Yazar "Kaplan, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigation of middle school students’ self-efficacy perceptions of visual mathematics literacy and perceptions of problem-solving skill(Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, 2016) Özdemir, Furkan; Duran, Murat; Kaplan, AbdullahBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları ile problem çözme beceri algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları Bekdemir ve Duran (2012) tarafından geliştirilen ölçekle belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme beceri algıları ise Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen envanterle belirlenmiştir. Ölçekler Kars ilinden bir ve Erzurum ilinden iki olmak üzere üç devlet okulunun ortaokul 3. ve 4. sınıflarından seçilen 338 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algısı ile problem çözme beceri algısı arasında düşük düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki vardır. Problem çözme beceri algısı ile görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algısının birbirini açıklama oranı yaklaşık %9’dur. Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları cinsiyete göre kızlar lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir. Diğer yandan öğrencilerin problem çözme beceri algıları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir.Öğe Investigation of the reasons of elementary mathematics teaching department students' arrival to summer school(Route Educational and Social Science Journal, 2018) Özdemir, Furkan; Kaplan, AbdullahÇalışmanın amacı yaz okuluna katılan İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin yaz okuluna katılma nedenlerini incelemektir. Çalışma 2016-2017 öğretim yılının Yaz Döneminde, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören ve yaz okuluna katılan 177 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımı esas alınarak tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrenci sayısı 351 iken yaz okuluna katılan öğrenci sayısı 177’dir. Buna göre yaz okuluna katılma oranı %52’dir. Yani ilköğretim matematik öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin yüzde elli ikisi yaz okuluna katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yaz okuluna katılan öğrencilerin %31’i hem kaldığı dersi almak hem de üst dönemlerden ders almak amacıyla yaz okuluna katılmışlardır. Bu kategoriyi %23 ile dönem uzatma nedeniyle yaz okuluna katılan öğrenciler takip etmektedir. Bunun dışında sınıf seviyeleri ve kategoriler ayrı ayrı incelenerek yorumlanmış ve tartışılmıştır. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar ilgili alan yazındaki mevcut araştırmalarla karşılaştırılarak tartışılmış ve konu ile ilgilenen araştırmacılara öneriler sunulmuştur.Öğe Lise öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına göre bilişüstü öğrenme stratejilerinin incelenmesi(III nd International Eurasian Educational Research Congress, 2016) Özdemir, Furkan; Kaplan, AbdullahProblem Durumu: Zekânın tanımlanması konusu uzun yıllar eğitimcilerin üzerinde durduğu bir konu olmuştur. Zekâ ile ilgili olarak bazı eğitimciler kendilerinin hazırladıkları bir takım sorulardan oluşan testleri uygulayarak, zekâ ölçümlerinde bu testleri baz almış ve zekâyı "bu testlerin ölçtüğü nitelikler" olarak tanımlamıştır. Bazıları ise "bireyin öğrenme gücü" olarak tanımlamıştır (Saban, 2005). Howard Gardner zekâ kavramına farklı bir boyut getirerek insanlardaki zekânın tek bir boyutla değil, çok farklı boyutlarda değerlendirilebileceği gerçeğini ortaya atmıştır. Zekâyı, "yaşadığımız toplumda faydalı şeyler yapabilme kapasitesi" olarak tanımlamıştır. Zekâ olarak adlandırdığı sekiz farklı beceriyi öğrenme, problem çözme ve insan olma için etkili birer araç olarak ele alarak, her insanın farklı, tek ve özel olduğunu ve insanlığa katkısının farklı yönde olduğunu ileri sürmüştür (Yavuz, 2001). Howard Gardner 1983 yılında "Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences" adlı eserinde kuramını açıklarken sadece dil ve matematik zekâsını hesaba katan klasik zekâ testi ve tanımını tarihe karıştırmıştır. 1993 yılında yayınlanan eseri "Multiple Intelligences" ta ise eğitimciler tarafından kabul gören kuramı ile hızla geleneksel zekâ düşüncelerini ve eğitim sistemini etkileyerek birçok projenin hayata geçirilmesini sağlamıştır. Yaşamdaki hiçbir aktivite tek bir zekâ bölümü ile ilgili değildir. Yapılan çok basit işlerde bile farklı zekâ bölümleri kullanılabilir. Her insanın baskın olarak kullandığı bir veya birden fazla zekâ alanı vardır. Örneğin; sözel ve görsel zekâsı baskın olan bir birey yol tarif ederken hem sözel zekâsını, hem de yaptığı çizimlerle görsel zekâsını kullanır. Unutulmaması gereken nokta insanların kesinlikle bir zekâ alanı ile etiketlenmemesi gerçeğidir.Öğe Öğretmen adaylarının bakış açısından Türk eğitim sisteminin sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri(Turkish Studies, 2017) Özdemir, Furkan; Kaplan, AbdullahEğitim, bireyin doğumu ile başlayan ve tüm hayatı boyunca devam eden bir süreçtir. Çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türk Eğitim Sistemi sorunlarına ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Bu çalışma öğretmen adaylarının bakış açısından Türk Eğitim Sisteminin öncelikli sorunlarını belirlemek ve çözüm yollarını üretmek açısından önemlidir. Çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünde okuyan ve Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersini almış olan 68 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Çünkü ölçüt örnekleme yönteminde gözlem birimleri belli niteliklere sahip kişiler, nesneler ya da durumlardan oluşturulabilir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma için en uygun nitel araştırma deseninin ise olgubilim olduğu düşünülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Türk Eğitim Sistemine Yönelik Görüş Formu (TESYGF)” yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğretmen adayları Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını çoğunlukla; sürekli değişen eğitim sistemi, ezberci eğitim, altyapı eksikliği, öğretmenlerin yetiştirilmesi ve eğitimi sorunu olarak görüş belirtmişlerdir. Çözüm yolu olarak ise öğretmen adayları çoğunlukla; öğretmenlerin yetiştirilmesinde düzenlemeler yapılmalı, uygulamaya yönelik eğitim yapılmalı, ezbercilikten kaçınılmalı, eğitim sistemi sürekli değişmemeli ve liyakat sağlanmalı olarak görüş belirtmişlerdir. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar ilgili alan yazındaki mevcut araştırmalarla karşılaştırılarak tartışılmış ve konu ile ilgilenen araştırmacılara öneriler sunulmuştur.Öğe Öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre matematiksel ispat hakkındaki görüşlerinin incelenmesi(Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25.11.2014) Özdemir, Furkan; Kaplan, AbdullahBu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre matematiksel ispat yapmaya yönelik görüşlerindeki farklılıklar incelenmiştir. Çalışmada farklı öğrenme stiline sahip öğretmen adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşlerinin belirlenmesinde nitel araştırma yaklaşımından yararlanılmıştır. Çalışma araştırmacılar tarafından belirlenen bir üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünün dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan sekiz öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, çalışma grubuna öğretmen adaylarının öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Kolb (2005) tarafından geliştirilen “Öğrenme Stili Ölçeği” uygulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının matematiksel ispat hakkındaki görüşlerini ortaya koyma amacıyla yarı yapılandırılmış Matematiksel İspata Yönelik Görüşme Formu (MİYGF) uygulanmıştır. Ulaşılan araştırma bulgularına göre, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının sahip olduğu öğrenme stiline göre matematiksel ispat yapmaya yönelik farklı görüşlerinin bulunduğu anlaşılmıştır..Öğe Opinions of high school students about mathematical proof(08.2015) Özdemir, Furkan; Özdemir, Hüsra; Kaplan, Abdullah; Kırmacı, Uğur SelametThis study aims to discover the varied opinions of high school students about proof and mathematical proving. Accordingly, the research is carried out on 136 high school students studying at all grades of in a high school in the Erzurum during 2014-2015 academic year. Data were collected and prepared by researchers in the three open-ended questions with data collection tool. This data of the research are collected by taking written answers to the questions posed to students. As a result of the study, students generally define the proof as "explanation" and "reality". At the same time, most of the students comprehend making a proof as "understanding the accuracy or inaccuracy" and "explaining". And finally, students define making a mathematical proof as "verifying" and "showing the result of the operation". Moreover, opinions of high school students are evaluated and discussed according to grades.Öğe Opinions of pre-service primary mathematics teachers about problem solving and proving(2015) Kaplan, Abdullah; Doruk, Muhammet; Özdemir, FurkanThis study aims to reveal different aspects of the opinions of pre-service primary mathematics teachers about problem solving and proof. Accordingly, the research is carried out on 158 pre-service teachers studying at all grades of primary mathematics teaching in a state university in the Eastern Anatolia Region of Turkey during 2013-2014 academic year fall semester. The study concludes that most of the students define a problem as a "statement waiting to be solved". Majority of the pre-service teachers understand problem solving as "overcoming challenges". Most of the pre-service teachers define proof as "verification or falsification" and "explanation", and accordingly, proving as "verifying or falsifying" and "explaining". Pre-service teachers stated that the major difference between proving and problem solving is while the former is a verification, the latter is an activity of reaching a result. It is concluded that opinions of pre-service teachers about the relation between problem solving and proving are not distinctive. Moreover, opinions of pre-service teachers are evaluated and discussed according to grades.Öğe The relationship between prospective mathematics teachers' conceptions on constructing mathematical proof and their self-efficacy beliefs towards mathematics(09.2015) Doruk, muhammet; Özdemir, Furkan; Kaplan, AbdullahThe aim of this study is to examine prospective mathematics teachers' conceptions on constructing proof and their self-efficacy beliefs towards mathematics and to reveal the relationship between these two affective variables. The survey model was used in this study. The study was conducted with 76 prospective mathematics teachers who were fourth-year students at the department of elementary mathematics teaching in a state university. In view of the study, it was found that the prospective mathematics teachers' conceptions on constructing proof and their self-efficacy beliefs towards mathematics were at a moderate level. It was determined that self-efficacy beliefs towards mathematics was a significant predictor of the conceptions on constructing proof, and 39% of total variance of the conceptions on constructing proof could be explained with self-efficacy beliefs towards mathematics.Öğe A research on the use of problem based learning approach: Teaching of probability sample(Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2015) Duran, Murat; Özdemir, Furkan; Kaplan, AbdullahBu araştırmanın amacı, olasılık konularının öğretimi sürecinde probleme dayalı öğrenme bileşenlerine yönelik öğrenci algılarındaki farklılaşmayı ortaya çıkarmak ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel verileri bir arada kullanma imkânı veren karma yöntemin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde Kars ilindeki bir devlet okulunun ortaokul 8.sınıfında öğrenim gören basit rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiş 32 öğrencidir. Araştırmanın nicel verileri Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi (2002) tarafından geliştirilen eğitim yönlendiricisini değerlendirme formu ve öğrenenin kendini değerlendirme formu ile Biber (2012) tarafından geliştirilen probleme dayalı öğrenmede matematik kazanımları ölçeğidir. Araştırmanın nitel verileri Eski (2011) tarafından geliştirilen eğitim yönlendiricisini değerlendirme formu, öz değerlendirme formu ve etkinlik sürecini değerlendirme formu ile araştırmacılar tarafından geliştirilen senaryolardır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde friedman testi, wilcoxon işaretli sıralar testi, tek yönlü varyans analizi ve bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel sonuçlarına göre öğrenenlerin kendilerine, eğitim yönlendiricisine ve öğretim sürecine yönelik değerlendirme algıları anlamlı şekilde farklılaşmıştır. Araştırmanın nitel sonuçlarına göre öğrenenlerin derse yönelik olumsuz düşünceleri terk ettikleri ve öğretim amaçlarına ulaştıkları görülmüştür.