Yazar "Erdem, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evaluation of the standards for recruiting and training elementary school principals used in some european union countries by teachers and school principals in Turkey(Mevlana International Journal of Education (MIJE), 2013) Balcı, Ali; Memduhoğlu, Hasan Basri; İlğan, Abdurrahman; Erdem, Mustafa; Taşdan, MuratThis study purposes to determine how adoptable and applicable teachers and school administrators in Turkey think the practice of selecting and training elementary school administrators is in England, France and Germany, as well as how adoptable and applicable “Elementary School Principal Selecting and Training Model” is, which is developed considering the conditions in Turkey. The sampling is composed of 356 school administrators and 382 teachers working in 121 public schools in provincial centers in Turkey. The data required for the research has been compiled through the scale “The Standards for Selecting, Appointing and Training Elementary School Principals” developed by the researchers. In the analysis of data, percentage, frequency, arithmetical mean and standard deviation have been used for descriptive statistics, and t-test has been used for unrelated sampling as interpretative statistics technique. It is concluded in the research that the model is found to be adoptable by elementary school administrators and teachers in Turkey, and it is thought to be applicable although its level of adoptability is lower than that of the model used in the Turkish education system. The level of adoptability in all sub-dimensions of the model is higher than the level of applicability.Öğe İlköğretim okullarında stratejik planlama uygulamalarının değerlendirilmesi(25.06.2008) Memduhoğlu, Hasan Basri; Taşdan, Murat; Erdem, MustafaHer alanda yaşanan hızlı değişim eğitim örgütlerini de etkilemekte, özellikle okulların çevreye uyum göstermelerinde güçlüklerle karşılaşmasına yol açmaktadır.Öğe Örgütsel gelişim aracıları olarak toplam kalite yönetimi ile stratejik yönetim ve planlama yaklaşımları(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008) İlğan, Abdurrahman; Erdem, Mustafa; Taşdan, Murat; Memduhoğlu, Hasan BasriGünümüzün modern yönetim yaklaşımlarından olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY), 1950’lerden sonra ortaya çıkmış ve yönetim literatüründe yerini almıştır. Liderlik, değişim ve yenilik, sürekli gelişim, müşteri odaklılık, katılmalı yönetim, sıfır hata ve kalite çemberlerinden oluşan TKY, örgüt sistematiğinde büyük paradigma değişimlerini gerektiren bir örgüt geliştirme aracısıdır. Odak noktası müşteri olan TKY’nin örgüte yerleşme süreci 5-10 yıl arasında değişirken; dönüşüm sürecinin başarısı ise çalışanların yönetim sürecine katılması ve üst yönetimin sürekli ve kararlı desteğine bağlıdır. Diğer bir örgüt geliştirme aracısı olan stratejik planlama ise, örgütün çevredeki şartlar doğrultusunda kendisini sürekli yenileme çabası olarak görülebilir. Stratejik planlama, amaç koyma–geliştirme, çevresel analiz, strateji geliştirme, strateji değerlendirme, stratejiyi uygulama ve stratejik kontrol, unsurlarında oluşmaktadır. Takım kurma, gruplararası ilişkilerin yönetimi ve problem çözme gibi teknikler, örgüt içerisinde kullanılan stratejik planlama tekniklerdir. Bu çalışmada TKY ve stratejik planlama, örgüt geliştirme bağlamında incelenmiş, bu yaklaşımların uygulanma süreçleri tartışılmış ve uygulamada karşılaşılan zorluklara değinilmiştir.