Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "MEMDUHOĞLU, Hasan Basri" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul müdürlerinin motive edici davranış sergilemeleri ile öğretmenlerin iş-özel yaşam dengeleri arasındaki ilişki
    (2014) MEMDUHOĞLU, Hasan Basri; Kaya, Birsen
    GirişKişilerin işyerlerinin dışında bulunan hayatları özel yaşamlarıdır. Sosyal faaliyetler, sağlık durumu, aile ilişkileri ve buna benzer hususlar kişinin özel yaşamını meydana getirir. Kişinin özel yaşamının, çalışma ortamındaki işlerini ne kadar etkilediği önceden beri bilinmektedir. Okullarda etkili bir çalışma ortamının oluşturulabilmesi için öğretmenlerin iş-özel yaşam durumlarının dengeli olması gerekmektedir. Mesleğin gerekleri ve çalışma ortamına ilişkin çeşitli faktörler öğretmenler için, baskı, zorlanma ve huzursuzluk kay-nağı olabilmektedir. Bu tür durumlar, hem öğretmen hem de okul için önlenmesi gereken sorunlar oluştu-rabilmektedir (Ceylan, 2011). Sorunların önüne geçebilmek için okul yöneticileri, okulun ve öğretmenlerin yapısına uygun davranışlar sergilemelidirler. Buna göre okul müdürleri, öğretmenlerin kendi kendilerini geliştirmelerine olanak sağlamalı, öğretmenlere mesleki olarak güçlü yönlerini geliştirme konusunda yar-dımcı olmalı, öğretmenlerin sorunlarını dikkatli bir biçimde dinlemeli (Celep, 2004, 175) ve tüm bunları yaparken de okulu saptanan amaçlarına ulaştırmak için öğretmenleri motive etmelidir. Öğretmenlerin, iş ve özel yaşamları arasında bir denge sağlamalarında okul müdürlerinin, öğretmenleri motive edici davranışlar sergilemesinin etkisinin olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın genel amacı okul müdürlerinin motive edici davranış sergilemeleri ile öğretmenlerin iş-özel yaşam dengeleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki alt problemlere cevap aranacaktır: 1. Okul müdürlerinin, öğretmenleri motive edici davranışlar sergileme düzeyleri nasıldır? 2. Öğretmenlerin iş-özel yaşam dengeleri nasıldır? 3. Okul müdürlerinin motive edici davranış sergilemelerine ilişkin öğretmen görüşleri, öğretmenlerin a. Cinsiyet b.Yaş c. Mesleki kıdem yılı d.Eğitim düzeyi f. Görev türü g. Tutumları değişkenlerine göre farklılık göstermekte midir? Yöntem Okul müdürlerinin motive edici davranış sergilemeleri ile öğretmenlerin iş-özel yaşam dengeleri ara-sındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu çalışma ilişkisel tarama modelindedir ve betimsel bir özellik taşı-maktadır. Tarama modeli genel olarak, geçmişte ya da halen var olan bir durumu olduğu gibi betimlemeyi amaçlayan araştırmalardır (Karasar, 2008). İlişkisel tarama modeli ise, iki ve daha çok sayıdaki değişken arasında birlikte değişim varlığını veya derecesini belirlemeyi amaçlayan araştırma modelleridir. Araştır-manın evreni, Van il merkezinde yer alan kamu ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerdir. Zaman kısıtlığı ve maddi nedenlerden dolayı örneklem seçimine gidilmiştir. Örneklem seçiminde oranlı-tabakalı yöntem kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın örneklemi, Van ili merkez ilçelerinde yer alan kamu ilköğ-retim okullarında görev yapan 500 öğretmenden oluşmaktadır. Van merkez ilçelerindeki (Tuşba, Edremit, İpekyolu) öğretmen sayılarının, evreni temsil ettiği oranda öğretmene ulaşmak hedeflenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında konuyla ilgili olarak araştırmacılardan gerekli izinler alınarak, Ünal (1998) ta-rafından geliştirilen “Okul Yöneticilerinin Motivasyon Sağlama Etkinliklerini Ölçme Envanteri” ve Ceylan (2011) tarafından geliştirilen “İş-Özel Yaşam Dengesi Ölçeği” kullanılacaktır. Ölçeklerden elde edilen veri-ler uygun istatistiksel yöntemlerle analiz edilecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Perceptions of workforce diversity in high schools and diversity management: a qualitative analysis
    (2016) MEMDUHOĞLU, Hasan Basri
    The purpose of the study was to explore perceptions about high school staff diversity, potential benefits and drawbacks of diversity and administrative applications and policies for diversity in the view of administrators and teachers. Survey method was employed in the research as well as the qualitative method. The research group consisted of total 24 administrators and teachers from state high schools in Kütahya, Kayseri and Van provinces. Eight individuals from each province (four randomly chosen administrators and four randomly chosen teachers) were interviewed. The semi-structured interview method was employed for data gathering. Descriptive content analyses were used for data analysis. The following results were reached: The administrators and teachers generally had positive views about high school staff diversity. As a result, it was seen that such diversity brought critical benefits for both employees and schools and at the same time, it caused certain problems. In addition, administrative applications and policies for diversity in high schools were generally positive, but sometimes negative.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Principals’ And Teachers' Perceptions of Organizational Justice In Schools
    (2013) MEMDUHOĞLU, Hasan Basri; Yıldız, Ali İhsan
    Problem Statement One of the most important expectations of man in the social life is presence of a fair structure. The establishment of a management approach based on justice in organizations, has a determining effect on the provision employee satisfaction and achievement of the goals of the organization. Fair distribution of resources among the employees of the organization, referring to the views of employees in the processes of making decisions and at relations employee being treated fairly are indicator of organizational justice. In this context, generally organizational justice in literature is classified as, distributive justice, the process justice and interactional justice.Purpose of Study The purpose of this study is to investigate school administrators’ and teachers' perceptions about organizational justice according to various variables.Methods. The present study is a survey model study. Universe of study is elementary school teachers and managers in Van province and district centers. The sample group consists of 550 participants working in the schools of province and district centers. The participants are consisted of 75 school principals, 125 vice principals and 350 teachers. The sample was determined by stratified sampling method. The data were collected by "Organizational Justice Scale" which was developed by the researchers. The collected data analyzed by descriptive statistics (percentage, frequency, arithmetic mean) and parametric tests (t-test and ANOVA).Findings and Results. According to the research managers evaluates the managerial decisions and practices in the schools as having high level justice and teachers evaluates as having medium level justice.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Views of teachers and academicians about alternative education applications in Turkey
    (2015) MEMDUHOĞLU, Hasan Basri
    The purpose of the present study is to explore the views of teachers, academicians and graduate students about alternative education/school applications and applicability of these applications in Turkey. The current study is a qualitative study. The data were collected through focused group discussion and interviews and semi-structured interview form was used. The sample of the study consisted of 25 individuals including 13 academicians at Yuzuncu Yil University and 2 graduate students in Education Sciences, and 10 teachers working in Van province. The data were analyzed by descriptive analysis technique. With respect to the findings, alternative education is a new concept for the participants and they have complication for this concept. Also, the participants have different views about the applicability of alternative education in Turkey. In this respect, alternative education applications have the potential to cause great discussions.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim