Yazar "Demirhan, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Görme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerinin öğretmen ve ebeveyn beklentileri açısından değerlendirilmesi(Siirt Üniversitesi, 2020) Demirhan, Merve; Pesen, AtaBu araştırmada amaç, program geliştirme sürecinde bir ihtiyaç analizi olarak öğrenci hayallerinden, öğretmen ve ebeveyn beklentilerinden yararlanarak görme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerini, aile ve öğretmen beklentileri çerçevesinde incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanan bu çalışma "durum çalışması" deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde ilkokul-ortaokul-lise kademelerinde öğrenim gören 27 görme yetersizliği olan öğrenci, görme yetersizliği olan öğrencilerle çalışan 20 okul rehber öğretmeni ve 20 sınıf rehber öğretmeni, 34 görme yetersizliği olan öğrenci ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formları öğrenciler, ebeveynler ve öğretmenler için üç ayrı form şeklinde hazırlanmıştır. Araştırmada veriler öğrenciler ile doğrudan görüşme yapılarak, öğretmen ve ebeveynlere ise görüşme formu doldurtularak elde edilmiştir. Görüşme formlarından elde edilen veriler içerik analiziyle kod, kategori ve temalar belirlenerek analiz edilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin ve ebeveynlerin beklentileri ile öğrencilerin hayallerinin birbirlerini tamamladıkları; öğretmenlerden ve ebeveynlerden az bir kısmının ise öğrencilerin hayalleri; yetersizliklerden, çevresel faktörlerden, toplumun bakış açısı gibi sebeplerden gerçekleştiremeyecekleri düşüncesinde oldukları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Görme yetersizliği olan öğrenci, Hayal, Ebeveyn, ÖğretmenÖğe Öğretmenlerin Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(2021) Pesen, Ata; Demirhan, MerveBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yöneliktutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Siirt il merkezinde görevyapan 468 ilkokul ve ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma taramamodeli türlerinden genel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmada veritoplama aracı olarak Yaralı (2015) tarafından geliştirilen “Özel GereksinimliBireylere Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25.0istatistik paket programı ile yapılmıştır. Veriler normal dağımısağlamadığından Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis testiuygulanmıştır. Araştırma sonucunda ailede ya da çevrede özel gereksinimlibirey bulunma, kıdem ve branş değişkenlerine göre öğretmenlerin özelgereksinimli bireylere yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar tespitedilmiştir. Buna karşın cinsiyet ve çalışılan öğretim kademe değişkenlerindeöğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik tutumlarında anlamlı birfarklılık tespit edilmemiştir.