Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Onur, Muhammed Sabir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Özel yetenekli öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamasıyla problem çözme deneyimlerinden yansımalar
    (Siirt Üniversitesi, 2024) Onur, Muhammed Sabir; Karadeniz, İlyas; Poçan, Serdal
    Bu çalışma, özel yetenekli öğrencilerin AG teknolojisiyle problem çözmeye yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Araştırmada öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Çalışmanın çalışma grubunu, Bingöl Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim gören 4, 5 ve 6. sınıf özel yetenekli öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma özel yetenekli öğrencilerin AG teknolojisi uygulamasıyla problemlerin çözüm sürecini incelemek amacıyla, özel yetenekli 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Matematik dersi öğretim programında yer alan kazanımlar dikkate alınarak hazırlanan problemler, artırılmış gerçeklik ortamına aktarılarak gerliştirilen uygulama öğrencilere uygulanmıştır. Çalışma 4 haftalık öğretim sürecinde 16 ders saatinde gerçekleştirlmiştir. Veri toplama aracı olarak, 10 maddeden oluşan açık uçlu sorular içeren yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgular, AG etkinliklerini katılımcıların genellikle olumlu bir şekilde değerlendirdiklerini göstermektedir. AG teknolojisinin öğrencilerin öğrenme sonuçlarını desteklediği ve matematiksel kavramları somutlaştırarak görselleştirerek öğrenmeyi daha kolay hale getirdiği görülmüştür. Özellikle, öğrencilerin geometrik şekillerin boyanma süreçleri, boyutları ve yapıları hakkındaki meraklarının arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin, AG teknolojisi uygulamalarının kesirler gibi kavramları somut ve anlamlı bir şekilde öğrenmesine nasıl yardımcı olduğunu belirtmesi, bu teknolojinin matematik eğitiminde önemli bir yer tutabileceğini ve öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmesine katkı sağlayabileceğini göstermektedir. AG teknolojisinin, öğrencilerin matematiksel kavramları somutlaştırma, matematiksel düşünme becerisi ve matematiksel kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerini geliştirmede önemli bir araç olduğunu destekleyen bulgular sunmaktadır. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Artırılmış gerçeklik, matematik eğitimi, matematiksel düşünme becerisi, matematiksel kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme becerisi, özel yetenekli öğrenci

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim