Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ariker, Hilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İnformal çevre eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin doğaya yönelik algılarına etkisi
    (Siirt Üniversitesi, 2020) Ariker, Hilal; Kahyaoğlu, Mustafa
    Bu araştırmanın amacı, okul dışı etkinliklerle zenginleştirilmiş informal çevre eğitiminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerin doğaya yönelik algılarına olan etkisini incelemektir. Araştırmada karma araştırma deseni içerisinde yer alan açıklayıcı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında tek gruplu ön test- son test deneysel desen, nitel kısmında ise olgubilim araştırma deseni esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilköğretim 5. sınıfta öğrenim gören 19 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler, "İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Çevre Tutum Ölçeği'', ''Doğa Sevgisi Ölçeği'' ve ''Bilimsel Alan Gezisi Tutum Ölçeği'' ile nitel veriler ise doğa algısına yönelik "Kelime İlişkilendirme Testi'' ile elde edilmiştir. Araştırmada ölçeklerden elde edilen nicel verilerin ön test ve son test puanları ilgili istatistiksel paket programda analiz edilerek bağımsız örneklem t- testiyle, nitel verilerin çözümlenmesi ise betimsel içerik analiziyle yapılmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerin informal çevre eğitimi programı sonucu, doğaya ilişkin algılarının canlı öğeler, cansız öğeler, duygusal öğeler, işlevsel öğeler, mekânsal öğeler ve olumsuz öğeler olmak üzere altı ana kategoriden oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin doğa sevgisi, çevreye yönelik tutumu ve bilimsel alan gezisi yapmaya yönelik tutumu arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

| Siirt Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Siirt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Siirt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim