Yazar "Akpolat, Ali Haydar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkçe öğretmen adaylarının dinlediğini anlama becerilerine ilişkin görüşleri: Cornell not alma tekniği örneği(Siirt Üniversitesi, 2023) Akpolat, Ali Haydar; Akran, Sevda KoçBu araştırmanın amacı, Cornell not alma tekniği bağlamında Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisi hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği üçüncü sınıfta öğrenim gören 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları demografik bilgi formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve doküman evraklarından oluşmaktadır. Araştırmada uzman görüşleri doğrultusunda belirlenen metin türleri aracılığıyla lisans öğrencilerinden oluşan katılımcılara Cornell not alma tekniği kullanılarak 12 oturumluk eğitim verilmiştir. Eğitim sonunda yarı yapılandırılmış görüşme formuyla katılımcıların Cornell not alma tekniğine ilişkin görüşleri alınmıştır. Katılımcılara ait bu görüşler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcılar, Cornell not alma tekniğini planlı çalışma, anlamlı öğrenme ve dinleme becerilerine yönelik bir teknik olarak tanımlamış; tekniğin etkili dinleme, bilgiyi ayırt etme, zamanı etkili kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirdiğini belirtmiştir. Katılımcılar, Cornell not alma tekniği eğitimi sürecinde kaydetme basamağı, kısaltma basamağı, yansıtma basamağı ve özetleme basamağında problemler yaşamış ve bu problemlere ilişkin uygulamaya yönelik etkinlikler yapma, yeni bilgileri önceki bilgilerle ilişkilendirme, zamanı etkili kullanma ve uygun metinlerin seçimi konularında çözüm önerilerini sunmuştur. Katılımcılar, Cornell not alma tekniğinin uygulanması sürecinde çevresel ve bireysel faktörlerin dinleme becerilerine etki ettiğini ifade etmiştir.