Yazar "Demir, Fehmi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Açısından Lisans Eğitimi(2022) Demir, FehmiSınıf öğretmeni adaylarının muhtemel görev yerlerinden birisi birleştirilmiş sınıflı köy okullarıdır. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ile ilgili öğretmen adaylarına ilk eğitim lisans döneminde verilmektedir. Bundan dolayı öğretmen adaylarının lisans eğitimine dair görüşlerinin önemli olduğu düşünülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının bu konu ile ilgili görüşlerinin lisans eğitiminin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir. Bu doğrultuda, araştırmada birleştirilmiş sınıflarda öğretim açısından öğretmen adaylarının lisans eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma olgubilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubundaki 16 sınıf öğretmeni adayı, ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiş olup, elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflarla ilgili eksik, yetersiz ve genel olarak kuramsal bilgi verilmektedir. Programda, birleştirilmiş sınıflara yönelik uygulama olmadığından verilen eğitim, öğretmen adaylarını birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazırlamamaktadır. Bu sonuçlara dayalı olarak lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflı köy okullarının ziyaret edilmesi, birleştirilmiş sınıfların öğretmenlik uygulamasına dâhil edilmesi ve sınıf öğretmenliği programına birleştirilmiş sınıflarla ilgili bağımsız bir dersin eklenmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.Öğe COVID-19 Salgın Sürecinin Eğitime Yansımaları: Fırsatlar ve Zorluklar(2022) Demir, Fehmi; Özdaş, Faysal; Çakmak, MürşetCovid-19 salgını, eğitim ile ilgili büyük bir değişimi beraberinde getirdi. Eğitimin bütün paydaşları daha önce alışık olmadıkları bir durumla baş başa kaldı. Bu dönemde, öğrencilerin öğrenmesine uzaktan eğitim ile devam etmeleri sağlanmışsa da sürecin eğitim üzerinde önemli etkileri olduğu belirtilmektedir. Bu etkilerin neler olduğunun belirlenmesi gelecekteki eğitim süreçleri için önem arz etmektedir. Bu araştırmada, öğretmen görüşlerine göre COVID-19 salgın sürecinin eğitime yansımalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu farklı branş ve kurumlarda çalışan 26 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış olup içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre COVID-19 salgın sürecinin genel anlamda eğitime olumlu ve olumsuz yansımaları olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu yansımaların öğrenci için öğrenmede özerk hale gelme, öğretmen için uzaktan eğitime uyum sağlama ve uzaktan eğitim için zorunlu durumlarda alternatif seçenek olma şeklinde olduğu belirlenmiştir. Olumsuz yansımaların da öğrencilerin derslerden soğuması ve öğretmenlerin iş yükünün artması şeklinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sürecin sosyal ilişkiler, kişisel hayat, psikolojik ve sağlık durumları açısından öğrencilere olumsuz yansıdığı ortaya çıkmıştır.Öğe COVİD-19 SÜRECİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(2020) Demir, Fehmi; Özdaş, FaysalBu araştırmada, Covid 19 sürecinde ilkokuldaki uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmadaveri toplama aracı olarak açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verileriçerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada tipik durum örnekleme yöntemikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı ilkokullarda görev yapan 44öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler Covid-19 sürecinde uzaktan eğitime hazırlık yapma, öğrencilerle paylaşımda bulunma, çevrimiçi ders verme, veli ve öğrencilerle iletişime geçme ve öğrencileri izleme gibieğitim faaliyetlerini gerçekleştirmişlerdir. Öğretmenler, uzaktan eğitim faaliyetlerini bilgisayar, internet, iletişim araçları ve çeşitli mesajlaşma programlarındanyararlanarak, veli ve öğrencilerle iletişime geçerek, öğrencileri yönlendirip takipederek, EBA ve çeşitli çevrim içi platformları kullanarak gerçekleştirmişlerdir.Uzaktan eğitim faaliyetlerini memnun edici, elverişsiz ve sınırlı olmak üzere üçfaklı şekilde değerlendirmişlerdir. Uzaktan eğitim faaliyetlerinde alt yapı, katılım, planlama, haberleşme, belirsizlik ve EBA platformu ile ilgili sorunlarla karşılaşmışlardır. EBA platformunun alt yapısı, sürece hazırlık, sürecin planlaması,eğitimde kullanılan içerikler ve faaliyetlerin uygulanması ile ilgili önerilerde bulunmuşlardırÖğe Examination of Pre-Service Teachers' Experiences on Student-Centered Instruction(2024) Demir, FehmiThe teaching approach, in which the student is at the center of learning, is becoming more and more common. The teacher is an important factor in the implementation of this approach. Pre-service education plays an important role in the qualified training of teachers. If teacher candidates learn student-centered teaching through experience at the university, they are expected to apply it more easily when they start working. In this direction, it was aimed to examine the student-centered teaching experiences of pre-service teachers. It is supposed that pre-service teachers' views on this process will contribute to the development of pre-service teacher education. The research was carried out with the phenomenology design, and 67 pre-service teachers were included in the research with the criterion sampling method. The research data collected with an open-ended questionnaire form were analyzed by content analysis. According to the results of the research, pre-service teachers think that student-centered teaching encourages them, makes them effective, and provides them with skills. Because of these features, they consider the approach as an effective learning approach and think that the experiences give them emotional awareness and improve their professional competencies. However, pre-service teachers experience educational problems such as indecision, anxiety, lack of self-confidence and knowledge, and inexperience while performing student-centered teaching.Öğe Examining the Roles of School Principals in the Distance Education Process(2023) Özdaş, Faysal; Demir, FehmiBu araştırmanın genel amacı uzaktan eğitim sürecinde okul müdürlerinin rollerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim olarak tasarlanmıştır. Araştırma evreni, Batman il merkezindeki resmi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul müdürleridir. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan ve en az bir yıllık yöneticilik kıdemine sahip 40 okul müdüründen oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler elektronik ortam aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma grubundan elde edilen veriler, araştırmanın alt amaçları çerçevesinde içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürleri uzaktan eğitim sürecinde okullarında bilgilendirme ve hazırlık çalışmaları gerçekleştirmişlerdir. Söz konusu süreçte öğretmenlere yönelik teşvik etme, iletişim kurma, ortam sağlama, planlama ve yetiştirme; öğrencilere yönelik olarak süreci tanıtma ve eğitim faaliyetleri gerçekleştirme; velilere yönelik olarak da süreci tanıtma çalışmaları yapmışlardır. Ayrıca okul müdürlerinin Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitimi başarılı, başarısız ve yetersiz olmak üzere üç farklı şekilde değerlendirmektedirler.Öğe EXPLORING STUDENTS' PERCEPTIONS OF LIFE STUDIES AND SOCIAL STUDIES COURSES DURING THE PANDEMIC(2023) Çatak, Muzaffer; Demir, FehmiLife Studies and Social Studies courses play a vital interdisciplinary role in Turkey, contributing significantly to the social development of primary school students. The correlation between student achievement, motivation, and attitudes towards these subjects constitutes an essential area of research. This study aims to examine students' attitudes towards these two subjects in Turkey during the pandemic. We delved into the impact of the pandemic on students' attitudes, considering various variables and comparing the pre-pandemic and pandemic periods. A survey model was adopted for this research, involving a randomly selected sample of 612 students from the third and fourth grades of primary school. The results demonstrated a significant difference in students' attitudes in both classes concerning daily internet usage and gender. Considering factors like study room availability, social circle, and time spent with friends, a significant statistical difference was observed in fourth-graders' attitudes. However, no such difference was identified among the third graders. The study further analyzes and evaluates the changes in students' attitudes during and after the pandemic, providing an overview of the impact of the pandemic on their perception of Life Studies and Social Studies courses.Öğe HİZMET ÖNCESİ EĞİTİMDE KIDEMLİ ÖĞRETMEN DENEYİMLERİNDEN YARARLANMANIN ÖĞRETMEN ADAYLARI GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ(2021) Demir, FehmiAraştırmanın amacı, hizmet öncesi eğitimde \rkıdemli öğretmen deneyimlerinden yararlanmanın sınıf \röğretmeni adaylarının görüşlerine göre incelenmesidir. \rAraştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim olarak \rtasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı \ryapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. \rGörüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi ile analiz \redilmiştir. Çalışma grubu ölçüt örnekleme tekniğine göre \rseçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Güneydoğu \rAnadolu Bölgesindeki bir Üniversitenin Eğitim Fakültesi \rSınıf Öğretmenliği bölümünde İlkokulda Alternatif \rEğitim Uygulamaları Dersi’ni alan 12 sınıf öğretmeni \radayı oluşturmaktadır. Çalışma bulguları, kıdemli \röğretmenlerin hizmet öncesi eğitimde deneyimlerini\röğretmen adayları ile paylaşmasının faydalı olduğunu \rortaya koymaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara \rgöre öğretmen adayları, köylerde çalışmış kıdemli\röğretmenlerin deneyimlerini hizmet öncesi eğitimde \röğretmen adayları ile paylaşmasını hoşnut edici, teşvik \redici ve yetiştirici olarak değerlendirmektedir. Öğretmen \radaylarına göre kıdemli öğretmen deneyimleri öğretmen \radaylarını geliştirmekte, onlara farkındalık kazandırmakta \rve güdülenmelerine katkıda bulunmaktadır. Ancak aynı \rtecrübeler bazı öğretmen adaylarının endişelenmesine de \rsebep olmaktadır. Öğretmen adayları, köylerde çalışmış \rkıdemli öğretmenlerin eğitim-öğretim, okul ve veli ile \rilgili paylaştıkları tecrübelerinden etkilenmektedir. \rÖğretmen adaylarının köyde daha iyi öğretmenlik \ryapabilmesi için hizmet öncesi eğitimde, en az bir derste, \rköylerde çalışma deneyimi olan öğretmenlerle etkileşime \rgeçmeleri sağlanabilir.Öğe Öğretmen Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Deneyimlerinin İncelenmesi(2023) Demir, FehmiBirleştirilmiş sınıflı öğretim, dünyadaki birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de yaygın olarak uygulanmaktadır. Ancak, öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıflarla uygulama yapmaları ihmal edildiğinden mesleğe başladıklarında sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimde, birleştirilmiş sınıflarla uygulama yapmaları durumunda mesleki yaşantılarında daha az sorunla karşılaşmaları beklenmektedir. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıflarla uygulama yapmaları sağlanmıştır. Bu araştırmada, birleştirilmiş sınıflarda uygulama yapan öğretmen adaylarının deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Olgubilim çalışması olarak tasarlanan çalışma, 17 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, öz değerlendirme formları ve görüşmelerle elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, birleştirilmiş sınıflarda yapılan uygulama öğretmen adaylarında bilişsel, duyuşsal ve öz farkındalık ile davranış farkındalığı oluşturmaktadır. Uygulama, öğretmen adaylarının kendilerini, birleştirilmiş sınıfları ve çocukları tanımalarını sağlamakta ve onları birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmak için hazırlamakta ve geliştirmektedir. Ayrıca, uygulama öğretmen adaylarını motive etmekte ve eksikliklerini gidermeye sevk etmektedir. Bu sonuçlara göre, öğretmen adaylarına lisans eğitiminde birleştirilmiş sınıflarla uygulama yapma deneyiminin yaşatılması önerilmektedir.