Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Torpa, Erkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İlkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
    (Siirt Üniversitesi, 2023) Torpa, Erkan; Epçaçan, Cevdet
    Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma desenlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim- öğretim yılında Siirt ili sınırları içinde Millî Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı devlet ve özel ilkokullarda görev yapan ilkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın nicel boyutunda 447 katılımcıya, nitel boyutunda ise 15 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen "Öğretmen Uzaktan Eğitim Uygulamaları Değerlendirme Ölçeği (ÖUEUDÖ)" ve "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS bilgisayar paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için normallik testine başvurulmuş ve verilerin normal bir dağılım sergilediği görüldüğünden parametrik testlerden Bağımsız Gruplar t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde ise içerik analizine başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin görüşlerinde mezuniyet, kıdem, sınıftaki öğrenci sayısı, teknoloji kullanma düzeyi ve uzaktan eğitim uygulamalarını kullanma konusunda kendilerini yeterli hissetme durumu değişkenlerinin anlamlı farklılık gösterdiği ancak cinsiyet ve branş değişkenlerinde anlamlı farklılığın olmadığı görülmüştür. Aynı zamanda öğretmenlerin uzaktan eğitimin tek başına uygulanmasına ilişkin olumsuz görüşlere sahip oldukları fakat uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimin birlikte kullanılması konusunda daha olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Görüş, İlkokul, Öğretmen, Uzaktan Eğitim

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim