Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaleci, Devkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    YouTube sitesindeki videoların eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri
    (International Journal of Active Learning (IJAL), 2018) Alp, Yunus; Kaleci, Devkan
    Web 2,0’ın bir çok uygulaması sayesinde bilgiye kısa sürede farklı kaynaklardan ulaşılmaktadır. Ayrıca öğrenme ortamlarının çeşitlenmesi sağlanmıştır. Videoların diğer web içeriklerinden farkı görsel ve işitsel iletişim kanallarına hitap etmesidir. Yapılan çalışmada temel olarak Web Editörü dersinde öğrencilerin YouTube video paylaşım sitesi üzerinden Adobe Dreamweaver programının kullanımı ile ilgili paylaşılan videoların eğitim materyali olarak kullanımına yönelik görüşlerine ulaşmak amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma yöntemi betimsel olup, genel bir yargıya ulaşmak için evrenin genelinde ya da bir bölümünde yapılan tarama çeşidi olan genel tarama modelidir. Araştırma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Siirt Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığında ölçme aracına cevap veren 26 öğrenci oluşturmuştur. Veriler öğrencilerin kişisel özelliklerini, öğrencilerin teknolojiyi kullanma durumlarını ve ders videolarının eğitim materyali olarak kullanımına ilişkin görüşlerini belirleyecek anket formu ile toplanmıştır. Anket verileri SPSS 21.0 programı yardımıyla bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel ve anlam çıkartıcı istatistiksel yöntemlerinden; aritmetik ortalama, frekans, yüzde ve standart sapma kullanılmıştır. Öğrencilerin videolara yönelik görüşleri arasındaki farklılığı belirlemek için parametrik olmayan Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin videolara yönelik görüşleri incelendiğinde bireysel çalışma esnasında videoların dersi eğlenceli hale getirdiği, konuyu daha iyi kavramalarına yardımcı olduğu ve başarı düzeyini arttırdığı gibi birçok yönden olumlu görüş bildirmişlerdir.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim