1) Kitap
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Development of a visual mathematics literacy scale and investigation of visual mathematics literacy perception according to various variables(Gece Publishing, 2018) Çelik, Halil Coşkun; Bindak, Recep; Özdemir, FurkanThe aim of this study is to develop a measurement tool that determines the visual mathematics literacy perceptions of secondory school students and determine the relationship between visual mathematics literacy perceptions of students with gender, period-end math achievement level and geometry achievement score. The study group was composed of 256 (144 female, 112 male) students who were studying in the third grade of three secondary schools selected by simple random sampling method among the middle schools in Southeastern Anatolia Region. As a result of the exploratory factor analysis applied in the scale development phase, a valid and reliable “Visual Mathematics Literacy Scale” with four factors and 14 items with a Cronbach Alpha internal consistency coefficient of .88 was developed. In the study, it was found that the students' perceptions of literacy did not differ significantly in terms of gender and the level of mathematics achievement at the end of the semester. As a result of multiple regression analysis, a significant relationship was found between the geometric success of the students' literacy perceptions and the geometric sub-dimension. Also, visual mathematics literacy perception was found to be a significant predictor of geometry success. As a result of these findings, it is suggested that the researchers who will study will use the scale related to different variables or different sample groups.Öğe Akıl yürütme oyunları - I(Ertual Akademi Yayıncılık, 2017) Özdemir, Furkan; Konyalıoğlu, Alper CihanAkıl yürütme, en az iki önermeden hareketle bir sonuca ulaşma işlemidir. Diğer taraftan akıl yürütme, eldeki verilerden bir sonuç çıkarmak anlamına da gelmektedir. Bu tanımı daha da genişletirsek akıl yürütme, eldeki verilerden yola çıkarak mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma süreci olduğu söylenebilir. Akıl yürüten bir kişi yaşantıları, gözlemleri, okudukları, duydukları, inceledikleri sonucunda mantığa dayalı çıkarımlarda bulunur. Örneğin bir kişinin izlediği filmin ilerlemesine göre filmin nasıl sonlanacağına ilişkin fikir ve görüş geliştirmesi, bir dedektifin elde ettiği gözlem ve verilere göre suçu işleyen kişinin kim olabileceğine ilişkin çıkarımda bulunması, birer akıl yürütme örneğidir. 2013-2014 öğretim yılından itibaren MEB zekâ oyunları dersi ile çocuklarda akıl yürütme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Zekâ oyunları gerçek problemleri de kapsayan, her türlü problemin oyunlaştırılmış halidir. Bu yüzden problem çözmeyi öğretmek için kullanılacak iyi bir araçtır. Zekâ oyunları dersi öğrencilerin problemleri algılama ve değerlendirme kapasitelerinin geliştirilmesini, farklı bakış açıları oluşturabilmelerini, problemle karşılaştıklarında hızlı ve doğru karar verebilmelerini, bir konuya ve çözüme odaklanma alışkanlığı geliştirmelerini, akıl yürütme ve mantığı etkili bir şekilde kullanma kapasitelerini geliştirmelerini sağlayacaktır (MEB). Zekâ oyunları dersinin ve etkinliklerinin temeli problem çözmedir. Akıl yürütme oyunları, verilen ipuçlarını değerlendirerek ve yalnızca mantıksal çıkarımlar yaparak sonuca ulaşılan, çoğunlukla tek kişilik bulmaca tarzındaki oyunlardır (MEB). MEB Zekâ Oyunları Dersi için etkinlik kitabı olarak planladığımız bu kitabımızda MEB Zekâ Oyunları Dersi müfredatında yer alan “Akıl Yürütme Oyunları” kategorisinde bulunan “Sudoku, Kendoku, Kakuro ve Çit” oyunları tanıtılmış ve kolaydan zora doğru ilerleyen onlarca örnek etkinlikler verilmiştir. Aynı zamanda bu oyunlar sadece ortaokul öğrencileri için değil her yaştan bireyler için uygundur.