Yazar "İrmak, Lokman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çoklu Zekâ Kuramına dayalı eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları, tutumları ve bilgilerinin kalıcılığı üzerindeki etkisi(Siirt Üniversitesi, 2020) İrmak, Lokman; Çelik, Halil CoşkunBu araştırmada, Çoklu Zekâ Kuramına dayalı eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları, tutumları ve bilgilerinin kalıcılığı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri, okul öncesi eğitim durumları, anne-baba eğitim durumları, sosyo-ekonomik durumları ve birinci dönem karne puan ortalamalarının matematik başarılarına etkisi de araştırılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Batman ilindeki bir devlet okulunun yedinci sınıfına devam eden, araştırmacının eğitim verdiği iki farklı sınıftaki 76 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; Çoklu Zekâ Envanteri, Matematik Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, Hazırbulunuşluk Testi ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çalışmaya başlamadan önce iki sınıfa hazırbulunuşluk testi, matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Yapılan istatiksel analiz sonucunda iki sınıfın birbirine denk olduğu belirlenmiştir. Bu iki sınıftan biri yansız atama sonucu deney, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda iki gruba matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği yeniden uygulanmıştır. Ayrıca çalışmanın bitiminden altı hafta sonra da matematik başarı testi kalıcılık testi olarak yeniden uygulanmıştır. Deney grubunda "Oran-Orantı ve Yüzdeler" konuları Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı öğretim planları ile işlenirken, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programı ile işlenmiştir. Araştırmanın uygulama kısmı yedi hafta devam etmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler t-testi, bağımlı örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Çoklu Zekâ Kuramına dayalı öğretimin mevcut öğretim yöntemine göre öğrencilerin matematik başarısını, matematik tutumlarını ve bilgilerinin kalıcılığını daha çok arttırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri, okul öncesi eğitim durumları, anne-baba eğitim durumları ve sosyo-ekonomik durumları ile matematik başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak öğrencilerin birinci dönem karne puan ortalamaları ile matematik başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda yeni araştırmacılara ve öğretmenlere öneriler sunulmuştur. Araştırmanın daha önce yapılmış çalışmalara katkı sağlamış olması ve yeni yapılacak olan çalışmalara da ışık tutması ümit edilmektedir.Öğe Çoklu Zekâ Temelli Eğitimin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları ve Matematiğe Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi(2021) İrmak, Lokman; Çelik, Halil CoşkunBu araştırmanın amacı Çoklu Zekâ temelli eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Batman ilindeki bir devlet okulunun yedinci sınıfına devam eden, iki farklı sınıftaki 76 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubunda Çoklu Zekâ temelli eğitim, kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre eğitim verilmiştir. Araştırma sonuçları Çoklu Zekâ temelli eğitimin, mevcut öğretim programına göre matematik başarısını ve matematiğe yönelik tutumu olumlu yönde daha çok geliştirdiğini göstermiştir. Bu çalışma, matematik öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramının pedagojik bir yaklaşım olarak uygulanması durumunda öğrencilere sınıflarda öğretim sonuçlarından büyük kazanımlar sağlayacağını göstermektedir.