Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mazlum, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim denetmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
    (2013) Memduhoğlu, Hasan Basri; Acar, Muhyettin; Mazlum, Mehmet
    Bu araştırmanın amacı, eğitim denetmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Genel tarama modelindeki araştırma nicel yöntemle yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Van il merkezindeki beş eğitim bölgesinden oranlı tabakalı-seçkisiz yöntemlerle belirlenen ve ortaokullarda görev yapan 240 öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcıların en az bir defa denetim geçirmiş olmaları ölçütü esas alınmıştır. Araştırmanın verileri Özgözgü (2008a) tarafından geliştirilen, Müfettişlerin İletişim Becerileri Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerine göre eğitim denetmenlerinin, iletişim becerilerini ara sıra sergiledikleri; denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri arasında cinsiyet, öğrenim durumu ve branş alanına göre herhangi bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, öğretmenlerin mesleki kıdemleri ve denetim geçirme sayıları arttıkça, denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algılarının düştüğü görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Seçmeli ders uygulamasının sosyal ve pedagojik temelleri
    (2013) Memduhoğlu, Hasan Basri; Mazlum, Mehmet
    Hayatın her alanında yaşanan değişim, eğitimi de sürekli değişime zorlamaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de alternatif eğitim uygulamalarına ilişkin öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin görüşleri
    (2014) Memduhoğlu, Hasan Basri; Mazlum, Mehmet; Alav, Özlem
    Bu araştırmanın amacı, alternatif eğitim/okul uygulamalarına ve alternatif eğitim/okul uygulamalarının Türkiye'de uygulanabilirliğine ilişkin öğretmenlerin, akademisyenlerin ve lisansüstü öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri odak grup tartışması ve bireysel görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde görev yapan 13 akademisyen, eğitim bilimleri alanında lisansüstü öğrenim gören 2 öğrenci ve Van ilinde görev yapan 10 öğretmen olmak üzere toplam 25 katılımcıdan oluşmuştur. Araştırma verileri, betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre alternatif eğitim, Türkiye için yeni bir kavram sayılır ve bu konuda katılımcılar kavram kargaşası yaşamaktadır. Ayrıca alternatif eğitimin Türkiye’de uygulanabilirliği konusunda katılımcılar farklı görüşlere sahiptirler. Bu yönüyle alternatif eğitim uygulamaları, büyük tartışmaları beraberinde getirme potansiyeli taşımaktadır.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim