2) Makale
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe TURİZM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ: LİTERATÜR TARAMASI(dergipark, 2018) IŞIK, Cem; AKOĞUL, Emre; TAŞ, Sedat; Uyrun, Abdulkadir; HAJİYEVA, Tahmina; TURAN, Barış; DIRBO, Ahmet HalilTurizm-inovasyon ilişkisini irdeleyen bu literatür araştırmasında ulusal düzeydeki yayınların özelliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Konu ile ilgili 2006-2018 yılları arasında yayınlanmış toplam 143 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırmaya ulusal düzeydeki dergilerde yayınlanan makaleler ve Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinin veri tabanında yer alan turizm ve inovasyon ile ilgili erişime açık tezler dâhil edilmiştir. İncelenen çalışmalar bireysel düzeyde, işletme düzeyinde, ülke düzeyinde ve inovasyon türleri düzeyinde sınıflandırılmıştır. Genel olarak elde edilen sonuçlar turizm-inovasyon çalışmalarının işletme performansına olan etkisi, işletme yöneticilerinin yenilik algısı, KOBİ’lerde inovasyon, işletmelerde inovasyonun önemi, inovasyon sürdürülebilirlik ilişkisi, bireysel yenilikçilik, işletme yöneticilerinin inovasyon anlayışı/algısı, turizmde teknoloji inovasyonu, kentlerde inovasyon, inovasyon harcamaları ile turizm geliri ilişkisi, hizmet inovasyonu ile turizmde inovasyon ve girişimcilik üzerine yoğunlaştığını göstermektedir.Öğe Bingöl ili kış turizm potansiyelinin değerlendirilmesi(Bingöl Üniversitesi, 2016) Uyrun, AbdulkadirKış turizmi, kayak sporuna dayalı olarak gerçekleştirilen alternatif turizm türlerinden biridir. Kayak sporunun gerçekleştirilmesi iklim ve coğrafik koşullara bağlı olmakla beraber kayak merkezlerinin bulunduğu destinasyonların yatırım ve pazarlama çabalarına da bağlıdır. Bu çalışmada, Bingöl kayak merkezlerinin coğrafik, yapay ve beşeri özellikleri incelenerek Bingöl kış turizm potansiyeli değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz kullanılarak saha ele alınmış, gözlem ve görüşme teknikleriyle veri elde edilmiştir. Bu Kapsamda Haserek ve Yol Çatı kayak merkezleri gözlemlenmiş, görüşme tekniğinde yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Bingöl Belediyesi ile Fırat Kalkınma Ajansı gibi kurumlarla görüşülerek veri toplanmıştır. Çalışmada, Bingöl iklim, coğrafik özellikler ve kayak merkezleri açısından gerekli potansiyele sahip olmakla birlikte, altyapı, tanıtım, koordinasyon eksikliklerinin giderilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.Öğe “Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeliyle Servis Sisteminin Analizi: Bingöl Üniversitesi Merkezi Yemekhanesi Örneği”(2017) PATIR, Sait; USLU, Ahmet; Uyrun, AbdulkadirFast food işletmeleri hızlı servis sunma özellikleriyle restoranlardan ayrılmaktadır. Dolayısıyla müşterilerin bu tip işletmelerden beklentileri, hizmet taleplerinin en kısa sürede karşılanmasıdır. Bekleme hattı modeli matematiksel modeller ve performans ölçütlerinden yararlanarak, kuyruk sistemlerindeki müşteri akışlarını değerlendirmek için yararlanılan analitik bir yöntemdir. Bekleme hattı modeliyle, servis sistemlerindeki bekleme problemlerini optimum düzeye indirmek mümkündür. Bu çalışmada, bekleme hattı modeli ile Bingöl Üniversitesi Merkez Yemekhanesinde öğrencilerin yemek kuyruğunda beklemelerine ilişkin veriler incelenmiş ve sistemin ortalama performansı hesaplanmıştır. Veriler Bingöl Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı'ndan alınmıştır.Öğe Hızlı Yiyecek İçecek İşletmesi Servis Sisteminin Bekleme Hattı Modeliyle Analizine Yönelik Bir Uygulama(Atatürk Üniversitesi, 2015) Uyrun, Abdulkadir; YILDIZ, Mehmet SelamiBekleme hattı modelinin hızlı yiyecek içecek işletmelerinde uygulanmasının konu edildiği çalışmada amaç; hızlı yiyecek içecek işletmesi servis sistemini, bekleme hattı modeliyle analiz ederek bekleme problemini belirlemek ve belirlenen problemlere yönelik senaryolar geliştirmektir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve doküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Veriler WİNQSB paket programıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucu işletme servis sisteminin birinci aşamasında servis biriminin boş kalma problemi ve servis sisteminin ikinci aşamasında müşteri bekleme probleminin olduğu belirlenmiştir. Probleme yönelik senaryolar geliştirilerek aynı yöntemle analiz edilmiştir. Geliştirilen senaryolardan, servis ve bekleme maliyetleri açısından uygun olan Senaryo 1, işletmeye önerilmiştir.