Yazar "Taş, Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilimlerde yeni araştırmalar(Berikan Yayınevi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Taş, HalilBu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin meslek seçimlerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu çalışma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 52 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, üçlü likert tipinde hazırlanmış anket formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde karma yöntem kullanılmıştır. Öncelikle öğrencilerin meslek seçmelerine etki eden faktörlerin frekans ve yüzdeleri hesaplanmış; daha sonra öğrencilerin meslek seçiminde bu faktörleri neden önemsedikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplama araçlarından elde edilen verilerle ana temalar belirlenmiş ve öğrenci görüşleri doğrudan aktarılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin meslek seçiminde mesleğin ailenin geçimini sağlayacak imkânlar sunmasını, başkalarına yardım etmeyi sağlamasını, maddi kazanç getirmesini, güvenli çalışma koşullarına sahip olmasını, toplumda saygın bir yerinin olmasını, iş güvenliğinin ve kariyer yapma olanaklarının bulunmasını, çalışma saatlerinin kendilerine, ailelerine ve arkadaşlarına yeterince zaman ayıracak nitelikte olmasını önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Yeni ilkokul 4. sınıf Türkçe dersi öğretim programının programın ögeleri bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(International Journal of Human Sciences, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Taş, Halil2017 İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı proramın ögeleri bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma tarama modeli niteliğindedir. Öğretim programına ilişkin görüşlerin belirlenmesinde; öğretim programının temel ögeleri olan hedef (amaç), içerik, eğitim durumları (öğrenmeöğretme süreci) ve ölçme-değerlendirme ögeleri esas alınmıştır. Araştırma için gerekli veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri" başlıklı veri toplama aracı ve yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşturulan görüşme formlarıyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri; Ordu ili Ünye ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan 284 sınıf öğretmeninden, ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 69 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada görüşme yapılacak 34 öğretmenin belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde frekans (f) ve yüzdelerden (%) yararlanılmış; görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler ise betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada, program hedeflerinin bireye millî, manevi ve evrensel değerleri kazandıracak şekilde, açık ve anlaşılır olarak belirlendiği, ancak hedeflerin Türk Milli Eğitimi’nin genel ve özel amaçlarıyla uyumlu olmadığı; program içeriğinin bireylerin ilgi ve gereksinimleri ile gelişim özelliklerini ve hazırbulunuşluk düzeylerini dikkate aldığı, ancak içeriğin çok yoğun olduğu; öğrenme-öğretme sürecinin uygulamaya dayalı ve çağdaş öğrenme-öğretme yöntem, teknik ve stratejilerine uygun olduğu; ancak öğrenmeöğretme sürecinin, öğrenci merkezli ve bireysel farklılıkları dikkate alarak hazırlanmadığı; programda öngörülen ölçme-değerlendirme anlayış, yöntem ve tekniklerinin, hedeflere ve program içeriğine uygun olduğu, ancak ölçmedeğerlendirme sürecinde bireysel farklılıkların dikkate alınmadığı ve programda belirtilen ölçme-değerlendirme ölçüt, yöntem ve tekniklerinin ders süresi açısından uygulanabilir olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.