Yazar "Ece, Abdurrahman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe “Bana Cevâmiu?l-Kelim (Özlü Sözler) Verildi” Hadisinin Tahlili(2019) Ece, AbdurrahmanHz. Peygamber’e ref’ edilen “Bana “cevâmiu’l-kelim” (özlü sözler) verildi” sözü,temel hadis kaynaklarımızda geçen ve ilim ehli arasında meşhur olan bir hadistir. Cevâmiu’l-kelim, birçok manayı içinde toplayan veciz sözleri ifade etmektedir. Ancak AllahResûlü’nün (s.a.s.) bu sözüyle ne kastettiği konusunda âlimler arasında görüş birliği bulunmamaktadır.Bununla Kur’an’ın kastedildiğini söyleyenler olduğu gibi kastedileninhadisler olduğu görüşünde olanlar da vardır. Bazı rivayetlerde Hz. Peygamber’in hususiyetlerindenbiri olarak bunun zikredilmiş olması ayrıca üzerinde durup tahlil etmeyiönemli kılmaktadır.Bu çalışmada Hz. Peygamber’in bu sözünün geçtiği kaynaklar, varsa rivayet metinleriarasındaki farklılıklar ve “cevâmiu’l-kelim” kavramı etrafındaki farklı görüşlerirdelendikten sonra genel bir değerlendirmeye gidilmiştir.Öğe CÂBİR B. ABDULLAH'IN HADİS RİVAYET METODU(2017) Ece, AbdurrahmanGeçmişte olduğu gibi günümüz insanının da düştüğü cehalet buhranından kurtulması tek hak din olan İslam'ı doğru anlayıp yaşamasıyla mümkündür. Bunun için Kur'an eğitim ve öğretimi yanında O'nun hayata yansıması olan Sünnet'i, yani Hz. Peygamberin hadislerini doğru anlayıp hayatlarına aksettirmeleri önemlidir. Bu da ancak hadislerin, doğru, verimli ve etkili bir eğitim ve öğretim metoduyla verilmesiyle mümkün olacaktır. İşte bu bağlamda İslam'ı doğru yaşayan ve Sünnet'in ilk taşıyıcı nesli olan sahâbenin hadis rivâyet metodunu, başka bir ifadeyle nasıl bir Sünnet eğitim ve öğretim metodu izlediklerini bilmek gerekir. Bu makalede hadis rivayetinde muksirûn sahâbîlerden biri olan Câbir b. Abdullâh'ın (r.a.) (ö. 78) hadis rivayet metodu ele alınmıştır. Medineli ilk genç Müslümanlardan biri olan Câbir, hazarda Rasûlullah'ın yanında bulunmanın yanında Bedir ve Uhud dışındaki tüm gazvelerinde de hep onun yanında olmuştur. Bu sayede tahammül ettiği hadislerin ekseriyetini ilk kaynağından semâ'en ve görerek almıştır. O, Hz. Peygamber'in vefatından sonra da üç çeyrek asırdan fazla yaşayarak Sünnet'in edâsında büyük bir imkân elde etmiştir. Elde ettiği engin ilim ve kazandığı yüksek tecrübe sayesinde takip ettiği rivayet metodunun, hadislerin doğru anlaşılması ve öğretilmesinde günümüze de ışık tutacağı düşünülerek araştırılması gerekli görülmüştürÖğe Câbir B. Abdullah’in Hadis Rivayet Metodu(E-ŞERKİYAT DERGİSİ, 2017-04) Ece, Abdurrahman;Geçmişte olduğu gibi günümüz insanının da düştüğü cehalet buhranından kurtulması tek hak din olan İslam’ı doğru anlayıp yaşamasıyla mümkündür. Bunun için Kur’an eğitim ve öğretimi yanında O’nun hayata yansıması olan Sünnet’i, yani Hz. Peygamberin hadislerini doğru anlayıp hayatlarına aksettirmeleri önemlidir. Bu da ancak hadislerin, doğru, verimli ve etkili bir eğitim ve öğretim metoduyla verilmesiyle mümkün olacaktır. İşte bu bağlamda İslam’ı doğru yaşayan ve Sünnet’in ilk taşıyıcı nesli olan sahâbenin hadis rivâyet metodunu, başka bir ifadeyle nasıl bir Sünnet eğitim ve öğretim metodu izlediklerini bilmek gerekir. Bu makalede hadis rivayetinde muksirûn sahâbîlerden biri olan Câbir b. Abdullâh’ın (r.a.) (ö. 78) hadis rivayet metodu ele alınmıştır.Öğe Câbir b. Abdullah’ın hayatı ve hadis rivayeti(FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2017-03-25) Ece, AbdurrahmanSon dönemin gündemde olan en önemli konularından birisi de hadisler ve bunların ilk aktarıcıları olan sahâbîlerdir. Özellikle çok hadis rivayet eden sahâbiler daha çok gündemi işgal etmektedirler. Bu makale, hadis rivayet tarihinde önemli bir yere sahip olan meşhur sahâbî Câbir b. Abdullâh’ın hayatını, hadislerin tahammül ve edası bağlamında ele almaktadır. Hz. Câbir’in doğumundan vefatına kadar geçen bir asra yakın ömründe ikamet ettiği yerler, Hz. Peygamber ile beraber geçirdiği dönem ile sahâbe döneminde katıldığı seferler ve etkilendiği önemli siyasi ve sosyal olaylar üzerinde durulmaktadır.Öğe Cabir b. Abdullah’ın siyasî kişiliği ve dönemin tartışmalı konuları karşısındaki tutumu(AKADEMİK-US Artvin Çoruh Üniversitesi İlahiyat Araştırmaları Dergisi, 2017-12-14) Ece, AbdurrahmanHicrî birinci asır, İslam’ın sınırlarının hızla genişlediği bir asır olmanın yanında, Müslümanlar üzerinde etkilerinin halen devam ettiği birçok siyasî olay ve tartışmalı konuların gündeme geldiği önemli bir dönemdir. Bu dönemin en önemli aktörleri şüphesiz sahâbîlerdir. O dönemin siyâsî olaylarına şahit olmuş sahâbîleri ve sergiledikleri tavırlarını bilmek, hem Kur’an ve Sünnet’i doğru anlamaya hem de söz konusu dönemin siyasi ve sosyal hadislerini daha doğru analiz etmeye katkı sağlayacaktır. Câbir b. Abdullâh, Medine’li ilk Müslümanlardan biri olmanın yanında Resûlullah’ın (s.a.s.) vefatından sonra da uzun bir ömür yaşamış ve ilmiyle de kendi isminden söz ettirmiş sahâbenin önde gelenlerinden biridir. Bu çalışmada, Hicrî birinci asrın ilk üççeyreğinde yaşanan siyasî hadiselere tanık olan bu sahâbînin, siyasî kişiliği ve o dönemde ortaya çıkan büyük günah ve şefaat, kader, ihticâb ve Allah’ın kelâm sıfatı gibi tartışmalı konular karşısındaki tutumu ortaya konmaya çalışılmıştır. The Hijri first century is an important period in which many political events and controversial issues that are still continuing to affect Muslims are on the rise, as well as being a century of rapid expansion of the borders of Islam. The most important actors of this period are undoubtedly sahaba. The most important actors of this period are undoubtedly sahaba. Knowing the attitudes of sahaba who witnessed the political events in thier term contributes us to understand and analyze correctly the social and political events in this period. Cabir b. Abdullah who accepted the ıslam early and lived a long time after the Prophet (p.b.u.h.) was e leading person in islamic knowledge among the Companions. In this study was tried to describe the personality of Cabir who lived in first three quarters of the first hijri century and his approach to controversial things like great sins, ihticab, destiny, Allah’s Word adjective, intercession.Öğe Determinations and Analysis of Narrations Praising Yemen and Its People(Ataturk Univ, Fac Theology, 2019) Ece, AbdurrahmanRecent adversities in the Islamic world aside, Yemen, maintains its place in the agenda with internal conflicts and the consequent hunger and misery. It is seen that this wound deepens every day. In fact, Yemen is an important Islamic Country, where great companions (sahabah) and religious scholars have emerged with their deep-rooted past. In our hadith sources, there are many narrations praising Yemen and Yemenis. In this context, it is mentioned that the Prophet pointed out the direction of Yemen and stated that faith was in this facet and that the faith and wisdom were Yemenis. It is also important that they come from multiple sahabah. Especially, the present situation of Yemen and Yemenis has brought our attention to these narrations. The examination of these narratives in terms of detection and evidence will contribute to their correct understanding and prevent them from being drawn to different parties. Because, in general terms, the ignorance of the reliability status of narratives, or misunderstanding them by taking them apart from their contexts remains one of the important hadith problems of today. In this study, the narrations praising Yemen and Yemenis are discussed in terms of detection and signification. After the sources in which these are found were determined, isnad and text analyzes were made on the basis of the sahabah narrator. The aim is to contribute to the correct understanding and evaluation of these narrations.Öğe El-Gumârî ve El-Muğîr Ale’l-Ehadisi’l-Mavdûa Fi’l-Cami’i’s-Sağîr adlı eseri(e-Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi, 210-11) Ece, Abdurrahman…Öğe HADİSLER BAĞLAMINDA HZ. PEYGAMBER’İN EĞİTİM VE ÖĞRETİM METODU(2019) Ece, AbdurrahmanGeçmişte olduğu gibi günümüzde de eğitim ve öğretim, toplumların en önemli meseleleri arasındaki yerini korumaktadır. Birey, aile ve toplumun gelişmesinde eğitimve öğretimin katkısı büyüktür. Cehaletten saadete giden yol hiç şüphesiz doğru bireğitim ve öğretimden geçmektedir. Eğitimdeki başarının bütün alanlardaki başarıyıberaberinde getireceği muhakkaktır.Bu nedenle Allah, insanları akıl ve irade ile donatmakla kalmamış, onlara bilmediklerini öğretmek ve en doğru metotla onları eğitip terbiye etmek için peygamberler görevlendirmiştir. Yani peygamberler aynı zamanda aslında birer muallimdirler. Onların eğitim metodu vahiy ile de desteklendiğinden örnek alınması gerekenen doğru metottur. Bu bağlamda peygamberliğin son ve en mükemmel halkası,Kur’an’ın kıyamete kadar inananlara örnek kıldığı Hz. Muhammed (s.a.s.)’dir. Onunyetiştirdiği sahâbe nesli, aldıkları eğitim sayesinde nesiller arasında en mümtaz nesil olmayı başarırken, yaşadıkları asır da saadet dönemi olmuştur.Dolayısıyla Resûlullah’ın (s.a.s.) eğitim metodunu doğru bir şekilde tespit edipanlamaya çalışmanın özellikle dinî eğitim ve öğretim alanındaki günümüz problemlerini daha iyi analiz etmeye katkı sağlayacağı kanaatindeyiz. Çalışmada örnekrivayetler üzerinden Hz. Peygamber’in eğitim ve öğretim metodundan bazı ilkelerortaya konmaya çalışılmıştır.Öğe MESCI?TLER I?LE C?ARS?I VE PAZARLARI NI?TELEYEN BI?R RI?VAYETI?N TAHLI?LI? MESCI?TLMESCI?TLER I?LE C?ARS?I VE PAZARLARI NI?TELEYEN BI?R RI?VAYETI?N TAHLI?LI? ER I?LE C?ARS?I VE PAZARLARI NI?TELEYEN BI?R RI?VAYETI?N TAHLI?LI?(2018) Ece, AbdurrahmanYu?ce Dinimiz du?nya ve ahiret arasında dengeli bir hayat yas?amayı tavsiye eder. Bu bag?lamda mescitler adeta ahiret ic?in Allah’a ibadet etme meka?nları iken, c?ars?ı ve pazarlar ise insanların rızık temin etmek ic?in c?alıs?tıkları ve ihtiyac?larını temin ettikleri meka?nlardır.Mescitler ve pazarlar inanan insanlar ic?in ruh ve beden gibi hayatın vazgec?ilmezleridir. Du?n oldug?u gibi bugu?n de o?yledir. Du?nya ve ahiret huzuru ic?in ikisi de gereklidir. Hz. Peygamber’e isna?d edilen bir rivayette mescitler Allah’ın en sevdig?i yerler olarak nitelendirilirken, c?ars?ı ve pazarlar en c?ok bug?z ettig?i yerler olarak zikredilmis?tir. Bir problem gibi go?ru?len bu durumun c?o?zu?lmesine ve rivayetin dog?ru anlas?ılmasına katkı sag?laması amacıyla bu rivayet tahlil edilmeye c?alıs?ılmıs?tır.Rivayetin gec?tig?i kaynaklar tespit edildikten sonra o?nce senet yo?nu?nden sonra da metin bakımından tenkide tabi tutulmus?tur. Neticede rivayet genel bir deg?erlendirmeye tabi tutulmus?tur.Öğe MOLLA HALİL ES-Sİ?İRDÎ’NİN HZ. PEYGAMBER TASAVVURU (Mahsûlü’l-Mevâhibi’l-Ahadiyye Adlı Eseri Çerçevesinde)(2018) Ece, AbdurrahmanHz. Peygamber’i anlama ve anlatma çalışmaları inanan ilk nesil olan sahâbe ilebaşlamış ve günümüze kadar inkıtaa uğramadan devam etmiştir. Şifâhî başlayan buçalışmalar zamanla yerini müstakil eserlere bırakmıştır. Âlimler, Hz. Peygamberhakkında bildiklerini ve Peygamber anlayışlarını eser haline getirerek sonraki nesilleremiras bırakmışlardır. İnananların peygamber tasavvurunda bu eserlerin etkisi inkâredilemez.Günümüzdeki Müslümanların peygamber tasavvurunda etkili olduğunu düşündüğümüzâlimlerden biri, ülkemizin yetiştirdiği 18. yüzyılın son yarısı ile 19. yüzyılın ilkyarısında yaşamış olan Molla Halil es-Si?irdî’dir. O, peygamber tasavvurunu anlatmaklakalmamış, “Mahsûlü’l-Mevâhibi’l-Ahadiyye fi’l-Hasâisi ve’ş-Şemâili’l-Ahmediyye”adlı eseriyle bunu kalıcı hale getirmeye çalışmıştır.Bu çalışmada Molla Halil es-Si?irdî’nin sözü geçen eseri çerçevesinde, Hz. Peygamber’inasıl anladığı ve nasıl bir peygamber tasavvuruna sahip olduğu tespit edilmeyeçalışılmıştır. Çalışma neticesinde onun ve yaşadığı çevrenin peygamber tasavvuruhakkında bir fikrin ortaya çıkacağı kanaatindeyiz.Öğe Some Narrations That Al-Malati Used in The Context of Ahl Al-Sunnah Defense and Rejecting Other Sects(Dinbilimleri Akad Arastirma Merkezi, 2018) Ece, AbdurrahmanOne of the most important advocates of the Ahl al-Sunnah was Abu al-Hussein al-Malati, who lived in the fourth century. He has write up his work al-Tenbih va'r-Red ala Ahl al-Ehvai va'l-Bida' for this purpose. He tried to reveal with the verses and narrations that the Ahl as-Sunnah was a right and the others were superstition. Some narrations that the author mentions in the context of criticizing the Ahl al-Sunnah and other sects have been addressed in the study because the work is one of the earliest works written in this area. The views of al-Malati about sahabe in the face of sects and the narrations quoted are partly evaluated. The views of al-Malati in this respect and some of the accounts mentioned by some of the chiefs who did not find the approach of the sahaba to be correct were partially evaluated. Today, when there are still many groups and communities in different beliefs and beliefs, we believe that working will give the scientist the horizon of looking at the narrations from a broader perspective.Öğe Understanding the Hadiths by the Hadith(Hitit Univ, 2018) Ece, AbdurrahmanIt is known that the Qur'an are explained by the hadiths and some things expressed by Allah are explained by the Prophet. It is a fact that hadiths have such a direction, but it is a fact that there is something to be revealed within them. The one who will explain them in the most correct way is certainly the owner of those says. The Prophet has taken into consideration the level of knowledge when addressing people. He sometimes spoke very self, sometimes explaining what he said.In this study, some hadiths of the Prophet were tried to be explained with the examples that their values were to be explained, and that they had to be evaluated together to correctly understand these hadiths.