Yazar "Han, Bünyamin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DİYARBAKIR KAMU OKULLARINDA EĞİTİM YÖNETİCİLERİ PROFİLİ(2017) Han, Bünyamin; Tösten, Rasim; Ergül, H. FazlıBu araştırmanın amacı Diyarbakır kamu okullarında görev yapan yöneticilerin profilini ortaya çıkarmaktır. Yönetici profilinin belirlenmesi, kamu okullarında görev yapan yöneticilerin herkesçe gözlemlenebilir ortak özelliklerinin olabildiğince nicelleştirilmesi, istatistiksel göstergelere sığdırmaya çalışılması gibi bir amaca yöneliktir. Okul yöneticilerinin profilini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır ilinin 17 ilçe merkezindeki kamu okullarında görev yapmakta olan ve basit rastlantısal yolla seçilen 318 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Taşdan, Tösten, Bulut ve Karakaya (2013) tarafından geliştirilen \"Okul Yönetici Profili\" anketi kullanılmıştır. Araştırmanın göze çarpan sonuçlarından bazıları şöyledir: Yöneticilerin %91,5'i erkektir, %97,2'sinin yabancı dili İngilizcedir, %40,6'sı lisansüstü eğitime sahiptir, %86,7'sinin yurtdışı tecrübesi yoktur, %89,3'ü spor yapmaktadır, %68,8'i Türkiye'nin AB üyeliğini desteklemektedir, %71,3'ü çözüm sürecini desteklemektedir, %58,8'i Türkiye'nin mülteci politikalarını beğenme konusunda fikir beyan etmemektedir, %58,8'i ek iş gereksinimi duymamaktadır ve %82,9'unun sendika üyeliği vardırÖğe DİYARBAKIR'DAKİ KAMU OKULLARININ YÖNETİM SORUNLARI(2016) Tösten, Rasim; Han, Bünyamin; Ergül, H. FazlıBu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır'daki kamu okullarının yönetim sorunlarını belirlemektir. Temel amaç kapsamında öğrencilerden, öğretmenlerden, yöneticilerden, okul ikliminden, okul binalarından, eğitim programlarından, denetim/ denetçilerden ve velilerden kaynaklanan problemlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Araştırma betimsel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır il ve ilçe merkezlerinde (17 merkez) görev yapan 307 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak \"Yönetim ve Yönetici Sorunları\" anketi düzenlemeler yapılarak kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri esas alınmıştır. Yönetim sorunlarının her bir boyutu için \"en önemli üç sorun\" ve \"en önemsiz üç sorun\" şeklinde sınıflandırmalara gidilerek aritmetik ortalamaları en yüksek ve en düşük maddeler tablolarla ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda; öğrencilerin televizyondaki olumsuz karakterleri benimsemeleri, öğretmenlerin kendilerini geliştirmede isteksiz olmaları, okul yöneticilerinin okul çevresiyle iyi iletişim kuramamaları, öğretmenlerin öğrencilere karşı laubali davranmaları, okulun sıcak havalarda aşırı sıcak olması, okul binasının aydınlatma, havalandırma, merdiven boşlukları, koridor genişlikleri vb özelliklerinin yetersiz olması, eğitim programında sosyal beceriyi geliştiren derslerin yetersiz olması, öğretmenlerin müfettişlerden daha fazla bilgiye sahip olması ve ailelerin okula yeterli ilgi göstermemeleri gibi sorunlar öne çıkan önemli sonuçlardandır.Öğe İç Göçe Maruz Kalmış Ortaokul Öğrencilerinin Eğitimde Yaşadıkları Problemler (Diyarbakır İli Örneği)(2019) Han, Bünyamin; Tösten, Rasim; Avcı, Yunus EmreBu araştırmanın amacı, okul yöneticileri ve öğretmenlerin bakış açısıyla iç göçten etkilenenokullardaki öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlarınçözümlerine yönelik öneriler sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak Diyarbakır il merkezinde yeralan ve iç göç alarak öğrenci sayısı artan kamu ortaokullarında görev yapan okul yöneticisi veöğretmenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Çalışma, nitel araştırma yöntemi kullanılarakgerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacına ulaşabilmek için iç göç ileöğrenci sayısı hızlı bir şekilde artan kamu ortaokullarının yönetici ve öğretmenlerinden detaylıveri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır.Görüşme formu soruları öğretmen ve okul yöneticileri ile yapılan ön görüşme ile saptanıpalandaki akademisyenlerce geliştirilmiş ve son hali verildikten sonra 2 okul müdürü, 2 müdüryardımcısı ve 13 öğretmene uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analizedilerek öğretmen ve okul yöneticileri açısından iç göçle gelen öğrencilerin eğitim sorunlarıortaya konulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; iç göçle yer değiştiren öğrenciler uyumsorunları yaşamaktadırlar, akademik başarıları düşük düzeydedir, velileri okula ilgisizdir,okulda şiddet eğilimi göstermektedirler ve maddi açıdan problemler yaşamaktadırlar. Araştırmasonucunda bu sorunların çözümü için öneriler sunulmuştur.Öğe Kamu Liderliği Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2018) Tösten, Rasim; Şahin, Çiğdem Çelik; Han, BünyaminBu araştırmanın amacı, Tummers ve Knies (2015) tarafından geliştirilmiş olan KamuLiderliği Ölçeği’ni (Public Leadership Scale) Türkçeye uyarlamaktır. Kamuda çalışan okulmüdürlerinin kamu liderliği özelliklerinden olan hesap verebilirlik, kurallara uyma, politik sadakatve iletişim ağı yönetimi gibi alanları ölçen bu ölçeğin Türkçe literatürde bulunmaması nedeniylebu uyarlamanın yapılmasına karar verilmiştir. Ölçeğin uyarlama çalışmaları kapsamında öncelikle,İngilizceden Türkçeye ve tekrar Türkçeden İngilizceye çeviri çalışmaları yapılmıştır. Daha sonrauzman görüşü doğrultusunda ön uygulama formu hazırlanmıştır. Çevirisi yapılan ölçekmaddelerinin öğretmenler tarafından anlaşılırlığını test etmek üzere bir grup öğretmeneuygulandıktan sonra asıl uygulamaya geçilmiştir. 178 öğretmene uygulanan ölçeğin geçerlikçalışmaları kapsamında Doğrulayıcı Faktör Analizi sonuçları orijinal yapının Türkçe formda daaynı yapıda karşılık bulduğunu göstermiştir. Güvenirlik çalışmaları kapsamında yapılan CronbachAlpha ve madde toplam korelasyon değerlerine ilişkin sonuçlar da beklenen aralıklarda çıkarakölçeğin güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. Böylece yapılan geçerlik ve güvenirlikanalizleri sonucunda, ölçeğin Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görevli okulmüdürlerinin “Kamu Liderliği” ile ilgili özelliklerinin belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli vegüvenilir bir araç olduğu tespit edilmiştir.Öğe Kültürel Değerler Olarak Belirsizlikten Kaçınma ve Uzun Erimlilik ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Arasındaki İlişki(2021) Saylık, Ahmet; Han, BünyaminKültürel değerler, insanların inanç, tutum ve davranışlarını biçimlendiren, onlara yön verebilen bir\ryapıdadır. Belirsiz durumlar karşısında duyulan güvensizlik ve tehdit algısına yönelik tolerans düzeyini\rifade eden belirsizlikten kaçınma ve zamanın (geçmiş, şimdi ve gelecek) nasıl değerlendirildiği ve atfedilen\rönem ile ilgili olarak uzun erimlilik önemli kültürel değerlerdir. Bu kültürel değerlerin öğretmen adaylarının\rmesleki tutumlarının biçimlenmesindeki rollerinin ne olduğunun tespit edilmesi bu araştırmanın temel\ramacını oluşturmaktadır. Araştırma genel tarama modeline göre desenlenmiş betimsel bir araştırmadır.\rAraştırmanın örneklem grubunu Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 380 öğrenci\roluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak “Bireysel Kültür Değerleri Ölçeği” ile “Öğretmenliğe İlişkin\rTutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, yüzde, frekans, t-testi, Tek-Yönlü\rVaryans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğretmen adaylarının orta düzeyde\rbelirsizlikten kaçınma ve yüksek düzeyde uzun erimlilik değerlerine sahip oldukları tespit edilmiştir.\rÖğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yüksek düzeyde olumlu tutuma sahip oldukları\rulaşılan bir diğer sonuçtur. Buna göre yüksek düzeyde belirsizlikten kaçınma eğiliminde olan öğretmen\radaylarının mesleki tutumlarının daha olumlu olduğu; benzer şekilde, uzun erimli kültür değerlerine yüksek\rdüzeyde sahip olan katılımcıların öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlarının daha yüksek olduğu\rsonuçlarına ulaşılmıştır. Bulgulara dayalı olarak birtakım öneriler geliştirilmiştir.Öğe The profile of managers in Diyarbakir public schools(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2017) Han, Bünyamin; Tösten, Rasim; Ergül, H. FazliThe main aim of this study is to determine the profile of the managers in public schools of Diyarbakir province. Determination of the manager profile aims to quantify the common features of the public school managers and intends to fit the statistical indicators so as to be seen by everyone. This study, aiming to determine the profile of the school managers, is in descriptive survey model. The sample of the study (selected randomly) is 318 public school managers 17 districts centers in Diyarbakir province. As data collection tool "School Manager Profile" questionnaire developed by Tasdan, Tösten, Bulut and Karakaya (2013) was used. Some of the remarkable results of the research are as follows; from the managers 91.5% are male; 97.2% know English as foreign language; 40.6% have a postgraduate education; 86.7% have no experience abroad; 89.3% do sports; 68.8% support Turkey's EU membership, 71.3% support the solution process, 58.8% did not express opinions about Turkey's refugee policy; 58.8% do not need additional business and 82.9% have union membership.