1) Kitap

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 17 / 17
  • Öğe
    Eğitim bilimler alanında araştırma makaleleri
    (Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Sert, Meral Ağır
    Eğitim Bilimleri Alanında Araştırma Makaleleri
  • Öğe
    Educational sciences research papers
    (Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Sert , Meral Ağır
    Educational Sciences Research Papers
  • Öğe
    Örgütsel güven
    (Pegem Atıf İndeksi, 2010) Memduhoğlu, Hasan Basri
    Bireyin sosyal yaşama uyumunun sağlanmasında ilişkilerin niteliği önemli yer tutar. Toplumsal yaşamda bireyler arasında güvene dayalı ilişkilerin kurulması, insan yaşamını daha anlamlı kılar. Toplumsal yaşamda olduğu gibi belli bir amacı gerçekleştirebilmek için kurulan örgütlerin de başarıya ulaşabilmesinde, çalışanlar, çalışanlar ile yöneticiler ve çalışanlarla diğer paydaşlar arasında güvene dayanan sağlıklı ve uzun ilişkilerin kurulabilmesi önemlidir. Güven, iletişimin ve sosyal ilişkilerin temeli olarak bir kimsenin karşısındakinin amacına, beklentilerine ve sözlerine duyduğu itimat, kişilerin söz ve davranışlarına inanarak bağlanmaya duyulan isteklilik olarak tanımlanabilir.
  • Öğe
    Farklılıkların yönetimi
    (Pegem Atıf İndeksi, 2010) Memduhoğlu, Hasan Basri
    Sosyal, politik, teknolojik ve ekonomik hayatta yaşanan değişim küreselleşmenin de etkisiyle örgütlerin felsefelerini, kültürlerini ve stratejilerini etkilemektedir. Bu değişim özellikle işgücü profilinde büyük farklılaşmalara yol açmaktadır. Bu süreçte örgütlerde hizmet ve üretimin en temel öğesi durumuna gelen insan kaynağının yönetimi daha bir önem kazanmış, böylelikle yönetim tarzları ve insan ilişkilerine ilişkin yeni yaklaşımlara ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Örgütlerde her çalışan farklı özelliklere ve değerlere sahiptir. Örgütlerde çalışanlara ilişkin demografik ve bireysel özellikler, kişilik, sosyo-kültürel değerler, kabiliyet-beceri ve algılama, kişisel kavramlaştırma özellikleri, duygusal uyumlama özellikleri, yaş-deneyim, cinsiyet gibi farklılıkların yönetime yansımalarının, bireysel ve örgütsel yarar ve sakıncalarının bilinmesi, yönetsel politika ve uygulamalarda dikkate alınarak örgütün amaçları doğrultusunda değerlendirilmesi önemlidir. Dolayısıyla örgütlerin yönetiminde farklılıkların dikkate alınması ve örgütün amaçları doğrultusunda yönetilmesi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.
  • Öğe
    Yönetim düşüncesinin evrimi ve yönetişim
    (Pegem Atıf İndeksi, 2010) Memduhoğlu, Hasan Basri
    En eski sanat en yeni bilim olarak değerlendirilen yönetim, insanlığın varoluşundan beri süregelen bir olgudur. Bu olgu geçmişten günümüze hep değişerek gelen bir seyir izlemiştir. Tarihsel süreçte sanayi devrimi, dünya savaşları, bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler, insanı merkeze koyan ve bireyi önceleyen yeni felsefeler, küreselleşme ve gittikçe artan, çeşitlenen ve karmaşıklaşan örgüt ve işgücü yapısı yönetim düşüncesini değişmeye zorlamıştır. Bu gelişme ve değişmeler, yönetim düşüncesinin evriminde önemli rol oynamıştır. Çünkü bu değişme ve gelişmelere uyum sağlamak için insanlar sürekli yeni yönetim teorileri ve yaklaşımları üretmiştir.
  • Öğe
    Eğitimin bilimsel temelleri ve araştırma yöntemleri
    (Pegem Atıf İndeksi, 2009) Memduhoğlu, Hasan Basri
    Bilim; toplumsal ve evrensel düzeyde sorunların çözümünde belirleyici role sahiptir. Bilim bu rolünü araştırmalar yoluyla ortaya koyar. Çağdaş bilim, büyük ölçüde araştırmalara dayanır. Toplumların sosyo-ekonomik gelişimleri ile araştırma çabaları arasında önemli bir nedensel ilişki vardır. Bu nedenle toplumlarda araştırma geleneğinin yerleşmesi; sosyal, kültürel ve ekonomik gelişme için önemlidir. Araştırma eğitiminin verilmesi gereken kurumların başında eğitim kurumları ve özellikle üniversiteler gelmektedir. Ülkemizde lisansüstü düzeyde araştırma eğitimi verilmekte, yüksek lisans ve doktora programlarında zorunlu araştırma dersleri okutulmaktadır. Ancak lisans düzeyinde bugüne kadar yeterli araştırma eğitiminin verildiği söylenemez. Bilimsel araştırma formasyonuna sahip olmayan öğrencilerin, kendi alanlarında bilimsel gelişmelere yapacakları katkının sınırlı olacağı açıktır. Nitekim bilimsel araştırma ve akademik yazma yeterliğine sahip olmayan öğrenciler, verilen araştırma ödevlerini yaparken güçlükler yaşamaktadır. Bu tür çalışmalarda kaynak tarama, kaynağa ulaşma, kaynaktan yararlanma, yazıları sistematize etme, alıntı yapma, atıf ve kaynakça gösterimlerinde yanlışlar ve eksiklikler gözlenmektedir. Bu nedenle bilimsel araştırma yöntemleri ve raporlaştırma konusunda öğrencilere gerekli eğitimin verilmesi ve yeterliğin kazandırılması bir gerekliliktir.
  • Öğe
    Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
    (Pegem Akademi, 2016) Memduhoğlu, Hasan Basri
    Bu bölümde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) merkez, taşra ve yurt dışı örgütü ile yükseköğretim örgütü ele alınarak açıklanmıştır.
  • Öğe
    Türk eğitim sisteminin genel yapısı
    (Pegem Akademi, 2016) Memduhoğlu, Hasan Basri
    Bu bölümde Türk eğitim sisteminin genel yapısı betimlenmiştir. Bu amaçla Türk eğitim sisteminin amaçları, temel ilkeleri, okul sisteminin yapılanması (öğretim kademleri) ve eğitimin bazı alt sistemleri (özel öğretim, özel eğitim, finansman, öğretmen yetiştirme, denetim, rehberlik hizmetleri) genel hatları ile ele alınmıştır.
  • Öğe
    Örnek uygulamalarla eğitimde yaratıcılık-yaratıcı okul öğretmen
    (Pegem akademi, 2017) Memduhoğlu, Hasan Basri; Uçar, Rezzan; Uçar, Halil İbrahim
    Yaratıcılık, var olan bir durumdan, yeniden varolmak için öteye geçmenin adıdır. İnsan var oluşunu sürdürmek için öğrenir. Üç genç ve dirik meslektaşım okulu, yöneticileri, öğretmenleri, çocuğu, anne babaları yaratıcılık potasında bütünleştirerek bir anlamda “insan olmayı” yalın biçimde anlatıyorlar. Dünyanın 4.0 Sanayi Devri, Yapay Zeka, Robotik çalışma deyişleri ile sarmalandığı 21. yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye, güçlü atılımların istekliliği içinde görünmektedir. Nitekim 2014 yılında, ürettiğimiz her ürünün en uygun yerine gururla yerleştireceğimiz “Made in Turkey” (Türk Malı) simgesini “Gücü keşfet” (Discover the potential) deyişinin yer aldığı, Selçuklu eserlerinden, kilim desenlerinden ve Kûfî yazının çizgilerinden yararlanılarak tasarlanan TURKEY simgenin 8 sırrını, benimsediğimiz sekiz ilkesini açıklamak için kullanılan inovasyon, uyum, sinerji, büyüme, dünya, birliktelik, hem Doğu hem Batı ve Dünya sözcüklerinin seçilmiş olması ulusal niyetimizi açıklamaktadır.
  • Öğe
    Ulusal, küresel ve örgütsel bağlamda farklılıkları yönetme
    (2008) Memduhoğlu, Hasan Basri
    İnsanlık tarihi boyunca bir insanın, tek başına yaşaması hiç mümkün olmamıştır; bundan sonra da olmayacaktır. Belki de insanın yaratılışındaki sınırlılıklarla çeşitli ihtiyaçlarını (sosyal, ekonomik, fizyolojik, korunma, barınma gibi) tek başına karşılaması mümkün olmadığından, onun diğer insanlarla birlikte yaşaması gerekmektedir. Bu yüzden insan, topluluk halinde yaşayan bir varlıktır. Aristo da, ”insan topluluk halinde yaşayan bir hayvandır” demiştir. Bir topluluktaki (aile, grup, dernek, cemiyet ve devlet gibi) insanlar ise; fiziki görünümleri, ekonomik, sosyal durumları, ihtiyaçları, özellikle de psikolojik dünyaları, yetenekleri, sorunlara bakış açıları vb. bakımlarından birbirlerine hiç benzememektedir. Onlar, bu değişkenlik ya da farklılık içinde birlikte yaşamaktadır. Kısaca bir insan toplumunda, “çokluk içinde birlik” ya da “farklılıkların/ değişkenliklerin birliği” olgusu geçerlidir.
  • Öğe
    New horizons in educational sciences
    (Pegem Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki
    it is a book abour education. it is name New Horizons in Educational Sciences
  • Öğe
    Eğitim bilimleri alanında yeni ufuklar
    (2019) Minaz, Muhammet Baki
    eğitim bilimleri alanında yeni ufuklar adlı bir bölümlü kitap çalışması
  • Öğe
    Sosyal bilimlerde yeni araştırmalar
    (Berikan Yayınevi, 2019) Minaz, Muhammet Baki; Taş, Halil
    Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin meslek seçimlerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu çalışma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 52 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, üçlü likert tipinde hazırlanmış anket formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde karma yöntem kullanılmıştır. Öncelikle öğrencilerin meslek seçmelerine etki eden faktörlerin frekans ve yüzdeleri hesaplanmış; daha sonra öğrencilerin meslek seçiminde bu faktörleri neden önemsedikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Nicel ve nitel veri toplama araçlarından elde edilen verilerle ana temalar belirlenmiş ve öğrenci görüşleri doğrudan aktarılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin meslek seçiminde mesleğin ailenin geçimini sağlayacak imkânlar sunmasını, başkalarına yardım etmeyi sağlamasını, maddi kazanç getirmesini, güvenli çalışma koşullarına sahip olmasını, toplumda saygın bir yerinin olmasını, iş güvenliğinin ve kariyer yapma olanaklarının bulunmasını, çalışma saatlerinin kendilerine, ailelerine ve arkadaşlarına yeterince zaman ayıracak nitelikte olmasını önemsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Sosyal, beşeri ve idari bilimler alanında araştırma ve değerlendirmeler
    (Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki
    eğitim yerelleşmesi ile ilgili bir kitap bölümü
  • Öğe
    Eğitim bilimleri alanında araştırma ve değerlendirmeler
    (Gece Akademi, 2019) Minaz, Muhammet Baki
    eğitim bilimleri alanında araştırma ve değerlendirmeleri içeren bölümlü ve editörlü bir kitaptır.
  • Öğe
    Etik liderlik
    (Pegem Akademi, 2019) minaz, muhammet baki; taş, halil; saylık, ahmet
    etik ve etik kuramları, eğitimde etik, ahlak felsefesi ve temel kavramlar, eğitim yönetiminde etik, meslek etiği ve kamu yönetiminde etik adlı bölümlerden oluşmaktadır.
  • Öğe
    Etik liderlik
    (Pegem Akademi, 2019) minaz, muhammet baki; akın, mehmet ali; taş, halil; keskinoğlu, mehmet şerif
    Etik liderlik adıyla hazırlanmış olan bu çalışmanın, Türk kamu yönetiminin ve özellikle de Türk Eğitim Sisteminin etik değerlere bağlı işlemesi ile ilgili hazırlanmıştır. Eğitimin Yönetimi, Liderlik, okul yönetiminde etik liderlik, sınıf yönetiminde etik liderlik ve etik liderliğin arka planı adında bölümler mevcuttur.