Yazar "Tekin, Bilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul Türkçe ders kitaplarının bilim ve teknolojiye yer verme yönüyle değerlendirilmesi(Siirt Üniversitesi, 2023) Tekin, Bilal; Tuzcu, KerimBilimsel gelişmeler ve teknoloji, insanın ve toplumun hayatında, eğitim öğretim sürecinde gün geçtikçe yerini ve ehemmiyetini artırmakta, kendine her zamankinden daha fazla yer bulmaktadır. Bu sebeple öğrencilerin, çağa uygun bilimsel gelişmeleri; telefon, tablet ve bilgisayar gibi teknolojik araç gereçleri doğru biçimde tanıyıp anlayarak bunlardan, eğitim ve öğrenme sürecinde azamî seviyede faydalanması beklenir. Nitelikli yeniliklerle nitelikli teknolojik araç gereçler, nitelikli eğitim öğretime katkı sağlayacak ve bu da nitelikli insan gücüne dönüşecektir. Türkçe' nin ana dili olarak öğretiminde en çok kullanılan malzeme ve unsurlarından biri olan Türkçe ders kitaplarının da bilimsel ve teknolojik kavramlara paralel ve uyumlu olarak hazırlanması, eğitim ve öğretim süreçlerinin daha etkin ve öğrencilerin de ilgi ve meraklarını daha artırıcı şekilde olmasına katkı sunabilir. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere uygun olarak tasarlanıp tertip edilen öğrenme süreçlerinde, öğrenci başarısına olumlu yönde büyük etkisinin olduğunu ortaya koyan birçok araştırma yapılmıştır. Türkçe ders kitaplarında bilimsel ve teknolojik kavramlara yer verilip verilmediğinin incelendiği bu çalışmada; ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitapları, belge incelemesi yoluyla değerlendirilmiştir. Konu ve temalarda, metinlerde, hazırlık çalışmalarında, etkinliklerinde, görsellerde ve değerlendirme çalışmalarında bilimsel ve teknolojik kavramlara yer verilip verilmediği, TDÖP ile belirlenen Konu Önerileri ve Yetkinliklere göre incelenmiştir. Anahtar Sözcükler: Eğitim ve Öğretim, Bilim ve Teknoloji, Ders Kitapları, TürkçeÖğe Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Bilimsel ve Teknolojik Konulara Yer Verme Yönüyle Değerlendirilmesi(2024) Tekin, Bilal; Tuzcu, KerimGünümüzde, bilimsel gelişmeler ve teknolojinin etkisi insan hayatının ve toplumsal yaşamın her alanında olduğu gibi eğitim öğretim sürecinde de giderek artmaktadır. Bu yenilikler ve teknolojik araçlar, eğitim öğretimde olumlu katkılar sağlayarak kaliteli insan gücünün yetiştirilmesine önemli bir destek sunmaktadır. Türkçe ders kitapları, ana dili olarak öğretilen Türkçenin öğretiminde en yaygın kullanılan araçlardan biridir. Bu nedenle, bu ders kitaplarının bilimsel ve teknolojik kavramlara uygun ve paralel şekilde hazırlanması, eğitim öğretim süreçlerinin daha etkin hale gelmesine ve öğrencilerin ilgi ve meraklarının artmasına katkı sağlayabilir. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere uygun olarak tasarlanan öğrenme süreçlerinin öğrenci başarısına olumlu yönde büyük katkı sağladığını gösteren birçok araştırma bulunmaktadır. Bu çalışmada da Türkçe ders kitaplarında bilimsel ve teknolojik kavramlara ne kadar yer verildiği araştırılmıştır. Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitapları, belge incelemesi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Kitaplardaki konular, temalar, metinler, hazırlık çalışmaları, etkinlikler, görseller ve değerlendirme çalışmaları, Türkçe Dersi Öğretim Programı (TDÖP) ile belirlenen Konu Önerileri ve Yetkinliklerine göre incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, Bilim ve Teknoloji teması dışındaki konularda bu kavramlara çok az yer verildiği tespit edilmiştir.Öğe Türkçe ders kitaplarına yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini belirleme çalışması -Siirt ili örneği-(Akademik Bakış Dergisi, 2016-11) Gedik, Mehmet; Pesen, Ata; Tekin, BilalEğitim sistemlerinin vazgeçilmez bir öğesi olan anadili öğretimi, ülkemiz eğitim sisteminde son derece önemli bir yer teşkil etmektedir. Yapılan birçok çalışmada Türkçe öğretiminin, bireyin günlük yaşamındaki kaliteyi ve diğer derslerdeki başarısını etkilediği ortaya konmuştur. Türkçe öğretiminin hem ders başarısını hem de yaşam becerilerini etkilediği göz önüne alındığında, Türkçe öğretimine verilmesi gereken önem daha iyi anlaşılmaktadır. Türkçe öğretiminde niteliğin artırılması, hedef - kazanımların gerçekleştirilmesi; öğrenci, öğretmen ve ders kitaplarının işlevselliği ve birbirine uyumu ile yakından ilgilidir. Bu çalışma Türkçe öğretmenlerinin, Türkçe ders kitaplarına yönelik görüşlerini belirleme amacıyla yapılmış ve Siirt ilinde görev yapan öğretmenlere, önceden yapılandırılmış anket formu sunulmuştur. Ankete katılan öğretmenlerin demografik durumları tespit edilmiş, anket sorularına verdikleri cevaplar, SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar tablolaştırılarak değerlendirilmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkçe öğretmenlerinin, ders kitaplarının içeriğini ve sunumunu beğenmedikleri, kitapları dilbilgisi konularında eksik gördükleri, bunun yanında ders kitaplarını merkezi sınavlara hazırlama konusunda yetersiz buldukları için, ders kitaplarının kullanımıyla birlikte ek kaynaklara yönelmek zorunda kaldıkları ortaya konmuştur.