Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erzen, Melih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okuduğunu anlama becerileri ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (Millî Eğitim Dergisi, 2010-01-01) Epçaçan, Cevdet; Erzen, Melih
    Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında 1. kademe sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde öğrencilere okuduğunu kavrama becerilerini kazandırmak için işe koştukları strateji ve teknikleri ne düzeyde uyguladıklarını ortaya koyacak bir ölçeği geliştirmektir. Ölçek maddeleri araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak ve öğretmen görüşlerine başvurularak hazırlanmıştır. Toplam 45 madde belirlenmiştir. Ölçek Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde çalışan 172 öğretmene uygulanmıştır. Uygulamanın sonunda ölçek 32 maddeye indirilmiştir. Bu maddelerden 24’ü olumlu, 8’i olumsuz özellik göstermektedir. Ölçeğin Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) katsayısı 0.81, Barlett Testi anlamlılık değeri 0.000 bulunmuştur. Ölçeğin cronbach- alpha güvenirlik katsayısı 0.86 olarak bulunmuştur. Bu değerin oldukça iyi olduğu söylenebilir.
  • [ X ]
    Öğe
    The study of validity and reliability of scale of level of use of reading comprehension strategies of primary school teachers
    (2010) Epçaçan, Cevdet; Erzen, Melih
    The aim of this study is to develop a scale that will disclose at what level teachers', working at first grade of primary schools, apply strategies and techniques on thier students aquiring reading ability. Scale articles have been done by investigating related literature and by applying to teachers' point of view. 45 articles have been determined. 172 teachers, working with Management of Ankara's Natioanl Education, have partipicated in the survey. The scale has been redueced to 32 articles, 24 of them having positive and 8 of them having negative aspect, at the end of application. Kaiser-Mayer-Olkin(KMO) coefficient of scale was 0.81, Barlett test meaningful value was 0.000 and Cronbachalpha reliability coefficient of scale was accepted as 0.86. This is quite a reliable value.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim