Yazar "Acar,Safa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BANKACILIK SEKTÖRÜNDEKİ GELİŞMELER SİİRT İLİNDE BANKACILIK SEKTÖRÜ(International Journal of Academic Value Studies (Javstudies), 2017) Acar,SafaBankacılık sektörü özellikle son yüzyılın ekonomisinde temel yapı taşı olarak karşımıza çıkmaktadır. Son yıllardaki küreselleşme ve sermaye hareketliliği sayesinde önemi daha da artmış ve bu gelişmeler bankacılık sektörünün önemini ve büyüklüğünü hızla etkilemiştir. Çalışmanın temel amacı Siirt ili bankacılık faaliyetlerinin Türk Bankacılık sektörü içindeki yerinin belirlenmesidir. Bu çerçevede Türkiye’deki bankacılık sektörünün genel yapısı ve son yıllardaki gelişimi incelenecek ve Siirt ilindeki bankacılık faaliyetleri elde edilen veriler çerçevesinde değerlendirilip sektörle karşılaştırmalar yapılacaktır.Öğe GÜÇ MESAFESİ KONUSUNDA YAZILAN TEZLERİN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ(UTDAS Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, 2018) Acar,SafaÖrgüt kültürü ile ilgili olarak yapılan çalışmalardan olan Hofstede’nin farklı ülkelerde yapmış olduğu çalışmanın sonuçlarına göre dört kavram öne çıkmaktadır. Bu kavramlar arasında güç mesafesi kavramı örgüt içerisinde bulunan ve diğer üyelere göre daha güçsüz olan bireylerin örgüt içerisinde bir eşitsizlik olduğunu ve ortaya bir uzaklık kavramının çıktığını düşündükleri bir kavramdır. Güç mesafesi kavramı örgüt kültürü içerisinde statü ile ilişkilendirilebilecek bir yapıdadır. Bu sebeple gücün dağılımı güç mesafesi ile belirlenebilmektedir. Çalışmanın amacı güç mesafesi ile ilgili Türk literatüründe yapılan çalışmaları incelemektir. Bu sebeple son yıllarda hazırlanmış olan yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir araştırma yapılacaktır. Bu araştırma Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinde erişime açık olan tezlerden elde edilen veriler ışığında belirlenen tezler içerisinden güç mesafesi konusunda yazılmış olan tezlere uygulanacaktır. Bu tezler yıl, üniversite, enstitü, anabilim dalı, uygulama alanı, örneklem büyüklüğü ve yöntem açısından incelenecektir. Tarama modeli ile elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenecektir. Yapılan çalışma sonucunda güç mesafesi konusuna olan yönelimin durumu da ortaya konulmuş olacaktır.Öğe MAVERAÜNNEHİR’DEN ANADOLU’YA AKTARILAN ÖRGÜT FORMU: AHİ TEŞKİLATI(Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2018) Acar,SafaAhilik teşkilatı 13. Yüzyıl’da Anadolu’ya gelen Türkmen aşiretlerin esnaf birliği olarak kurulmuş bir dayanışma örgütüdür. Kuruluş amacı yeni geldikleri Anadolu topraklarında yabancıların elinde olan esnaflık faaliyetlerinin Türkler tarafından da yapılabilmesini sağlamak, ekonomik bir bağımsızlık kazanmak ve yeni geldikleri topraklara uyum sağlamak olarak sıralanabilmektedir. Ahilik teşkilatı sayesinde büyük bir dayanışma ortamı oluşturulmuştur. Bu sayede Türkler ekonomik yönden bağımsızlık kazanmışlardır. Elinde yeterince sermayesi olmayan üyelere orta san-dığı sayesinde maddi desteklerde bulunularak esnaflık ya da ticaret yapabilmeleri desteklenmiştir. Başına kötü bir durum gelen üyelere de çeşitli desteklerde bulunu-larak birlik içinde bir dayanışma kültürü oluşturulmuştur. Ahilik teşkilatının teme-lini oluşturan fütüvvet tarikatı horasan bölgesinde Türkler’in ilk islamiyete girdik-leri dönemlerde gelişme göstermiş ve bu tarikatın üyelerinin Moğol baskınlarından korunmak için ulaştıkları Anadolu’da yeni bir örgütsel formda ortaya çıkmaktadır. Bu örgüt formu ahilik teşkilatıdır.Öğe ÜNİGAP ÜYESİ ÜNİVERSİTELERİN STRATEJİK YÖNDEN İNCELENMESİ; MİSYON İFADELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ(Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 2019) Acar,Safa; Çelik, Süleyman; Künç,SonerStratejik yönetimin en önemli unsurları arasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve değerler; bir işletmenin geçmişi ve geleceği arasındaki temel farkları ortaya koyabilmesi açısından çok önemli ifadelerdir. Özellikle misyon ifadesi bir işletmenin varlık nedenini belirtmesinin yanında toplumun hangi ihtiyaçlarını karşılayacağı yönünde bildirimler içermektedir. Misyon ifadesi işletmenin geleceğe yönelik belirlemiş olduğu amaçların hangi çerçevede ortaya konulması gerektiğine ait bir yol haritası belirlemektedir. Bu amaçla işletmeler kendilerine ait bir misyon ifadesi belirlemeli ve bu ifade çerçevesinde hareketlerini yönlendirmelidir. Bu çalışmanın amacı, misyon ifadesinin stratejik değerinin üniversitelerde hangi düzeylerde etkili olduğunu ölçebilmektir. Bu kapsamda, GAP Bölgesi Üniversiteler Birliği (ÜNİGAP) üyesi olan 11 üniversitenin misyon ifadeleri karşılaştırmalı bir içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analiz kapsamında üniversitelerden 9 tanesinin kamu üniversitesi 2 tanesinin de vakıf üniversitesi olması kamu- özel karşılaştırmasına da imkan tanımıştır. Elde edilen veriler ışığında analiz kapsamına alınan üniversitelerin öğrenci, kamu kaygısı ve büyüme değerlerini sıklıkla kullandıkları tespit edilmiştir.