Yazar "Arar, Mert" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul 5. sınıf kesirler konusunda oyun temelli öğrenmenin matematik motivasyonuna etkisi(Siirt Üniversitesi, 2023) Arar, Mert; Demir, EnesBu tez, ortaokul 5. sınıf kesirler konusunda yapılan oyun temelli öğrenimin matematik motivasyonuna etkisini araştırmak ve deneysel uygulamaya yönelik öğrenci deneyimlerini ile öğrenci görüşlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi iç içe karma desendir. Veri toplama araçları matematik motivasyon ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Araştırmanın çalışma grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılının birinci döneminde, Van'ın İpekyolu ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 5. sınıf öğrencileridir. Deney grubunda dersler oyun temelli öğrenme yaklaşımı ile kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile yürütülmüştür. Matematik motivasyonu ölçeğindeki alt boyutlarda gruplar arasında konu değeri, öğrenme inancı ve öz yeterlik alt boyutlarının her biri için, deney grubu lehine düşük bir etki düzeyine sahip istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Matematik eğitiminde oyun temelli öğrenim yönteminin matematik motivasyonunu düşük düzeyde ve olumlu yönde etkilediği yönündedir. İstatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemekle birlikte deney grubunun motivasyon puanı ortalamalarına yönelik "içsel hedef yönelimi" için artış olduğu, "dışsal hedef yönelimi" için aynı olduğu ve "sınav kaygısı" için azalma olduğu görülmüştür. Motivasyona yönelik gözlem ve görüşmelerden elde edilen nitel bulgularda ise en çok eğlenceli olma ve istekli olmayı sağlamaya vurgu yapıldığı görülmüştür. Sonuç olarak oyun temelli öğrenimin öğrencilerde eğlence ve istek uyandırarak sınav kaygısını azalttığı ve bu sayede öğrencilerin matematik motivasyonunu arttırdığı söylenebilir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, tezde önerilere yer verilmiştir. Ayrıca matematik eğitiminde oyun temelli öğretim uygulamalarına yönelik daha geniş örneklemde çalışmalar yapılarak ve farklı veri toplama araçları ile yöntem ve teknikler kullanılarak elde edilecek sonuçların daha geniş çerçevede değerlendirilmesi ve daha kesin yargılara varılması sağlanabilir.