Yazar "Solak, Mehmet Şahin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına Yönelik Tutumları: Siirt İli Örneği(2020) Ramazanoğlu, Mehmet; Solak, Mehmet ŞahinBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik tutumlarınıincelenmesidir. Çalışmada karma model yöntemlerinden eşzamanlı üçgenleme tasarım kullanılmıştır. Çalışma katılımcılarını,2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde bulunan bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 44 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışma gurubunun seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nicel bölümde çalışmaya katılanların artırılmış gerçeklikuygulamalarına karşı tutumlarının belirlenmesi için “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Nitelbölümde ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21 programı ve betimsel analiz yöntemiprosedürleri uygulanmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelikortaokul öğrencilerinin tutum düzeylerini olumlu yönde etkilediğini ve görüşlerinin olumlu olduğu bulunmuştur. Çalışmadaöğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik kullanma kaygılarının azaldığını ve kullanmaisteklerinin arttığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik kullanmamemnuniyetlerinin arttığı, ancak istatiksel olarak anlama bulunmamıştır. Çalışmada hem erkek öğrencilerin hem de kadınöğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanıma ilişkin tutum düzeylerinin aynı seviyede olduğugörülmüştür.Öğe Variables predicting video development process in teacher training(2019) Solak, Mehmet Şahin; Hava, Kevser; Meşe, CanFor pre‐service teachers, it is very important to use digital technology effectively and productively during their teacher training and in the educational institutions that they will work in the future. In this context, video development process is an effective learning environment in improving digital skills of students and acquisition of new skills by them. The present study aimed to determine the factors that predict the use of video development activity in instruction process. Freshmen pre‐service teachers attending different departments participated into the study. During a three‐week application period, students developed videos on subjects related to social responsibility. In the study, which was patterned as a single group experimental design, video development score was determined as the predicted variable while emotion, motivation, personal innovativeness, and self‐efficacy beliefs on educational internet use were determined as predicting variables. In the present study, multivariate regression analysis findings demonstrated that, among these predicting variables, only the emotion variable was a significant predictor of the video development score