Yazar "Kuru, Nilüfer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Aracı Olarak Pedagojik Dokümantasyon(2019) Kuru, Nilüfer; Akman, BerrinErken çocukluk dönemi, çocuğu tanıma ve değerlendirme açısından kritik öneme sahiptir. Bu dönemdeçocukların gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun öğrenme deneyimleri sunulması ancak çocuğun doğru birşekilde tanınması ile mümkündür. Çocuk, ancak tüm gelişim alanları ile tanındıktan sonra doğru birdeğerlendirmeden söz edilebilir. Bu çalışmada çocuğun gelişim ve öğrenme sürecini bütüncül bir yaklaşımla ele alanpedagojik dokümantasyon sürecine değinilmiştir. Çocukları sorgulamaya, düşünmeye, iletişim kurmaya, kendiöğrenmelerinin sorumluluğunu almaya, merak ve keşfetmeye güdüleyen pedagojik dokümantasyon uygulamaları,aynı zamanda öğretmenlerin de kendilerini geliştirmelerine imkân tanımaktadır. Pedagojik dokümantasyonunçocukların bütün gelişim alanlarını desteklemesi, öğretmen, çocuk ve aile arasında güvenli bağ oluşturması, olumluiletişimi geliştirmesi, ailenin çocuğun öğrenme sürecine dâhil edilmesine destek olması, öğretmenin kendinideğerlendirmesine fırsat sunması, çocuğun öğrenme sürecine etkin katılımını sağlaması gibi yönleri ile okul öncesieğitimde bir araç olarak kullanılması önemli görülmektedir. Pedagojik dokümantasyon hakkında genel ve açıklayıcıbilgilerin yer aldığı çalışmada; dokümantasyonun evrelerine, çocuk, öğretmen ve aile açısından önemine,dokümantasyon türlerine, dokümantasyon sürecine, öğretmenlerin dokümantasyonu anlama süreçlerine ve okulöncesi dönemde pedagojik dokümantasyonun yeri ve önemine değinilmiştir.Öğe Opinions of Academics on the Relation Between Mathematics and Creativity(2022) Kuru, Nilüfer; Akman, BerrinMathematics and creativity are two concepts that are not independent of each other. These two concepts have a major role in improving creative, critical, inquisitive and multidimensional thinking skills. Educators are highly important in teaching and improving critical thinking skills as well as mathematical skills which we face in every sphere of life. Aims: This study, which is based on this ideology, aims to reveal the opinions of academics on the relation between mathematics and creativity. Method: The participants of the study is composed of 103 academics working in the education faculties of universities. The responses of the academics to the research question were subjected to content analysis. Findings: The results of the analysis revealed that the responses of the academics (n=100) who pointed to a relation between mathematics and creativity can be grouped into four themes (common skills, flexibility, originality, common intelligence types). Result: The responses of the academics regarding the relation between mathematics and creativity revealed that the themes developed from the responses coincide with those in the literature.