Yazar "Marangoz, Mehmet Cahit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUM, PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK VE YAŞAM DOYUMU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME(2022) Marangoz, Mehmet Cahit; Elçiçek, Mithat; Pesen, Ata; Kaya, EmrahBu çalışmanın amacı öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum, psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni ile yürütülmüştür. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılı içerisinde Türkiye’nin doğusunda bulunan bir il merkezindeki özel ve resmi eğitim kurumlarında görev yapan 246 öğretmen ile yürütülmüştür. Örnekleme sürecinde olasılığa dayalı olmayan yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği, kısa psikolojik sağlamlık ölçeği ve yaşam doyumu ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi bağımsız örneklemler t-testi, ANOVA, pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı ve regresyon analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin pandemi döneminde uzaktan eğitime yönelik tutumları düşük, psikolojik sağlamlık düzeyleri yüksek ve yaşam doyumu düzeyleri ise orta düzeydedir. Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum ile yaşam doyumu düzeylerine ait puanlar cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermezken, psikolojik sağlamlık düzeyleri erkek öğretmenler lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Bununla birlikte okul kademesi değişkeni öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum, psikolojik sağlamlık ve yaşam doyumu düzeylerinde anlamlı bir farklılığa neden olmamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeyleri ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasında düşük düzeyde, negatif ilişkinin olduğu, uzaktan eğitime yönelik tutum düzeyleri ile yaşam doyumu düzeyleri arasında düşük düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca psikolojik sağlamlığın uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde dolaylı etkisinin anlamlı olduğu, dolayısıyla da yaşam doyumunun psikolojik sağlamlık ile uzaktan eğitime yönelik tutumla ilişkisine aracılık ettiği tespit edilmiştir.Öğe Ortaokul öğrencilerinin çocukluk deneyimleri ile sınav kaygısı arasındaki ilişkide akılcı olmayan inançların aracı rolü(Siirt Üniversitesi, 2023) Marangoz, Mehmet Cahit; Pesen, AtaBu araştırmanın temel amacı, 8.sınıf öğrencilerinin çocukluk deneyimleri ile sınav kaygısı arasındaki ilişkide akılcı olmayan inançların aracı rolünün etkisini araştırmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma deseninden faydalanılmıştır. Araştırma evrenini, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Siirt İli merkez ilçe sınırları içerisindeki devlet ve özel ortaokullarında öğrenim gören, 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen 6 okuldan 225'i kadın öğrenci ile 208'i erkek olmak üzere 433 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çocukluk Deneyimleri Ölçeği (ÇDÖ), Akılcı Olmayan İnançlar (AOİ), Sınav Kaygısı Envanteri (SKE) ve araştırmacının hazırladığı "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın verileri AMOS 24.0 ve SPSS 25.0 ve SPSS PROCESS 3.5 Makro paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlere geçmeden önce ölçeklerin doğrulayıcı faktör analizleri yapılmış ve kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda Çocukluk deneyimlerinin Sınav kaygısını yordamasında Akılcı olmayan inançların aracılık etkisinin anlamlı olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Çocukluk Deneyimleri ve Alt boyutları (Tehdit edici, Boyun eğdirici, Değersizlik) ile Sınav Kaygısı ölçeği alt boyutları (Duyuşsallık, Kuruntu) ve Akılcı olmayan İnançlar arasında anlamlı ve pozitif ilişkili olduğu bulunmuştur. Kız öğrencilerin çocukluk deneyimleri puanları ile erkek öğrencilerin çocukluk deneyimleri puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 8. Sınıf öğrencilerinin kardeş sayısına göre sınav kaygısı puanlarının anlamlı bir farklılık gösterdiği, iki kardeşi olan öğrencilerin bir kardeşi olan öğrencilere göre daha fazla sınav kaygısı puanına sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 8. Sınıf öğrencilerinin Günlük Ders Çalışma Süresine göre sınav kaygısı puanları anlamlı bir farklılık olduğu ve en yüksek kaygıya sahip grupların 7 saat çalışan öğrenciler ile 1-2 saat çalışan öğrencilerin oluşturduğu tespit edilmiştir.