Yazar "Sonalcan, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ters yüz edilmiş sınıf modelinin 6. sınıf fen bilimleri madde ve ısı ünitesinde öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi(Siirt Üniversitesi, 2024) Sonalcan, Emine; Erulaş, Fatih AhmetBu araştırmanın amacı, 6. sınıf fen bilimleri dersinde "Madde ve Isı" ünitesinin Ters Yüz Edilmiş Sınıf modeli ile işlenmesinin öğrencilerin Fen Bilimleri Başarıları ve Fene Yönelik Tutumları Üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu doğrultuda, deneysel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen ön test-son test kontrol grup yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Batman ilindeki bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 6. sınıfta öğrenim gören toplam 51 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 25'i deney grubunu, 26'sı ise kontrol grubunu temsil etmektedir. Altı hafta süresince, deney grubuna Ters Yüz Edilmiş Sınıf modeli uygulanırken, kontrol grubunda 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı doğrultusunda ders işlenmiştir. Araştırmanın verileri, "Fen Bilimleri Başarı Testi" ve "Fen Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklem t-testi ve bağımlı gruplar t-testi yöntemleri uygulanmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesi fen bilimleri başarı düzeyleri ve fen bilimlerine yönelik tutum düzeyleri incelendiğinde, iki grubun fen bilimleri başarıları ve tutumlarının eşit düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Uygulama sonrasında, deney ve kontrol grubunun son test puanları incelendiğinde, her iki grubun da başarı puanlarının arttığı ancak deney grubu öğrencilerinin puanlarının kontrol grubuna göre anlamlı derecede daha fazla yükseldiği gözlemlenmiştir. Fen Yönelik Tutumlar açısından, deney grubunun ön ve son ölçek verileri incelendiğinde, alt faktörlerde (Keyif, Güven, Yararlılık, İlgi) ve ölçek genelinde anlamlı düzeyde artışlar meydana gelmiştir. Bu bulgular, Ters Yüz Edilmiş Sınıf modelinin fen bilimleri dersinde öğrencilere olumlu tutumlar kazandırmada ve fen bilimleri ders başarısını artırmada etkili olduğunu göstermektedir.