor analysis. Furthermore, it was determined that the relayed literacy perceptions of the students did not differ based on gender and grade variables, however there was a significant difference between literacy perceptions based on the final mathematics achievement scores and significance of using mathematical symbols, and it was found that literacy perceptions of the successful students who found it important to use mathematical symbols were higher when compared to other students. Based on the results of multiple regression analysis, the combined gender, mathematical achievement, significance of symbol use, and grade variables explained about 20% of symbolic mathematical language literacy. Based on the findings, it was suggested that future studies could be conducted in schools of different types and utilizing different variables. © 2018, © 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.Öğe İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme ve Problem Çözme Becerilerine İlişkin Görüşleri(2020) Çelik, Halil Coşkun; Obay, Mustafa; Özdemir, FurkanBu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel akıl yürütme ve problemçözme becerisine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışma matematik alanında, özellikle matematik öğretmenadaylarının öğretim faaliyetlerinde matematiksel akıl yürütme becerilerini nasıl, nerede, ne zaman ve hangiamaçla kullanabilecekleri ve öğrenenlerin problem çözme sürecinde bu ilişkilendirmeleri yapıpyapamamalarının nedenlerinin tespiti konusunda katkıda bulunacaktır. Çalışmanın dayandığı verilerin,matematik öğretmen adaylarının matematiksel akıl yürütme ve problem çözme süreçlerinin öğrencilere nasılkazandırılacağı ve başarılı bir şekilde nasıl kullanılacağına dair önemli işaretler içerdiği düşünülmektedir.Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende tasarlanmıştır. Araştırma Güneydoğu Anadolubölgesinde bulunan bir üniversitenin eğitim fakültesi, matematik eğitimi anabilim dalında öğrenim gören veamaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen 107 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada veri toplamakamacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilmiş öğretmen adaylarının matematiksel akıl yürütme ve problemçözme becerileri konusundaki görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Bu form yoluyla elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarıincelendiğinde; öğretmen adaylarının akıl yürütme konusunda yeterli bir bilgi birikimine sahip olmadıkları,böyle bir eğitime ihtiyaç duydukları, akıl yürütmeye karşı olumlu tutumlar sergiledikleri tespit edilmiştir. Diğeryandan öğretmen adayları problemi çözüm bekleyen eylem ve sorun olarak gördüklerini belirtmişlerdir. Ayrıcaöğrenen gruplar açısından akıl yürütme olgusu üzerinde hala daha derin inceleme yapılmasına ihtiyaçduyulduğu düşünülmektedir.Öğe Investigating attitudes of prospective mathematics teachers towards the use of mobile learning at a higher learning institution(Horizon Research Publishing, 2018) Çelik, Halil Coşkun; Karayaman, SaffetThe aim of this study is to investigate the attitudes of prospective mathematics teachers towards mobile learning based on different variables and examine their opinions on this subject. This study used an exploratory design, which is a mixed design involving the analysis of qualitative and quantitative data collected together. The participants, which consisted of 181 prospective teachers, were selected by convenient sampling. The study was performed with a mixed method in which both qualitative and quantitative data were collected and analyzed together. The quantitative data of this study were collected by a mobile learning attitude scale, while the qualitative data were collected via a structured interview form. Independent samples t-test was used to analyze the quantitative data, while content analysis was used on the qualitative data. As a result of the study, it was found that the attitudes of the prospective teachers towards mobile learning were on a medium-level both in the general total and sub-factor (freedom, advantages, practicality and limitations) scores, and the attitudes of the male participants were higher than those of the female participants. On the other hand, it was found that the prospective mathematics teachers had positive views on mobile learning, most stated that this type of learning has advantages and disadvantages and it may be used in extracurricular environments and increases course success, but it is not economical. © 2018 by authors. All rights reserved.Öğe Investigation of Changes in Nutrition/Eating Habits and Physical Activity Status of Nursing Students in the COVID-19 Period and Determination of Vaccination Status(2022) Yerlikaya, Emrah; Çelik, Halil Coşkun; Karageçili, HasanIn this study, it was aimed to examine the changes in the nutrition/eating habits and physical activity status of nursing students during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) period and to determine the vaccination status of the students. In this descriptive cross-sectional study, 324 students studying at the Faculty of Health Sciences Nursing Department of a university and selected by random sampling method were included. Descriptive statistics (frequency, percentage) and chi-square test were used in the analysis of the data collected through the online survey. Due to the COVID-19 pandemic, an online questionnaire was prepared in the \"Google form\" application and students were provided to fill it voluntarily. It was determined that 123 (31.8%) of the students had COVID-19. It was determined that there were 258 (79.6%) students who were voluntarily vaccinated, 56 (17.3%) vaccinated against their own will, and 10 (3.1%) students who were not vaccinated. 276 (85.2%) students with BioNTech vaccine and 38 (11.7%) students with Sinovac vaccine were identified. 246 (75.9%) students who received two doses of vaccine, 40 (12.3%) students who received one dose of vaccine and 28 (8.6%) students who received three doses of vaccine were identified. When male and female students were compared based on body mass index in terms of maintaining their body weight, weight gain was observed in males. Although there was a decrease in physical activities and an increase in insomnia problems during the pandemic period, there was no increase in the rates of smoking and alcohol use.Öğe Matematik Başarısının Yordanması: Matematiksel Üstbiliş ve Problem Kurma Öz-Yeterliğinin Rolü(2022) Çelik, Halil Coşkun; Arslan, İsmailÜstbiliş, öğrencilerin kendi düşünme süreçleri ve bilişleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu yapıyı düzenleyebilmelerine ilişkin becerileridir. Üstbiliş problem çözme sürecinde belirli bir zihinsel süreci keşfetme veya seçme yöntemi olduğundan matematik problemi kurmada ve başarı üzerinde de önemli etkileri bulunmaktadır. Çalışmada ortaokul öğrencilerinin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ve matematik problemi kurma öz-yeterlik düzeyleri belirlenmiş, ayrıca matematik başarıları ile arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan çalışma 462 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın verileri “Problem Kurma Öz-yeterlik Ölçeği” ve “Matematiksel Üstbiliş Farkındalık Ölçeği” yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ve matematik problemi kurma öz-yeterlikleri ile matematik başarıları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin matematiksel üstbilişsel farkındalıkları ve problem kurma öz-yeterliklerinin matematik başarısını %35 düzeyinde yordadığı tespit edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, öğrencilerin matematik başarısı üzerinde önemli bir unsur olarak üstbiliş ve problem kurmanın önemini keşfetme ihtiyacına işaret etmektedir.Öğe Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımının Matematiksel Düşünme Becerisi ve Kavram Yanılgıları Üzerindeki Rolü(2019) Akın, Muhammet Faysal; İlhan, Aziz; Çelik, Halil CoşkunBu çalışmanın amacı matematik öğretiminde Apartman Sudokusu materyali kullanımının matematiköğretmen adaylarının matematiksel düşünmeleri ve kavram yanılgıları üzerindeki rolünü incelemektir.Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarınıGüneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir üniversitenin, eğitim fakültesinde, ikinci ve dördüncüsınıflarda okuyan 52 matematik öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılartarafından geliştirilmiş, matematiksel düşünme becerilerini inceleme formu ve kavram yanılgısı formukullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda,matematik öğretmen adaylarının Apartman Sudokusu materyalinde bulunan ikili işlem kavramı ve işlemözelliklerinin farkına varabildiği, bu özellikleri problem çözme ve akıl yürütme süreçleriyle ilişkilendirdiği,genel anlamda kavram yanılgısının tanımını ve özelliklerini ifade edebildiği ve Apartman Sudokusumateryalindeki kavram yanılgılarını doğru bir şekilde tespit edebildiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgularçerçevesinde bu alanda çalışmak isteyen araştırmacılara birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Matematik Öğretmen Adaylarında Sigara İçme Alışkanlıklarına İlişkin Kümelenme Eğilimlerinin Matematik Başarısını Yordama Gücü(2018) Çelik, Halil CoşkunBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının sigara içme ile ilgili bilgi, tutum vedavranışlarının kümelenme eğilimlerini belirlemektir. Ayrıca bu çalışmada oluşan kümelerinöğretmen adaylarının matematik başarısını yordama gücü araştırılmıştır. Çalışmada öğretmenadaylarının sigara içmeyle ilgili bilgi, tutum ve davranışlarıyla matematik başarısı arasındakiilişkiyi açıklayan verilerin elde edilmesi noktasında ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir.Araştırma grubunu Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin, eğitimfakültesi, matematik eğitimi anabilim dalında okuyan ve sigara içen 148 (41 kadın, 107 erkek)matematik öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu, sigara içmeanketi ve yıl sonu matematik başarı puan ortalamaları aracılığıyla toplanmıştır. Wardkümeleme yöntemi neticesinde, öğretmen adaylarının sigara içme ile ilgili değişkenlerininbirbirine benzer özelliklerde üç kümede toplandığı belirlenmiştir. Kümeler araştırmanın amacıkapsamında “sigara içmeye ilişkin bilişsel farkındalık”, “sigara bağımlılığı ve etkileri” ve“sigaraya yönelik algısal uyarılar ve çevre” şeklinde adlandırılmıştır. Ayrıca elde edilen sigaraiçme tutum-davranış kümeleri bağımsız değişken ve matematik başarısı bağımlı değişkenolmak üzere bir regresyon modeli kurulmuştur. Çoklu regresyon analizi sonucunda da bukümelerin matematik başarısının yaklaşık %55’ini açıkladığı belirlenmiştir.Öğe MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BAĞLAM TEMELLİ OLAN VE OLMAYAN PROBLEMLERE İLİŞKİN BAŞARI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI(2018) Çelik, Halil Coşkun; Akın, Muhammet FaysalBu çalışmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının bağlamtemelli olan ve olmayan problemlere ilişkin başarı düzeylerini cinsiyet vesınıf düzeyi değişkenleri açısından karşılaştırarak farklılığı ortayakoymaktır. Ayrıca bu çalışmada matematik öğretmeni adaylarının ilgiliproblemler hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırma nicel ve nitelyöntemlerin bir arada kullanıldığı açıklayıcı karma desendetasarlanmıştır. Nicel boyutta tarama yöntemi, nitel boyutta isefenomenolojik çalışma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicelboyutunda, 125 matematik öğretmeni adayına bağlam temelli olan veolmayan problemlerden oluşan iki ayrı test uygulanmıştır. Nitel boyuttaise aynı örneklem grubuna yapılandırılmış görüşme formuuygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde frekans, yüzde, Cohen’s d,Cohens’s f, t-testi ve tek yönlü varyans analizi, nitel verilerinin analizindeise içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel analizleri sonucunda,matematik öğretmeni adaylarının bağlam temelli problemlere ilişkinbaşarıları, bağlam temelli olmayan problemlere ait başarılarından yüksekçıkmıştır. Bu test puanları arasındaki farklılık anlamlı çıkarken bağlamtemelli olan ve olmayan testlere ait puanlar cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Sınıf düzeyi değişkenine göre isebağlam temelli olan ve olmayan testlere ait puanlar arasında anlamlıfarklılık bulunmuştur. Nitel verilerin analizi neticesinde ise matematiköğretmeni adaylarının bağlam temelli problemleri kolay ve anlaşılırbuldukları, günlük yaşam ile ilişki kurmada faydalı gördükleri ve bağlamtemelliolanveolmayanproblemleriayırtetmedebazıeksiklikler/sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.Öğe Mathematical Problem-Solving Process: Negative Mental Behaviours Displayed by Pre-Service Mathematics Teachers(2021) Obay, Mustafa; Çelik, Halil CoşkunThe aim of this study is to reveal various reasons that prevent the solution of pre-service mathematics teachers in their mathematical problem-solving process. The case study was used in the research in accordance with the qualitative research approach. Participants of the study consisted of 24 pre-service teachers who were selected by purposeful sampling method and studying mathematics education department of education faculty in a state university. Participant observation process and interview form were used to collect the data. According to the results of the study, it was determined that the pre-service mathematics teachers used monotonous approaches for the solution in the problem-solving process, they had insufficient knowledge, had anxiety and prejudices, and also displayed some mental errors.Öğe Öğrencilerin Matematiksel Üstbiliş ve Problem Kurma Öz-Yeterliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi(2022) Arslan, İsmail; Çelik, Halil CoşkunBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ve problem kurma öz-yeterlik düzeylerini belirlemek, ayrıca üstbiliş farkındalık ve öz-yeterliklerini cinsiyet, sınıf düzeyi, sosyo-ekonomik durum ve matematik başarı düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden nedensel karşılaştırma yaklaşımında tasarlanmıştır. Araştırma 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören 462 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Problem Kurma Öz-yeterlik Ölçeği” ve “Matematiksel Üstbiliş Farkındalık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ve problem kurma öz-yeterlikleri yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ve problem kurma öz-yeterlikleri arasında sınıf düzeyi ve ailenin sosyo-ekonomik durumuna göre anlamlı farkın olmadığı, cinsiyet ve matematik başarısı açısından ise anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Ayrıca matematiksel üstbiliş ve problem kurma öz-yeterliği arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ve problem kurma öz-yeterliklerini geliştirmeye yönelik etkinlikler cinsiyet ve matematik başarısı farklılıkları dikkate alınarak hazırlanmalıdır.Öğe ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMDE KULLANILAN OYUNLARIN KÜLTÜR, EĞİTİM VE İLİŞKİLENDİRME AÇISINDAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(2021) Obay, Mustafa; Çelik, Halil CoşkunBu araştırmanın amacı oyunla matematik öğretiminde ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleriniincelemektir. Ayrıca çalışmada oyunla matematik öğretiminde kültür olgusunun yeri ve etkisi, bir oyunun yararlıolabilmesi için gerekli koşulların neler olabileceği de değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminedayalı fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırma için seçilen örneklem ortaokul matematiköğretmenleridir Çalışma amaçsal örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 24 katılımcı ile yürütülmüştür. Veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Görüşme formunda katılımcıların oyunla matematik öğretiminin olumlu ve olumsuz yanları hakkındakidüşüncelerini içeren sorulara yer verilmiştir. Verilerin analizi için içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırmadamatematik eğitiminde kullanılabilir oyunların bazı özellikleri barındırmaları durumunda matematik eğitimiaçısından istenen edinimleri sağlayabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Bu niteliklerin en önemli basamağı ölçmedeğerlendirme kriteri taşımasıdır. Bunun yanında oyunların eğlenceli olması, motivasyonu olumlu etkilemesi,birlikte öğrenmeyi teşvik etmesi, bireysel farklılıkları en aza indirmesi gibi özelliklerini kaybetmemelidir.Oyunların kasıtlı kullanılması gerektiği ancak öğrencilerin bu kasıttan habersiz olması önem taşımaktadır.Öğe Üstbiliş Öğrenme Stratejileri, İstatistik Kaygısı ve Başarı Arasındaki İlişki: Bir Lisans İstatistik Dersi Örneği(2023) Çelik, Halil Coşkun: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının lisans düzeyinde bir istatistik dersindeki üstbiliş öğrenme stratejileri, istatistik kaygısı ve başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan çalışma, istatistik dersi alan 112 matematik öğretmeni adayı üzerinde yürütülmüştür. Veriler Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği, İstatistik Kaygı Ölçeği yoluyla toplanmıştır. Başarı ölçütü olarak, öğretmen adaylarının dönem sonu istatistik başarı notları alınmıştır. Verilerin analizinde, değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi için Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Katsayısı, istatistik kaygısı ve başarının üstbiliş stratejilerini yordama gücünü ortaya koymak amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda istatistik kaygısını oluşturan iki alt faktör (yorumlama kaygısı ve yardım isteme kaygısı) ile üstbiliş öğrenme stratejileri arasındaki korelasyon negatif yönde düşük düzeyde, başarı ve üstbiliş öğrenme stratejileri arasında ki korelasyon pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bulunmuştur. Ayrıca istatistik kaygısını oluşturan tüm alt faktörler (sınav, yorumlama ve yardım isteme kaygısı) ile birlikte başarının, üstbiliş öğrenme stratejilerindeki değişimin yaklaşık %26’sını açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Sadece sınav kaygısı, yorumlama kaygısı ve başarı üstbiliş öğrenme stratejileri üzerinde anlamlı bir yordayıcıdır. Araştırmanın sonuçları; öğretmen adaylarının istatistik kaygısı ve başarısı üzerinde etkili bir bileşen olan üstbiliş öğrenme stratejilerinin önemini keşfetme ihtiyacına işaret etmektedir. Kaygı, başarı ve üstbiliş stratejileri arasında ki korelasyonlar, daha ayrıntılı çalışmaların yapılması ihtiyacının olduğunu göstermektedir.Öğe What Do Pre-Service Mathematics Teachers Think about ContextBased Learning? A Qualitative Study(2019) Obay, Mustafa; Çelik, Halil CoşkunThe aim of this study was to examine the pre-service mathematicsteachers’ views on context-based learning and contextual problems.The study was designed with a phenomenology model which is one ofthe qualitative research methods. The study was carried out with 12prospective teachers who were studying in mathematics and scienceeducation department of education faculty of a state university. Withinthe scope of the project, semi-structured interview form was used to getthe views of the pre-service mathematics teachers about theirexperiences based on context-based learning activities. Content analysiswas used in the analysis of the data obtained from the interview form.According to the results of the study, it was seen that pre-servicemathematics teachers exhibited both cognitive and affective positiveapproaches to context-based learning. However, it was seen that thepre-service mathematics teachers experience of teaching wereinsufficient in identifying deficiencies for context-based learning.Öğe Yabancı Uyruklu Öğretmen Adaylarının Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi: Siirt Üniversitesi Örneği(2023) Özdemir, Furkan; Çelik, Halil Coşkun; Çelik, EylemMatematik öğretimi, öğrencilere alıştırmalardan açık uçlu problemlere ve keşif durumlarına kadar geniş bir yelpazedeki problemleri ve problem durumlarını keşfetme fırsatı verir. Problem çözme, basitçe, onu çözmeye çalışırken bir problemle başa çıkma sürecinin tamamını ifade eder. Problem kurma, yeni problemlerin ve matematiksel soruların üretilmesi, belirli bir problemi çözme sürecinde çözüm için daha erişilebilir kılmak için problemlerin yeniden formüle edilmesidir. Çalışmanın amacı, alternatif değerlendirme yaklaşımına dayalı Polya (1997) tarafından belirtilen dört aşamadan oluşan (problemi anlama, çözüm için plan hazırlama, planı uygulama, değerlendirme) ve bu kategorilere ek olarak problem kurma kategorisinin yer aldığı Baki (2008) tarafından geliştirilen aşamalı puanlama ölçeği kullanılmıştır. Aşamalı puanlama ölçeği ile yabancı uyruklu öğretmen adaylarının problem çözme süreçlerini ve problem kurma becerilerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 8 yabancı uyruklu öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından MEB ders kitaplarından yararlanılarak hazırlanan üç problem kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların problem çözme ve problem kurma davranışları ayrı ayrı incelendiği için Baki (2008) tarafından geliştirilen aşamalı puanlama ölçeği tercih edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların en yüksek performansı problemi anlama kategorisinde, en düşük performansı ise değerlendirme ve problem kurma kategorisinde gösterdikleri tespit edilmiştir. Problemi anlama, plan hazırlama ve planı uygulama kategorilerinde yabancı uyruklu öğretmen adaylarının orta düzeyin üstünde başarılı olduğu tespit edilmişken, değerlendirme ve problem kurma kategorilerinde başarısız oldukları sonucuna ulaşılmıştır.