Yazar "Orhan, Salih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İSTİKLAL MARŞINDAKİ KELİMELERİN ANLAMLARINI BİLME DURUMLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2013) Orhan, Salih; Gedik, MehmetMilli marşlar bir milleti millet yapan değerlerin süzüldüğü ve en öz şekilde dile getirildiği edebi metinlerdir. Dolayısıyla bu metinlerin doğru anlaşılması ve gelecek kuşaklara en doğru şekilde anlatılabilmesi milletler açısından hayati bir öneme sahiptir. Marşların doğru olarak anlaşılmasında yazıldıkları dönemin şartlarının bilinmesinin yanı sıra metnin dilinin de bilinmesi gerekmektedir. Milli marşımızın kelimelerinin gerek lügat manalarının gerekse de metin bağlamındaki manalarının doğru bir şekilde anlaşılabilmesi bu anlamda son derece önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmanın amacı lise birini sınıf (9.sınıf) öğrencilerinin İstiklal Marşı'nda geçen anahtar kelimelerin anlamlarını bilip bilmediklerini tespit ederek İstiklal Marşı'nı anlama düzeyleriyle ilgili çıkarımlarda bulunmak ve bundan hareketle öğretmenlere özellikle de Türkçe ve edebiyat öğretmenlerine tavsiyelerde bulunmaktır. Bu çalışmada açık uçlu sorulardan oluşan başarı testi uygulanmıştır. Bu nedenle çalışma betimsel bir araştırmadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi Ilıca İMKB Yavuz Selim Anadolu Öğretmen Lisesi, Merkez Anadolu Lisesi ve Nenehatun Kız Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinden oluşan üç yüz altmış altı (366) öğrenciye araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Örneklemdeki okulların lise türlerinin aynı olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmanın sonucundaÖğe Altı şapka düşünme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi(2012) Epçaçan, Cahit; Ulaş, Halim; Orhan, Salih; Epçaçan, Cevdet; Gedik, MehmetBu çalışmada altı şapkalı düşünme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmesi üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı dikkate alınarak 2010-2011 eğitim öğretim yılı II. Yarıyılında Erzurum ili Palandöken ilçesi Alparslan İlköğretim Okulundan seçilen 30 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Bu gruplar öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları ve başarı durumları dikkate alınarak oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarında ön test ve son test uygulanmış ve veriler \"Yazma becerileri değerlendirme formu\" dikkate alınarak incelenmiştir. Her iki grubun da ön testlerinin benzer olduğu görülmüştür. Son test açısından kıyaslandığında ise altı şapkalı düşünme tekniğinin serbest yazma yöntemine göre daha başarılı olduğu görülmüştür.Öğe ÖĞRENCİLERİN SOSYAL ETKİNLİKLERE KATILIMLARININ KONUŞMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİ(2014) Gedik, Mehmet; Orhan, SalihToplumsal bir varlık olarak insanın kendisini doğru ve etkili olarak ifade edebilmesini sağlamak eğitimin en önemli hedeflerinden biridir. Zira insan çevresiyle sürekli olarak bir etkileşim halindedir. Bu da zorunlu bir iletişimi ortaya çıkarmaktadır. Bu anlamda bireyler günlük hayatta en çok konuşma becerisinden faydalanmaktadırlar. Geliştirilebilir bir dil becerisi olan konuşmanın daha etkili olarak kullanılabilmesi ve bu becerinin öğrencilere kazandırılabilmesi büyük bir önem arz etmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin gerek sınıf içinde gerekse daha büyük topluluklar karşısında kendilerini ifade edebilmelerine imkân verecek etkinliklerde bulunmak eğitimcilerin önemle sağlanmasında gerek belirli gün ve haftalarla ilgili programlarda gerekse ders dışı etkinliklerde öğrencilerin aktif olarak görev almaları oldukça önemlidir Bu çalışmada öğrencilerin okullardaki sosyal etkinliklere katılımlarının konuşma becerilerini geliştirmeye etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı dikkate alınarak 2012-2013 eğitim öğretim yılı II. Yarıyılında Erzurum ili Palandöken ilçesi Alparslan Ortaokulundan seçilen 30 ar öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarına ön test uygulanmış \"Konuşma gözlem formu\" dikkate alınarak veriler elde edilmiştir. Alınan veriler üzerinde yapılan değerlendirmelerde her iki grubun da ön testlerinin birbirlerine benzer olduğu görülmüştür. Daha sonra deney grubu öğrencilerinin çeşitli etkinliklere katılımları sağlanmış ve dört hafta sonra her iki gruba son test yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programıyla çözümlenmiş ve son test açısından kıyaslandığında sosyal etkinliklere katılan öğrencilerin sosyal etkinliklerde görev almayan öğrencilere göre konuşmaya uygun ifadeyle başlama, konuşurken önemsenen bilgileri vurgulama, bulunduğu ortama uygun konuşma, Standart Türkçe ile konuşmasında ve Türkçenin kurallarına uygun cümleler kurmada konuşma becerilerini geliştirme hususunda daha başarılı olduğu görülmüştür.Öğe TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ VE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN GENÇLİĞE HİTABEDEKİ KELİMELERİN ANLAMLARINI BİLME DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRLMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2014) Orhan, Salih; Gedik, Mehmet; Özkoyuncu, YaseminMilletleri var eden değerlerin gelecek nesillere öğretilmesi ve bu değerlerin nesiller tarafından doğru biçimde anlaşılması büyük bir öneme sahiptir. Bu değerlerin aktarımında okullarda eğitim-öğretim sürecinde kullanılan metinlerin önemi yadsınamaz. Hiç kuşku yok ki Türk milletine ait değerlerin öğretiminde kullanılabilecek metinlerin başında Gençliğe Hitabe gelmektedir. Metnin anlaşılmasında metindeki kelimelerin metin içindeki anlamlarının öğrenciler tarafından ne oranda bilindiği önemlidir. Bu çalışmada geleceğin birer öğretmen adayı olan Öğretmen Lisesi ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Gençliğe Hitabe'yi anlama düzeylerinin hangi seviyede olduğu belirlenmiş ve elde edilen sonuçlardan hareketle öğretmenlere tavsiyelerde bulunulmuştur. Çalışma Gençliğe Hitabe'de geçen bazı kelimelerin yer aldığı açık uçlu sorulardan oluşan bir başarı testinin uygulandığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu Siirt Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim gören 119 öğrenci ve Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 110 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda kelimelerin % 49,50'sinin üniversite öğrencileri, %24,83'ünün lise öğrencileri tarafından bilindiği tespit edilmiştir. Genel olarak müdafaa, istikbal, yegane, namüsait kelimelerinin bilinme oranı birbirine çok yakındır. Ancak dahili kelimesi üniversite öğrencilerinin %62,73'ü tarafından bilinirken lise öğrencilerinin %22,69'u tarafından bilinmiştir. Harici kelimesi üniversite öğrencilerinin %62,73'ü tarafından bilinirken lise öğrencilerinin %21,85'i tarafından bilinmiştir. Özellikle bazı kelimelerin bilinme oranları düşük seviyelerde kalmıştır. Örneğin \"müstevli\" kelimesi üniversite öğrencilerinin %5,54'ü tarafından bilinirken lise öğrencilerinin %100'ü tarafından bilinmemiştir. Cebren kelimesi üniversite öğrencilerinin %0,84'ü tarafından bilinmiştir. öğrencilerinin %55,45'i tarafından bilinirken lise