Yazar "Arslan, Nusret" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişki(Siirt Üniversitesi, 2021) Arslan, Nusret; Tösten, RasimBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Mardin ili merkez Artuklu ilçesinde bulunan ilkokul, ortaokul ve lise eğitim kurumlarında görev yapan toplam 2698 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 378 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, "Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları Ölçeği" ve "Okul Örgütsel Mutluluk Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA testi, Tukey testi, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin örgütsel mutluluk algılarının "yüksek düzeyde'' olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Araştırma bulguları, okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Yapılan regresyon analizi sonucunda ise okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel mutluluğunu olumlu yönde yordadığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.