Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğan, Nevin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Eğitim ve Danışmanlığın Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Değerleri ile Bakım Verici Rollerine Etkisinin Belirlenmesi: Boylamsal Çalışma
    (2022) Eren, Handan; Aydogan, Sinan; Eyüboğlu, Gülcan; Eyikara, Evrim; Doğan, Nevin; İskender, Mahinur Durmuş; Gündüz, Ceyda Su
    Bu araştırma, lisans eğitimi sürecinde eğitim ve danışmanlığın, hemşire lik öğrencilerinin mesleki değerleri ile bakım verici rollerine etkisinin belirlen mesi amacıyla yapılmıştır. Boylamsal müdahale çalışması olarak yürütülen araştırma, 50 hemşirelik bölümü öğrencisi ile 2015-2020 yılları arasında tamam lanmıştır. Öğrenciler deney (n=26) ve kontrol (n=24) gruplarına rastgele dağıtıl mış, deney grubunda yer alan öğrencilerin her eğitim-öğretim yılında mesleki değerleri ve bakım verici rollerini geliştirecek etkinliklere katılımı sağlanmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere ise herhangi bir müdahale yapılmamıştır. Araştırmada veriler, öğrencilerin demografik özellikleri, Hemşirelerin Bakım Ve rici Rollerine İlişkin Tutumları Ölçeği ve Revize Edilen Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeğini içeren veri toplama formu ile toplanmıştır. Verilerin anali zinde, Mann-Whitney U test, varyans analizi, ki-kare ve Fisher kesin ki-kare test leri kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin bakım verici rollerine ilişkin tutum ve revize edilen mesleki değerleri ölçek toplam puan orta lamalarının dört yılda istatistiksel açıdan anlamlı derecede arttığı görüldü (p<0,05). Öğrencilerin bakım verici rollerine ilişkin tutum ölçek puan ortalama larında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark görülmedi (p>0,05). Öğ rencilerin mesleki değerleri ölçek puan ortalamalarında deney ve kontrol grubu arasında yalnızca ikinci sınıfta anlamlı farklılık olduğu görüldü (p<0,05). Hem şirelik öğrencilerinin bakım verici rollerine ilişkin tutumlarının ve mesleki de ğerleri algılama düzeylerinin dört yıllık lisans eğitimi sürecinde artış gösterdiği belirlendi.
  • [ X ]
    Öğe
    Hemşire Akademisyenlerin Araştırma Sürecinde Karşılaştıkları Etik Sorunlar: Tanımlayıcı Çalışma
    (2023) Baykara, Zehra Göçmen; Gül, Şenay; Karabulut, Seyhan Demir; Duluklu, Burcu; Eyüboğlu, Gülcan; Doğan, Nevin; Gün, Mukadder
    Bu araştırma, hemşire akademisyenlerin ara ştırma sürecinde karşılaştıkları etik sorunları belirlemek amacıyla tanımlayıcı araştırma olarak yapılmıştır. Araştırma 10 Ağustos 2020-13 Mayıs 2021 tarihleri arasında, Türkiye’deki toplam 169 yükseköğretim kurumunun hemşi- relik fakültelerinde, sağlık yüksekokullarının ve sağlık bilimleri fakül- telerinin hemşirelik bölümlerinde görev yapan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 583 hemşire akademisyen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, çevrim içi olarak ara ştırmacılar tarafından hazırlanan “Tanı- tıcı Bilgiler Soru Formu” ve “Ara ştırma Sürecinde Kar şılaşılan Etik Sorunlara İlişkin Form” arac ılığı ile toplanmıştır. Araştırmada, nicel verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler (sayı, yüzde, or- talama, standart sapma, minimum ve maksimum de ğerler); nitel veri- lerin analizinde ise “doküman analizi” yöntemi kullan ılmıştır. Bu çalışmada, hemşire akademisyenlerin araştırma sürecinde en çok kar- şılaştıkları etik sorunlar; etik kurullarda hemşirelerin bulunmaması/sı- nırlı sayıda bulunması, hemşirelik çalışmalarında hemşirelerin sorumlu araştırmacı olmasına izin verilmemesi, hekimlerin sorumlu araştırmacı olmayı istemesi, araştırma konusunun kurum için tehdit olarak alg ı- lanması nedeniyle kurum izninin verilmemesi, akademik yükselmeye ilişkin kaygılar nedeniyle araştırmaların özensiz hazırlanması, kolay ve ulaşılabilir olması nedeniyle stajyer veya öğrenciler üzerinde araştırma yapılması ve araştırmada yazar s ıralamasının verilen eme ğe göre ya- pılmaması olarak saptanmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda; etik kurul ve etik komisyonlarda hemşirelerin yer alması, hekimlerin katkıda bulun- mayacakları çalışmalara araştırmacı olarak katılmamaları, stajyer ö ğ- renciler ile ilgili yap ılan çalışmalara daha çok özen gösterilmesi ve araştırmaların etik açıdan doğru bir şekilde yürütülmesi için araştırma- cılara, kurumlara yönelik araştırma ve yayın etiği eğitiminin verilmesi önerilmektedir.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim