Yazar "Ayaz, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DEĞERLER EĞİTİMİ TUTUMUNUN BİR YORDAYICISI OLARAK EĞİTİM FELSEFESİ İNANÇLARI: EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE BİR ARAŞTIRMA(2023) Ayaz, Mehmet Ali; Saylık, AhmetBu çalışmanın amacı öğretmenlerin eğitim felsefesi inançları ile değerler eğitimine yöneliktutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki 197 ilkokul ve ortaokulda görev yapan 6556 öğretmenden oluşmaktadır. Tabakalı örnekleme seçimi sonucunda 124?ü kadın 246?sı erkek olmak üzere 370 öğretmen araştırmada yer almıştır. Araştırmanın verileri Yılmaz, Altınkurt ve Çokluk (2011) tarafından geliştirilen “Eğitim Felsefesi İnançları Ölçeği (EFİÖ)”, Çetin (2018) tarafından geliştirilen “Değerler Eğitimi Tutumları” (DETÖ) ölçekleri kullanılaraktoplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde; korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göredeğerler eğitimine ilişkin tutum ölçeğinin “değerler eğitiminin gereğine inanç” boyutu ile “eğitim felsefesi inançları” ölçeğinin tüm boyutları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde anlamlı ilişki olduğugörülmüştür.Aynı zamandaöğretmenlerin eğitim felsefesi inançlarının değerler eğitimine yönelik tutumlarınınanlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Öğretmenlerin eğitim felsefesi inançları ile değerler eğitimi tutumları arasındaki ilişki(Siirt Üniversitesi, 2022) Ayaz, Mehmet Ali; Saylık, AhmetBu çalışmanın amacı öğretmenlerin eğitim felsefesi inançları ile değerler eğitimi tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve elde edilen veriler arasında cinsiyet, yaş, medeni durum, kıdem, okul kademesi ve branş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki 197 ilkokul ve ortaokulda görev yapan 6556 öğretmenden oluşmaktadır. Örnekleme seçimi sonucunda 124'ü kadın 246'sı erkek olmak üzere 370 öğretmen araştırmada yer almıştır. Araştırmanın verileri Yılmaz, Altınkurt ve Çokluk (2011) tarafından geliştirilen "Eğitim Felsefesi İnançları Ölçeği (EFİÖ)", Çetin (2018) tarafından geliştirilen "Değerler Eğitimi Tutumları" (DETÖ) ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" araçlığıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama (X), standart sapma (Ss), frekans (f), yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi, ANOVA testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin en çok varoluşçuluk, an az ise esasicilik eğitim felsefesini benimsedikleri görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, öğretmenlerin eğitim felsefesi inançları ve değerler eğitimine ilişkin tutumlarının eğitim felsefesi boyutlarından esasicilik dışında diğer tüm eğitim felsefesi boyutları arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Eğitim İnancı, Değer, Değerler Eğitimi, Eğitim Felsefesi.