Yazar "Özdemir, Burhanettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İçerik Ağırlıklandırmasının Maddeler-Arası Boyutluluk Modeline Dayalı Çok Boyutlu Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş Test Yöntemleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi(2015) Özdemir, Burhanettin; Gelbal, SelahattinBu çalışmanın amacı, maddeler-arası boyutluluk modeline dayalı Çok Boyutlu Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş (BOB) Test Yöntemlerinin performanslarının karşılaştırılması ve içerik ağırlıklandırmasının (content balancing) çok boyutlu BOB testi yöntemleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, 2009-2013 eğitim ve öğretim yıllarında Hacettepe Üniversitesi tarafından uygulanan İngilizce Yeterlik Sınavına (İYS) ait gerçek veri seti kullanılmıştır. Her bir testte yer alan dinleme, dilbilgisi ve okuduğunu anlamaya ilişkin maddeler ile üç boyutlu gerçek madde havuzu oluşturulmuştur. Maddeler-arası boyutluluk modeli ile kalibre edilerek oluşturulan madde havuzu toplamda 555 maddeden oluşmaktadır. En uygun çok boyutlu BOB testini belirlemek amacıyla; iki farklı yetenek kestirim yöntemi (Bayesyen MAP ve Fisher'in puanlama yöntemi), üç farklı madde seçim yöntemi (A-optimality, D-optimality ve seçkisiz) ve hata varyansı durdurma kuralına dayalı üç farklı ölçüt kullanılmıştır. Ayrıca içerik ağırlıklandırmasının çok boyutlu BOB testi yöntemleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla, içerik ağırlıklandırmasının yapıldığı ve içerik ağırlıklandırmasının yapılmadığı koşullara ilişkin bulgular karşılaştırılmıştır. Her bir koşula ilişkin çok boyutlu BOB testi bulguları, boyutlara ilişkin güvenirlik katsayıları, ölçmenin standart hatası ve RMSD değerlerine bakılarak karşılaştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, A-Optimality madde seçim yöntemi kullanıldığında, hem Bayesyen MAP hem de Fisher'in Puanlama yöntemlerinin benzer sonuçlar verdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Buna karşın, Fisher'in puanlama yönteminin hem madde seçim yöntemlerinden hem de içerik ağırlıklandırmasından etkilendiği söylenebilir. Ayrıca içerik ağırlıklandırması uygulandığında her bir koşul için testteki ortalama madde sayısı artarken, güvenirlik katsayılarının azaldığı, buna karşın RMSD ve standart hataların azaldığı bulgusuna ulaşılmıştır.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINAV TÜRÜNE GÖRE KULLANDIKLARI ÖĞRENME YAKLAŞIMLARINI BENİMSEME NEDENLERİNE İLİŞKİN GÖRÜLERİ(2018) Özdemir, Burhanettin; Beyaztaş, Dilek İlhanBu çalışmanın amacı, ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan sınav türleri bağlamında; öğrencilerin sınava hazırlanma sürecinde benimsemiş oldukları öğrenme yaklaşımlarını (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) ve bu yaklaşımların benimsenme nedenlerini tespit etmektir. Çalışma nitel bir araştırma olup, veri analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 20162017 yılı güz döneminde, bir devlet üniversitesinin Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nın 3. ve 4. sınıfında öğrenim görmekte olan 121 (73 kız (%60), 48 erkek (%40)) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin; çoktan seçmeli sınavlarda ve klasik sınavlarda bilgi düzeyinde soru sorulduğunda ezber ve tekrar odaklı olarak yüzeysel öğrenme yaklaşımını kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, çoktan seçmeli sınavlarda, D-Y ve eşleştirme türü sınavlarda cevapları gördüklerinde hatırladıkları ya da şans başarısı nedeniyle soruları cevaplayabildikleri için yüzeysel öğrenme yaklaşımını kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin yoruma dayalı soru sorması ve sınavın sayısal bir derse ait olması durumunda ise öğrencilerin konunun mantığını anlamak için derinlemesine öğrenme yaklaşımını kullandıkları tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin sınav hazırlama ve değerlendirme sürecindeki tutum ve davranışlarının, sınav türünün, dersin kapsamının ve dersin sözel veya sayısal olmasının öğrencilerin sınava hazırlanma sürecinde benimsedikleri öğrenme