Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğru, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Ziya Gökalp eğitim fakültesi öğrencilerinin, öğretim elemanlarının alan bilgisi yeterliğine ilişkin görüşleri
    (2013) Özmen, Fatma; Aküzüm, Cemal; Koçoğlu, Erol; Tan, Çetin; Doğru, Mehmet; Demirkol, Mehmet
    Eğitimin niteliğini etkileyen önemli faktörlerden birisi de öğretmen adaylarının aldıklarıhizmet öncesi eğitimin kalitesidir. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının, eğitim fakültelerindegördükleri derslerde edindikleri bilgi ve beceri düzeyini büyük oranda dersin öğretim elemanınınniteliği belirlemektedir. Özellikle, öğretim elemanlarının alan bilgisi yeterlikleri, eğitimin etkililiğinisağlamada önemli rol oynar. Bu araştırma, öğretmen adayı öğrencilerin görüşleri çerçevesinde, ZiyaGökalp Eğitim Fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının alan bilgisi yeterliklerini ortayako ymak amacıyla gerçekleştirilen tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Dicle Üniversitesi ZiyaGökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde öğrenim gören 2., 3. ve 4.sınıf öğrencileriaraştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı zamanda, 1. Sınıf öğrencileri araştırmaamacına hitap etmediğinden araştırma evreni içine dâhil edilmemiştir. İlköğretim bölümünde, her birsınıfa yönelik birden çok şube bulunduğundan, her bir sınıf düzeyinden rastgele yöntemle bir şubeörneklem olarak seçilmiş ve örneklem grubuna anket dağıtılmıştır. Dönen anketler içinden 466 adedidikkate alınmıştır. Anket maddelerine verilen yanıtlara ilişkin veriler, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyibağımsız değişkenlerine göre parametrik ve parametrik olmayan sınamalar aracılığı ileçözümlenmiştir.Araştırmada ulaşılan bulgular, öğretmen adaylarının görüşleri arasında anlamlıfarklılaşmalar oluştuğunu; özellikle 2.sınıf ve 3.sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının 4.sınıftaöğrenim görenlere oranla öğretim elemanlarını daha yeterli bulduklarını ortaya koymuştur.Araştırmada yer verilen bağımsız değişkenlere göre öğretmen adaylarının, öğretim elemanlarını alanbilgisi bakımından tüm boyutlarda ara sıra düzeyinde yeterli gördüklerini ortaya koymaktadır.Ulaşılan sonuçlar eşliğinde önerilere yer verilmiştir.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim