Yazar "Bindak, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Development of a visual mathematics literacy scale and investigation of visual mathematics literacy perception according to various variables(Gece Publishing, 2018) Çelik, Halil Coşkun; Bindak, Recep; Özdemir, FurkanThe aim of this study is to develop a measurement tool that determines the visual mathematics literacy perceptions of secondory school students and determine the relationship between visual mathematics literacy perceptions of students with gender, period-end math achievement level and geometry achievement score. The study group was composed of 256 (144 female, 112 male) students who were studying in the third grade of three secondary schools selected by simple random sampling method among the middle schools in Southeastern Anatolia Region. As a result of the exploratory factor analysis applied in the scale development phase, a valid and reliable “Visual Mathematics Literacy Scale” with four factors and 14 items with a Cronbach Alpha internal consistency coefficient of .88 was developed. In the study, it was found that the students' perceptions of literacy did not differ significantly in terms of gender and the level of mathematics achievement at the end of the semester. As a result of multiple regression analysis, a significant relationship was found between the geometric success of the students' literacy perceptions and the geometric sub-dimension. Also, visual mathematics literacy perception was found to be a significant predictor of geometry success. As a result of these findings, it is suggested that the researchers who will study will use the scale related to different variables or different sample groups.Öğe İlkokul matematik dersinde problem çözme öğretim uygulamaları(2021) Pesen, Cahit; Bindak, RecepÖğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmenin öncelikli bir eğitim hedefi olduğu konusunda matematik eğitimcilerinin hemfikir olduğunu söylemek mümkündür. Bu araştırmanın amacı ölçek geliştirerek sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde problem çözme öğretim uygulamalarını değerlendirmektir. Araştırma verileri 2018-2019 öğretim yılında ilkokulda görev yapan 388 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin çeşitli boyutlarda problem çözme öğretim uygulamalarını belirlemek amacıyla Likert tipi bir ölçek geliştirilmiş ve ölçeğin güvenirlik ve geçerliğine bakılmıştır. Yapı geçerliği için açımlayıcı faktör analizi uygulanmış, toplam varyansın %58’ini açıklayan 26 madde ve 6 faktör elde edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi ölçeğin 6 boyutlu yapısını desteklemiştir. Ölçeğin iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0,90 bulunmuştur. Araştırma sonuçları, ölçeğin sınıf öğretmenlerinin problem çözme öğretim uygulamaları düzeyini belirlemede kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Çeşitli değişkenlere göre öğretmenlerin problem çözme stratejilerini gerçekleştirme düzeyleri karşılaştırılmıştır. Öğretmenlerinin problem çözme öğretim uygulamalarında mesleki kıdemin bazı problem çözme stratejilerinin gerçekleştirilmesinde etkili olduğu tespit edilmiştir.Öğe Öğretmen adaylarının doğal afetler konusuna yöneliketkili öğrenme biçimleri nin belirlenmesi(2011) Özgen, Nurettin; Ünaldı, Ülkü Eser; Bindak, RecepBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının doğal afetler konusunu, etkili öğrenmebiçimlerini saptamaktır. Her bireyin bilgiyi öğrenme biçimi farklı olduğu için bilgiyeulaşma, onu kavrama, öğrenme ve aktarma biçimi de farklı olacaktır. Buna göre, bireysel, grupsal, kinetiksel, işitsel ve görsel öğrenim biçimleri tercih envanterineuygun olarak 25 maddelik Likert tipi bir ölçek formu hazırlanmış ve örneklem olarak da281 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Ölçeğin Cronbach's Alpha güvenirlikkatsayısı ,791 olarak hesaplanmıştır. Veriler yüzde frekans, tek yönlü varyans analizi vebağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05olarak alınmıştır. Analizler sonucunda, öğretmen adaylarının -çeşitli değişkenlere göre -doğal afetler konusunu çoğunluklagörsel öğrenme biçiminde tercih ettikleri, bunakarşınbireysel öğrenme biçiminin ise aday öğretmenler tarafından daha az tercih edilenöğrenme stili olduğu istatistiksel olarak tespit edilmiştir.Öğe Öğretmen adaylarının yetenek ve ilgileri(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005) Pesen, Cahit; Odabaş, Akın; Bindak, Recep; Kudu, MustafaBu çalısmada Siirt Egitim Fakültesinde okuyan birinci sınıf ögrencilerinin ilgi ve yetenekleri çesitli degiskenlere göre incelenmistir. Ölçme aracı olarak Kuzgun (1996) tarafından gelistirilen “Akademik Benlik Kavramı ölçegi” kullanılmıstır. Verilerin analizinde çoklu karsılastırmalar için tek yönlü varyans analizi, ikili karsılastırmalar için bagımsız t testi kullanılmıs, anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıstır. In this article interests and abilities of students studying at the first class of Siirt Education Faculty have been examined according to various variables. “Scale of Academic Ego-Concept” developed by Kuzgun (1996) was used to collect data. In data analysis, for multiple-comparisons one-way-analysis of variance and for binarycomparisons the Independent t-test was used, and the significance level was 0.05Öğe Thurstone tipi bir tutum ölçeği geliştirme çalışması(Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 2013) Bindak, Recep; Pesen, CahitBu çalısmada Thurstone’ın esit görünen aralıklar metodu kullanılarak bir matematik tutum ölçeği gelistirilmis ve güvenirlikgeçerliğine iliskin bazı bulgular sunulmustur. Ölçeğin maddeleri daha önce yapılmıs bir çalısmada kullanılan Likert tipi matematik tutum ölçeğinden alınmıstır. Çalısmada 48 hakem yargısından elde edilen veriler kullanılarak ölçek maddeleri için belirsizlik katsayıları ve madde ölçek puanları hesaplanmıstır. Güvenirlik – geçerlik çalısması için kullanılan veriler dokuzuncu sınıfa devam eden 66 öğrenciye ölçek uygulanması ile elde edilmistir. Ölçeğin test-yarılama güvenirlik katsayısı ve benzer ölçekler geçerliği için bazı kanıtlar sunulmustur. Ayrıca Thurstone tipi ve Likert tipi matematik tutum ölçekleri psikometrik özellikleri açısından karsılastırılmıstır. In this study a Thurstone type mathematics attitude scale is constructed and its reliability and validity is examined. The items of a Likert type math attitude scale which was developed by Askar (1986) are used as item pool. Forty-eight of expert group have been used as judge in this study. The ambigious cofficients and scale values for the items are determined by the equalappearing intervals. Reliability and validity analyses were performed by applying the scales to 66 high school students. The validity of scale was examined in terms of concurrent validity. Thurstone type and Likert type scales were compared in terms of some psychometric properties.