2) Makale

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 9 / 9
  • Öğe
    A Research on Professional Tour Guides Emotional Intelligence and Problem-Solving Skills
    (Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 30.11.2018) Gültekin Selami; İçigen Ebru
    The purpose of this study is to determine the emotional intelligence and problem-solving skills’ effect on professional tourist guides’ managerial problem encountering frequencies during daily trips, additionally to reveal the emotional intelligence and problem-solving skills relation with demographical factors. Within this scope, the related body of literature reviewed, the relevant studies utilized and in order to obtain primary data for this study an online survey conducted on professional tourist guides working in Turkey. Three hundred actively serving tourist guides in various regions of Turkey constituted the research sample. To have inferential statistics regarding the variables of the research; t-test, analysis of variance, correlation analysis and regression analysis are applied. In the light of statistical analysis findings, it is concluded that; high emotional intelligence means high problem-solving skills and as the emotional intelligence level increases, the frequency of encountering managerial problems decreases and both the emotional intelligence scores and problem-solving skills improve as the age increases.
  • Öğe
    İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin Helal Turizme Yönelik Bakış Açıları 
    (Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019-01-15) Küçüktopuzlu, Kadir Faik; Yağmur, Yenal; Erpay, İlyas
    Helal turizm, turizm endüstrisinde nispeten yeni bir konsept ve gelişmeye açık bir alandır. Büyük bir potansiyeli barındıran bu niş pazar için yazında kavramın terminolojisinin çok yeni olması nedeniyle, Müslüman turistlerin ihtiyaçlarına hitap eden turizm ürün ve hizmetleri için ‘Helal Turizm’, ‘İslami Turizm’ ya da ‘Müslüman Dostu Turizm’ gibi farklı kullanımlar olduğu görülmektedir. Kavramın bu şekilde farklı kullanılması hem yazında kavram karmaşasına hem de konseptin turistler tarafından anlaşılmasında karmaşıklığa neden olmaktadır. Bu bağlamda kavramın, doğasının çok disiplinli olması ve dinsel yönünün ağır basması nedeniyle bu çalışmada helal turizmle ilgili İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin bakış açılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda aktörlerin bakış açılarının derinlemesine anlaşılması ve kişisel bakış açılarının keşfedilmesi gerektiğinden nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyelerinin elde edilen veriler bu doğrultuda değerlendirilmiştir.
  • Öğe
    G7 Ülkelerinde Fikri Mülkiyet Haklarına Yapılan Ödemeler ve Ar-Ge Harcamalarının Yüksek Teknoloji İhracatına Etkisi: Bir Panel Veri Analizi
    (Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi, Temmuz 2018) Gaberli, Ümit
    Bu çalışmada, gelişmiş ülkelerde Ar-Ge faaliyetlerine ve fikri mülkiyet haklarına verilen önem nedeniyle, yüksek teknoloji üretilen bir ortamın oluştuğu şeklindeki yaygın görüşe ampirik kanıtlar üretmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, G-7 (ABD, Japonya, Almanya, Fransa, Birleşik Krallık, İtalya, Kanada) ülkeleri olarak nitelendirilen gelişmiş ülkeler grubunda, fikri mülkiyet haklarına yapılan ödemeler ve Ar-Ge harcamalarının yüksek teknoloji ihracatına etkisi ampirik olarak analiz edilmiştir. 1996-2014 dönemini kapsayan panel veri analizi sonucunda, fikri mülkiyet haklarına yapılan ödemeler, Ar-Ge harcamaları ve ekonomik karmaşıklık endeksiyle yüksek teknoloji ihracatı arasında pozitif ilişki tespit edilmiştir. Teknik bilgiyi kullanma kapasitesi olarak ekonomik karmaşıklık endeksini modele dahil etmesi, bu çalışmayı benzerlerinden ayırmaktadır.
  • Öğe
    FUTBOL EMEK PİYASALARINDA ÜCRETLENDİRME VE REKABETÇİ DENGE
    (Ekim 2011) Gözütok, Haluk; Gaberli, Ümit
    Spor günümüzde önemli bir endüstri ve faaliyet alanı haline gelmiştir. Doğrudan sporla ilgili faaliyetler yanında, sportif faaliyetlere dayalı bir dizi ekonomik faaliyet de gelişmiştir. Spor endüstrisinde iş gücü piyasalarının ilginç özellikleri bulunmaktadır. Bunlar büyük ölçüde, değişik spor dallarının farklı özelliklerinden ya da genel olarak spor faaliyetleri için oluşturulmuş bulunan kurallar ve geleneklerden doğmaktadır. Futbolda oluşturulmuş kurallar ve bir takım gelenekler bulunmaktadır. Genel anlamda, futbol endüstrisinin temel amaçlarından biri futbol liglerinin kalitesini mevcut liglerdeki rekabetçi dengeyi koruyarak arttırmaktır. Öte yandan, son yıllarda özellikle Avrupa'nın önemli liglerinde rekabetçi dengenin mali güce sahip zengin kulüplerin lehine bozulduğu görülmektedir. Mali gücü yeterli olmayan kulüplerin de rekabet edebilmek için borçlanarak transfer yaptıkları gözlenmektedir. Bu durum, futbolcu ücretlerinin gerçekçi olmayan değerlerden oluşmasına neden olmaktadır. Futbolcuların zengin kulüplerde toplanmasının önüne geçebilmek ve futbol emek piyasasını yeniden düzenlemek amacıyla son yıllarda futbolun geleceği için birtakım çalışmalar yapılmaktadır. İşte bu çerçevede çalışmamızın temel amacı, çeşitli ülkelerdeki futbol kulüplerinde ve liglerinde rekabetçi dengenin korunması adına yapılması planlanan ve ayrıca var olan düzenlemeleri incelemek, futbolcuların aldığı ücretlerin belirlenmesinde etkili olan değişkenleri belirlemektir. Sonuç olarak, spor ekonomisi içinde en dinamik endüstri olduğu iddia edilen ve dünyanın en popüler spor dalı olan futbolda, ücretlerin nasıl ve neye göre belirlendiği ve bunun endüstri içi dengelere nasıl etki ettiği en kritik sorulardandır.
  • Öğe
    Ekonomilerde Hizmetlerin Payı Gelişmişliğin Göstergesi midir?
    (Mayıs 2017) Gaberli, Ümit; Lenger, Aykut
    Ekonominin yapısal değişimi 17. Yüzyıldan bu yana iktisatçıların ilgisini çekmiştir. O dönemde ekonomik gelişme sürecinde, tarımsal faaliyetlerden, tarım dışı faaliyetlere doğru bir yönelim olduğu vurgulanmaktadır. Günümüz ekonomilerindeki değişim, farklı ve çok daha hızlı bir biçimde gözlenmektedir. Ekonomiler geliştikçe, üç ana sektörden yalnızca tarımın değil, sanayinin de payı azalırken, hizmetlerin payı çok hızlı artmaktadır. Bu açıdan, bu eğilim ekonomik gelişme sürecinin doğal sonucu ve gelişmişliğin bir göstergesi olarak algılanmaktadır. Ülke bazında bakıldığında da, hem gelişmiş ekonomiler, hem de gelişmekte olan ekonomilerde hizmetlerin payında artış yaşanırken, sanayinin payında önemli düşüşler yaşanmaktadır. Örneğin, Finlandiya, İsveç ve Letonya gibi Kuzey Avrupa ülkelerinin yanında Fransa, Hollanda ve Avusturya gibi Batı Avrupa ülkelerinin yanısıra, Arjantin, Brezilya ve Güney Afrika gibi gelişmekte olan ekonomilerde de benzer bir değişim gözlenmektedir. O halde, hizmetlerin ekonomideki payının artması bir gelişmişlik göstergesi olup olmadığının tartışılması önem kazanmaktadır. Bu açıdan, bu çalışmanın temel amacı, dünya genelinde gözlenen hizmetler pay artışının gelişmişliğin göstergesi olup olmadığı sorusuna yanıt aramaktır. Bu çerçevede sorunun yanıtı, başlangıcı 17.yy’a dayandırılabilecek ekonomik yapısal değişim literatürü ve iktisadi okulların konuya bakışları incelenerek, aranmaktadır.
  • Öğe
    Foreign Tourists’ Risk Perceptions About Turkey: An Application In Antalya Region
    (2017) Yenal YAĞMUR
    In spite of the importance of tourists’ risk perceptions for destinations in tourism literature, there is a limited research has been carried out in Turkey. The main purpose of this study is to examine foreign tourists’ risk perceptions about Turkey. For this purpose, the study has been carried out by German tourists who visited to Antalya which is one of the important tourism destinations in Turkey in between March-December 2016. The results revealed the tourists’ positive belief about safety of Turkey. The results also revealed that physical risk factor has a positive effect on the overall risk perception.
  • Öğe
    FOREIGN TOURISTS’ SUSTAINABLE DESTINATION PERCEPTIONS: A RESEARCH ON KEMER DESTINATION
    (2017) Yenal YAĞMUR
    The concept of sustainability has become one of the important factors affecting tourists’ destination choices. However, the number of studies on sustainability perceptions of tourists is very limited. In this respect, the main objective of this study is to examine the sustainability perceptions of the tourist about tourism activities in the Kemer destination. For this purpose, a survey was conducted with French tourists. The relationship between sustainability dimensions (environmental, socio-cultural, economic) and the sustainability perceptions of tourist about the Kemer destination is examined by logistic regression analysis. The findings show that the environmental and socio-cultural dimensions have a positive effect on the sustainability perceptions of tourists about the destination.
  • Öğe
    An Exploratory Study on Destination Personality and Image of Antalya
    (Journal of Yasar University, 2018) Yenal YAĞMUR
    The discovery of personality traits and image perceptions attributed to destinations creates a sustainable competitive advantage in the globalizing world. In this context, the main objective of this study is to reveal the perceptions associated with destination personality and image of Antalya. Applying case study based on exploratory qualitative research method, the researchers obtained the data from the multi-tourism stakeholders. As a result of the content analysis, the positive personality traits associated with the Antalya destination were found out as "dynamic, modern, versatile, humanist and sincere" while negative personality traits appeared as "commodified, mixed, self-seeker and depressed". In addition to this, the findings regarding the image of the destination indicate that Antalya has a very rich range of functional and psychological destination features.
  • Öğe
    İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin Helal Turizme Yönelik Bakış Açıları
    (2019-01-15) Yağmur, Yenal
    Halal tourism is a relatively new concept in tourism industry and an open field for improvement. In the literature for this niche market which has a great potential, because of the new terminology of the concept, it is seen that there are different uses such as ‘Halal Tourism’, Islamic Tourism’ or ‘Muslim Friendly Tourism’ for the tourism products and services that address the needs of Muslim tourists. Using this concept differently leads to both conceptual confusion in the literature and complexity in understanding the concept by tourists. In this context, because the nature of the concept is multidisciplinary and the religious aspect is dominant, the aim of the study is to determine the perspectives of the academic member of the Theology Faculty about halal tourism. Within this scope, the phenomenology design which is one of the qualitative research methods was preferred because of the deep understanding of the actors’ perspectives and the exploration of personal perspectives and the data obtained from the academic member of the Theology Faculty at Siirt University were evaluated in this context. As a basic result of the research, it was determined that the participants evaluated the concept of halal tourism within the themes of ‘Food and Beverage’, ‘Adherence to Islamic Rules’ and ‘Compliance with Beliefs and Values’. In addition, it was found that the majority of the participants were eligible to use the concept of halal tourism in the literature while the participants who proposed the use of a different concept agreed on the concept of ‘Islamic Tourism’.