Yazar "Epçaçan, Uğur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Çocuk İstismarı ve İhmali Konusundaki Bilgive Risk Tanıma Düzeyleri ile Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişki(2021) Pesen, Ata; Epçaçan, UğurBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgi ve risk tanıma düzeyleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini eğitim fakültesinin son sınıflarında okuyan 296 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak karar verme stilleri ölçeği ve çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgi ve risk tanıma düzeyi anketi kullanılmıştır. Verilerin analizi Bağımsız Örneklemler için t testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Momentler Çarpım Korelasyon tekniği ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; kadın öğretmen adayların çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgi ve risk tanıma konusunda erkelere göre anlamlı düzeyde farklılaştığı ve karar verme stilleri açısından erkek öğretmen adaylarının kadınlara göre daha rasyonel, sezgisel ve kaçınma stillerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının rasyonel karar verme, sezgisel ve bağımlı karar verme stilleri ile çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgi ve risk tanıma düzeyleri arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca araştırma sonucunda öğretmen adaylarının çocuk istismarı ve ihmali konusundaki bilgi ve risk tanıma düzeyindeki değişimin %13’ünü rasyonel karar verme stilinin açıkladığı bulunmuştur. Dolayısıyla bireyin daha önceden bilişsel olarak kendisinde yerleşmiş rasyonel bir karar verme stiline sahip olmasının karar verme sürecinde daha fazla bilgi toplamasını sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda istismarın fark edilmesini kolaylaştıracak ve rasyonel karar vermeyi sağlayacak ilkelerin belirlenmesi önerilmektedir.Öğe Özel yetenekli öğrencilerin Bilsem’deki öğretim uygulamalarına ilişkin görüşleri(Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019) Epçaçan, Uğur; Oral, BehçetBu araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki (BİLSEM) öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, durum çalışması ile desenlenmiştir. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017- 2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Siirt Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 56 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, verilerin analizi için nitel araştırma yaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çoğunluğu BİLSEM’deki eğitimin bilişsel ve kişisel gelişimlerine katkı sağladığını, az sayıda öğrenci ise eğitimden istedikleri düzeyde yararlanmadıklarını belirtmiştir. Öğrencilerin tamamına yakını, yetenekleri açısından kendilerini geliştirme fırsatı bulduğu için BİLSEM’in okuldan çok farklı olduğu görüşünü savunmuştur. Öğrencilerin bazıları sınav kaygısı ve yorgunluk gibi durumlardan dolayı BİLSEM’de devamsızlık yaptığını ifade ederken derslere devam eden birçok öğrencinin BİLSEM’de huzur bulduğunu ifade ettiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin önemli bir kısmı BİLSEM’e yönelik beklentilerinin karşılandığını ifade etse de kuruma yönelik memnuniyetin artması için öğrencilerin daha iyi tanınması yönünde çaba sarf edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe ÖZEL YETENEKLİLERİN FARKLI ÜLKELERDEKİ EĞİTİMİNE İLİŞKİN EĞİTSEL BİR ELEŞTİRİ(2022) Epçaçan, Uğur; Bahçeci, FerhatBu çalışmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin farklı ülkelerdeki eğitimlerine ilişkin eğitimlerini, eğitsel bir eleştiri perspektifinde ele almaktır. Çalışma, nitel araştırma tekniklerinden literatür tarama ile hazırlanmış betimsel bir çalışmadır. Literatür tarama süreci, özel yetenekli öğrencilerin eğitim uygulamalarının araştırmacılar tarafından incelenmesi ile şekillenmiştir. Ülkelerin özel yeteneklilerin eğitimlerine ilişkin incelemeler yapıldığında, birey odaklı bir anlayışın ortaya çıktığını, ilgi ve özelliklerin dikkate alınarak gereksinimlere göre hareket edildiğini söylemek mümkündür. Araştırma sonucunda ortaya çıkan duruma göre incelenen ülkelerin, özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde uyguladıkları yaklaşım ve çalışmalar; hızlandırma, zenginleştirme, öğrencinin yetenek durumuna göre gruplama (özel sınıflar), normal sınıflarda (gruplama, kaynaştırma-bütünleştirme) eğitim ve özel okulların öne çıktığı dikkat çekmiştir.Öğe Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey(2020) Pesen, Ata; Oral, Behçet; Epçaçan, UğurThe aim of this study is to investigate the 10th, 11th and 12th grade science high school students’perceptions of science high schools where they are educated. The study, which is carried out byusing qualitative research methods, is a based on multiple case study model. The study group of thestudy consisted of 69 students studying at 10th, 11th and 12th grades. An interview form prepared bythe researchers was used as a data collection tool. The data were analysed by using descriptiveanalysis and content analysis approaches. As a result of data analysis, it was concluded that sciencehigh school students mostly choose science high schools because of their qualified education andteachers. It has been found out that science high schools, in general, aim at educating qualifiedstudents, and enabling them to enter good universities. It has been further concluded that thestudents’ social opportunities and experimental training in school environment should beaugmented. With the students’ opinions, it has emerged that science high schools are advantageousin terms of their level of achievement, qualified education, and good prospects; anddisadvantageous in terms of high expectation and psychological pressure resulting from some otherfactors.