Yazar "Tünkler, Vural" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akran Değerlendirmenin Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisinin İncelenmesi(2019) Tünkler, VuralBu araştırmanın amacı, akran değerlendirmenin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında ayrıca öğretmen adaylarının akran değerlendirmeye ilişkin görüşleri de araştırılmıştır. Araştırma karma yöntem yaklaşımlarından yakınsayan paralel desen kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 35 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Bektaş, Horzum ve Ayvaz (2010) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Uygulaması Dersi Öğretmen Adayı Akran Değerlendirmesi Ölçeği ile toplanmıştır. Nitel veriler katılımcıların hazırladıkları yansıtıcı günlüklerden elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen nicel veriler analiz edilirken tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Kruskal Wallis testi, Mann Whitney U testi uygulanmış, Kendall’ın uyuşum katsayısı hesaplanmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda akran değerlendirmenin öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerinde etkili olduğu, eksik ve hatalı taraflarını görmelerine ve eleştirel düşünmelerine yarar sağladığı saptanmıştır. Öğretmen adaylarının akran değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin büyük ölçüde olumlu yönde olduğu görülmüş, değerlendirmenin objektif olmadığı konusunda olumsuz görüşlere de ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada değerlendirmecilerin grupların sunumlarına yapmış oldukları puanlamalar arasındaki uyumun istatistiksel olarak anlamlı ve orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Bulgular alanyazın ilişkisinde tartışılmıştır.Öğe Pre-Service Social Studies Teachers’ Cognitive Structures on the Concepts of Effective Teaching and Effective Learning(2021) Tünkler, VuralPurpose: The purpose of this research is to reveal the cognitive structures of pre-service social studies teachers regarding effective teaching and effective learning. Design/Methodology/Approach: The research was designed according to the survey model. Word association test was used as a data collection tool. The research was carried out with 122 pre-service teachers. Findings: According to the research result, it has been observed that pre-service teachers mostly associate the concept of effective teaching with teacher, material, student, active student, and the concept of effective learning with student, active student, material, motivation. In the study, it was determined that 12 connections were established between the concept of effective teaching and the concept of effective learning. It was seen that the connection between these concepts is structured with the common components of teaching and learning such as student, material, and motivation. Highlights: In order to understand the teaching and learning process, it would be useful to emphasize the descriptive and distinctive features of the concepts in teacher professional courses.Öğe Şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi(2020) Tünkler, VuralBu çalışmada, işbirlikli öğrenmenin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerindeki etkisiincelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşleri belirlenmiştir. Karmayöntemin yakınsayan paralel desenine dayanan araştırmanın nicel boyutunda sontest eşleştirilmiş kontrol grupludesen uygulanırken, nitel boyutta olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler Öğretmenlik Uygulaması Dersi ÖğretmenAdayı Akran Değerlendirmesi Ölçeği ile yansıtıcı günlüklerden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda işbirlikliöğrenmenin geleneksel grup çalışmasına göre öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerinde daha fazla etkiliolduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğugörülmüştür.Öğe Social Studies Teachers’ Perspectives on Global, Multicultural Education and Global Citizenship Education(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2020) Tünkler, VuralThe aim of this study is to determine the opinions of social studies teachers’ on global education, multicultural education, global citizenship and education. In the research, basic qualitative research, which is one of the qualitative research methods is used. The group of this study consists of 7 social studies teachers determined by criterion sampling method. The data was gathered from semi-structured interview form which are developed by the researcher. The data were analyzed by descriptive analysis. According to the findings of the research, it is determined that teachers don’t have a deep understanding of global education and multicultural education and define the concept of global citizenship according to the qualities that the global citizen should have. In addition, it was found that teachers believe in the necessity of multicultural education and global citizenship education. Teachers are aware of their responsibilities in the context of global education. It was seen that teachers adopted more student-centered understanding in global education, multicultural education and global citizenship education teaching activities in social studies course. © 2020. All Rights Reserved.Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞERLENDİRME OKURYAZARLIK DÜZEYİ İLE DEĞERLENDİRME ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ(2019) Tünkler, VuralBu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değerlendirme okuryazarlık düzeyleri ile değerlendirme öz-yeterlikalgılarını farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu90 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanterive öğretmen adayları için ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algısı ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesindebetimsel istatistikler, Pearson Korelasyon Katsayısı, bağımsız örneklem t-testi, Mann Whitney U testi ile Kruskal Wallis testiuygulanmıştır. Çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin düşük olduğu tespitedilirken, değerlendirme öz-yeterlik algılarının orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının değerlendirmeokuryazarlık düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterirken, akademik başarı açısından anlamlı farklılıkgöstermemiştir. Diğer taraftan öğretmen adaylarının değerlendirme öz-yeterlik algılarının cinsiyet ve akademik başarıya göreanlamlı farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Son olarak, öğretmen adaylarının değerlendirme okuryazarlık düzeyleri iledeğerlendirme öz-yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sonuçlar alanyazın ilişkisinde tartışılmıştır.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin COVID-19 Döneminde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Deneyimleri ve Yeni Normale Dair Öngörüleri(2022) Elçi, İrem; Tünkler, VuralBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin COVID-19 döneminde gerçekleştirdikleri acil uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerini ve yeni normale dair öngörülerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseni kapsamında yürütülmüştür. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yedi sosyal bilgiler öğretmeninden elde edilmiştir. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim faaliyetlerinin çoğunu telefon ve bilgisayar teknolojilerini kullanarak gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Uzaktan eğitimde canlı derslere öğrenci katılımının oldukça düşük olduğu, öğrenci öğrenmeleri etkili şekilde değerlendirilmediğinden değerlendirmenin uzaktan eğitimin bir parçası olarak görülmediği ortaya çıkmıştır. Öğretmenler, yeni normalde öğrencilerin bazı öğrenme alanlarında bilişsel giriş davranışlarının eksik olacağını, çevrimiçi öğretim faaliyetlerine katılma konusunda istekli/isteksiz olacaklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca çevrimiçi uygulamalardan Zoom ve EBA’yı kullanacaklarını, öğretimi destekleme niyetiyle harmanlanmış öğrenme yaklaşımından yararlanmayı düşündüklerini dile getirmişlerdir.Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN KÜRESEL, ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME VE KÜRESEL VATANDAŞLIK EĞİTİMİNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARI(2020) Tünkler, VuralBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin küreseleğitim, çokkültürlü eğitim, küresel vatandaşlık ve eğitimine yönelik görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırma kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 7 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Veriler betimsel analiztekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerinküresel eğitim ve çokkültürlü eğitime dair derin bir anlayışa sahip olmadıkları, küresel vatandaşlık kavramını küresel vatandaşın sahip olması gereken niteliklerden hareketle tanımladıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin çokkültürlü eğitim ile küresel vatandaşlıkeğitiminin gerekliliğine inandıkları tespit edilmiştir. Küresel eğitim bağlamında öğretmenlerin sorumluluklarının bilincinde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde küresel eğitim, çokkültürlü eğitim ile küresel vatandaşlık eğitimi öğretim etkinliklerinde dahaçok öğrenci merkezli anlayışı benimsedikleri görülmüştür.