Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kavuran, Arzu Cezlan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Gerçekçi matematik eğitiminin 6.sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki öğrenme ürünlerine etkisi
    (Siirt Üniversitesi, 2019) Kavuran, Arzu Cezlan; Pesen, Cahit
    Bu araştırmada, Gerçekçi Matematik Eğitimi'nin 6. sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki öğrenme ürünlerine etkisini incelemek amacıyla nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma yapılmış, nicel verileri desteklemek amacıyla da öğrenci görüşlerinden elde edilen nitel veriler kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Siirt ilindeki bir devlet okulunun 6. sınıfına devam eden 37 öğrenciyle (17 kız, 20 erkek) gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin elde edilmesi için araştırmacı tarafından literatür incelenerek elde edilen Matematik Başarı Testi ve Aşkar tarafından geliştirilen Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Nitel verileri ise Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile elde edilmiştir. Çalışmada kullanılan sınıflardan biri deney grubu (7 kız, 9 erkek), diğeri kontrol grubu (10 kız, 11 erkek) olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 'Geometrik Cisimler" konusu Gerçekçi Matematik Eğitimi yöntemi ile işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Uygulama üç hafta boyunca devam etmiş ve deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan açık uçlu altı sorunun bulunduğu yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verileri ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Gerçekçi Matematik Eğitimi yönteminin geleneksel öğrenme yöntemine göre matematik başarısını artırdığı görülürken; öğrencilerin matematik tutumlarına bakıldığında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilerin Gerçekçi Matematik Eğitimi hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular literatür eşliğinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Geometrik Cisimler, Gerçekçi Matematik Eğitimi ve Tutum

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim