Yazar "Saraçoğlu, Mehtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 11. Sınıf Rehberlik Programının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi(2022) Bingöl, Burak; Saraçoğlu, MehtapBu araştırma, ortaöğretim 11. sınıf rehberlik programına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi, 863 ortaöğretim 11. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Topçu (2014) tarafından geliştirilen “Okul Rehberlik Programı Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. 11. sınıf öğrencilerinin okul psikolojik danışma ve rehberlik programına ilişkin görüşlerinin cinsiyet, lise türü, not ortalaması, okul danışmanlık hizmetinden yararlanma, kardeş sayısı, baba ve anne eğitim düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespiti amacıyla t-testi, Mann Whitney U, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis testi yapılmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin tüm alt boyutlarda orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğrencilerin demografik değişkenlerine göre rehberlik programına ilişkin alt boyutların karşılaştırılması analizlerinde, öğrencilerin daha önce rehberlik ve psikolojik danışmanlık biriminden hizmet alıp almama durumu, lise türü, not ortalaması ile anne ve baba eğitim düzeyi bakımından anlamlı ölçüde farklılaştığı bulunmuştur.Öğe Evaluation of Free Event Applications According to Class Teachers’ Views(2020) Saraçoğlu, Mehtap; Çiftçi, Yunus EmreThis is a descriptive study which aims to examine the opinions of theprimary school teachers who work in the 1st, 2nd and 3rd grades of theprimary school on the application of free course activities. The sampleconsists of scales obtained from 372 teachers. Elementary schoolteachers' level of application of free activities course; t-test, one-wayanalysis of variance (ANOVA) and Kruskal-Wallis H test forindependent samples with comparative analyzes to determine whetherthey differ according to gender, occupational seniority, class sizetaught, class level taught, school, department graduated andpostgraduate education or not. The findings showed that teachers’opinions did not differ according to their gender, professional andeducational experiences. It was determined that there was a differenceamong teachers’ opinions about classroom sizes in the size of problems.The teachers articulated that it was important to choose activitiesaccording to student levels. They also highlighted the role of materialsand equipments in activities.Öğe Öğretmen Adaylarının Ahlaki Olgunluk Düzeyleri ile Değer Öğretimi Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi *(2022) Aküzüm, Cemal; Saraçoğlu, MehtapBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri ile değer öğretimine ilişkin algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’nin güneydoğusunda bir devlet üniversitesinin Pedagojik Formasyon Programında öğrenim gören 2200 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen çeşitli programlarda öğrenim gören 314 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Ahlaki Olgunluk Ölçeği” ve “Değer Öğretiminde Kullanılan Etkinlikler ve Değer Öğretimine İlişkin Görüşler Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; İlişkisiz Örneklemler için t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk düzeyleri ile değer öğretimine yönelik algılarının üst düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk ve değer öğretimi algıları ile cinsiyet, yaş, öğrenim gördüğü bölüm ve sınıf düzeyi değişkenleri bakımından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Son olarak, öğretmen adaylarının ahlaki olgunluk puanlarının ailenin rolü ve değer öğretimi toplam puanlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe ORTAÖĞRETİM 9. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ CIPP MODELİ İLE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ(2022) Önal, Başak Tüz; Saraçoğlu, MehtapBu araştırma, 2017-2018 yılında uygulanan ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programını ve programın uygulanışını öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Siirt il merkezinde görev yapan 149 lise matematik öğretmeni ve 324 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Fer ve Aközbek (2008) tarafından geliştirilen “Lise 1. Sınıf Matematik Öğretim Programını Değerlendirme Anketi Öğretmen ve Öğrenci Formu” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Programın bağlam boyutuna yönelik öğretmenlerden elde edilen verilere göre; programdaki amaç ve kazanımların öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ders içeriklerinin azaltıldığı ve içerisindeki kuramsal bilgilerin yeterli olduğu ancak kazanımlara ayrılan sürenin yetersiz olduğu sonuçlarına varılmıştır. Girdi boyutuna yönelik; kaynak ve materyallerin öğrenmeyi kolaylaştırdığı, ders kitabındaki kazanımların anlaşılır olmadığı, kitabın sıkıcı olduğu ve programın öğretmen odaklı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Süreç boyutuna yönelik; programda bireysel etkinliklere yer verildiği ve bu etkinliklerin sıkıcı olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ürün boyutunda ise programın öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına cevap vermediği, ancak matematiksel beceri gelişimine katkı sağladığı sonuçları elde edilmiştir.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi(2018) Kahyaoğlu, Mustafa; Saraçoğlu, MehtapBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilimsel sorgulamabecerileri algılarının onların Fen Bilimleri’ne yönelik merak,motivasyon ve tutum düzeyleri tarafından ne derece yordandığınıincelemektir. Bu çerçevede araştırma ilişkisel tarama modeline göretasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim ve öğretimyılında Siirt il merkezinde öğrenim gören 169 ortaokul öğrencisioluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‚Fen’e YönelikBilimsel Sorgulama Becerileri Algı Ölçeği?, ‚Fen’e Karşı Merak Ölçeği?,‚Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği? ve ‚Fen ve TeknolojiDersi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Veriler korelasyon ve çokluregresyon analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmabulguları Fen’e karşı merak, motivasyon ve tutumun ortaokulöğrencilerinin bilimsel sorgulama becerileri algılarının önemliyordayıcıları olduğunu göstermektedir. Elde edilen sonuçlar fen eğitimiile ilgili alanyazın dikkate alınarak tartışılmıştır.Öğe TÜRKİYE'DE GEOMETRİK DÜŞÜNME ÜZERİE YAPILAN ARAŞTIRMALARA İLİŞKİN BİR META-SENTEZ(2022) Saraçoğlu, Mehtap; Aşılıoğlu, BayramBu araştırmanın amacı, Türkiye?de ilköğretim, ortaöğretim ve lisans öğrencilerinin geometrik anlama seviyelerinin mevcut durumunu, yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarak meta-sentez yöntemi ile ortaya koymaktır. Bu araştırmada 1999-2014 yılları arasında Türkiye?de tüm öğretim kademelerinde “Van Hiele Geometrik Düşünme Düzey Belirleme Testi” içeren, dahil edilme ve hariç tutulma işlemleri çerçevesinde bu meta-sentez çalışmanın amacına hizmet edebilecek, nitel veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak hazırlanmış 38 yüksek lisans ve doktora tezi, 20 bilimsel makale araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmada ele alınan tüm örneklemlerdeki öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin oldukça düşük seviyede olduğu görülmektedir. İlköğretim, ortaöğretim ve lisans öğrencilerinin sahip olmaları gereken geometrik düşünme düzeylerine ulaşamadıkları tespit edilmiştir. Farklı öğretim kademeleri ve yaş grupları üzerinde yapılan çalışma bulguları, öğrencilerin geometri düşünme düzeylerinin yaşa veya olgunlaşmaya bağlı olmayabileceğini, daha çok geometri deneyimlerine bağlı olabileceğini göstermektedir.Öğe ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSLERİNDE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME BECERİLERİ İLE KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2019) Pesen, Ata; Kahyaoğlu, Mustafa; Saraçoğlu, MehtapKendi kendine öğrenme, bireyin kendi öğrenmelerininsorumluluğunu üstlendiği, öğrenme sürecini yönettiği ve değerlendirmeyaptığı kişiye özgü bir süreç olarak ifade edilmektedir. Kaygı ise kişininbir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı, bedensel, duygusal vezihinsel değişimlerle kendini gösteren bir uyarılmışlık durumudur. Kaygıile öğrenme arasında sıkı bir ilişkinin olduğu ve öğrenme için belli birdüzeyde kaygının olması gerektiği belirtilmektedir. Bu nedenle üstünyetenekli öğrencilerin öğrenme sürecini etkileyebilecek kendi kendineöğrenme becerileri ve kaygı düzeylerinin incelenmesi önemlidir. Buaraştırmanın amacı; üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri derslerindekendi kendine öğrenme becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyiincelemektir. Bu çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkiseltarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Siirt veBatman il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Bilim ve Sanat Merkezlerindeyer alan üstün yetenekli öğrenciler 56 üstün yetenekli öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Aydede ve Kesercioğlu (2009)tarafından geliştirilen “fen ve teknoloji dersinde kendi kendine öğrenmebecerileri ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin kaygılarınıbelirlemek için Kağıtçı ve Kurbanoğlu (2013) tarafından geliştirilen “fenve teknoloji dersine yönelik kaygı ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadaverilerin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, Kruskal WallisTesti, Mann Whitney-U testi ve Spearman’s rho korelasyon katsayısı analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, üstün yetenekli öğrencilerinkaygı düzeyleri ile kendi kendine öğrenme becerileri arasında, kaygıdüzeyleri ile Kendi Kendine Öğrenmeyi Planlama arasında, kaygıdüzeyleri ile Kendi Kendine Öğrenmeye Yönelik Güven arasında negatifyönde ve anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.