Yazar "Baydemir, Seher" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğrencilerin oyunla öğretim yönteminin etkililiğine ilişkin görüşlerinin matematik öz-yeterlik algısı ve matematik tutumu açısından incelenmesi(Siirt Üniversitesi, 2024) Baydemir, Seher; Epçaçan, CevdetBu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin oyunla öğretim yönteminin etkililiğine ilişkin algıları ile matematik dersindeki öz-yeterlik ve tutum arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki MEB'e bağlı ilkokullarda eğitime devam eden 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmada kullanılan veri toplama araçlarının geçerlik ve güvenirlik çalışması ile araştırmanın alt problemleri için katılımcı olarak kolay ulaşılabilir durum örnekleme ve ölçüt örnekleme ile seçilen öğrencilere ulaşılmıştır. Veri toplama araçlarının geçerlik güvenirlik çalışması için kolay ulaşılabilir örnekleme ile seçilen 400 öğrenciye, alt problemler için ölçüt örnekleme ile seçilen 401 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak "Oyun Yoluyla Öğretim Yönteminin Etkililiği Ölçeği", "Matematik Tutum Ölçeği" ve "Matematik Dersi Öz-yeterlik Algısı Ölçeği (MDÖAÖ)" kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için normallik testine başvurulmuş ve verilerin normal bir dağılım sergilediği görüldüğünden parametrik testlerden bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Ayrıca ilişkiye bakmak için korelasyona ve yordayıcılık gücünü belirlemek için de basit doğrusal regresyona başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda matematik öz-yeterlik algısı, matematik tutum ve oyunla öğretim yönteminin etkililiğine ilişkin cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca matematik dersinde kendini yeterli hissedenlerin öz-yeterlik algılarının, oyunla öğretime ilişkin görüşlerinin ve matematik dersine yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu görülmüştür. Yapılan regresyon analizi sonucunda oyunla öğretim yönteminin matematik dersine ilişkin öz-yeterlik algıları ve matematik dersine yönelik tutum üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu görülmüştür. Yapılan korelasyon analizi sonucuna göre ise matematik tutum ile matematik dersine yönelik öz-yeterlik algı ortalamaları arasında pozitif orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Tutum, Matematik, İlkokul, Oyunla Öğretim, Öz-yeterlik.