Yazar "Ekinci, Fatmanur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Matematik ve sosyal bilgiler öğretiminde harmanlanmış öğrenmenin akademik başarıya etkisi: İstasyon rotasyon modeli(Siirt Üniversitesi, 2024) Ekinci, Fatmanur; Pesen, AtaBu araştırmanın temel amacı, harmanlanmış öğrenme modellerinden biri olan istasyon rotasyon modeli ile işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin sürece ilişkin görüşlerini belirlemektir. Uygulaması matematik ve sosyal bilgiler öğretiminde yürütülen bu araştırmada karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen benimsenmiştir. Araştırmanın nicel kısmı ön test son test kontrol gruplu deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Deney ve kontrol grubunun deneysel işlem öncesinde ve sonrasında uygulanan matematik başarı testine ve sosyal bilgiler başarı testine verdikleri cevaplar üzerinden istasyon rotasyon modelinin akademik başarı üzerine etkisi belirlenmiştir. Araştırmanın nitel kısmı ise nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgu bilim) deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında elde edilen veriler üzerinden nicel verileri detaylandırmaya ve açıklamaya çalışılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda örneklemi Batman ilinde devlet okulunda öğrenim gören ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu 30 kontrol grubu öğrencisi ile 35 deney grubu öğrencisi olmak üzere toplam 65 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem belirlenirken olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Bu araştırmada ölçüt "istasyon rotasyon modelinin uygulama sürecine katılmak" olarak alınmış ve 38 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmanın nicel kısmında araştırmacı tarafından geliştirilen "Matematik Başarı Testi" ve "Sosyal Bilgiler Başarı Testi" kullanılmıştır. Nitel kısmında ise yine araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin normal dağılıma uygunluğunu belirlemek için Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk değerlerine bakılmıştır. Değerlerin normal bir dağılım göstermediği tespit edilmiş, dolayısıyla non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nitel veriler ise MAXQDA nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; istasyon rotasyon modeli öğrencilerin matematik ve sosyal bilgiler derslerindeki akademik başarılarını anlamlı ölçüde arttırmıştır ve öğrenciler eğitim-öğretim sürecinde istasyon rotasyon modelini etkili ve verimli bulmuşlardır.