Pesen, AtaErbek, Büşra Yeter Çalışgan2024-12-242024-12-242024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt6HmxO9FWTmPGCtkdwOGBypwMK26YGZp07uqQZe1wL-Dhttps://hdl.handle.net/20.500.12604/3704Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim DalıBu araştırmanın amacını, ortaöğretim öğrencilerinin ders çalışmaya ilişkin dijital öz yeterlilik algılarının teknoloji merakı bağlamında incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma için araştırmacı tarafından geliştirilen "Ders Çalışmaya İlişkin Dijital Öz Yeterlilik Ölçeği" ve "Teknoloji Merakı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Siirt ili Kurtalan ilçesi devlet okullarında öğrenim gören 2800 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenenmiş olup 700 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS veri programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler incelenmiş olup dört alt başlıkta bulgular kısmında sunulmuştur. Öğrencilerin Teknoloji Merakı Ölçeğinin alt boyutları ile Ortaöğretim Öğrencilerin Ders Çalışmaya Yönelik Dijital Öz Yeterlilik Ölçeği alt boyutları arasında pozitif yönlü orta düzeyde doğrusal bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin dijital öz yeterlik düzeyleri ile teknoloji meraklarının genel olarak yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin dijital öz yeterliklerinin ve teknoloji meraklarının eğitim gördüğü sınıf düzeyi, dijital ortamda geçirilen süre ve okul türü değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.The purpose of this research is to examine secondary school students' digital self-efficacy perceptions regarding studying in the context of technology curiosity. The research was carried out with the survey design, one of the quantitative research methods. The Digital Self-Efficacy Scale for Studying and the Technology Curiosity Scale, developed by the researcher, were used for the research. The population of the research consists of 2800 secondary school students studying in public schools in Kurtalan district of Siirt province. The sample of the research was determined by the stratified sampling method and consists of 700 secondary school students. The data obtained as a result of the research were analyzed in the SPSS data program. The data obtained as a result of the research were examined and presented in the findings section under four subheadings. There is a positive moderate linear relationship between the sub-dimensions of the Students' Technology Curiosity Scale and the Secondary School Students' Digital Self-Efficacy Scale for Studying. As a result of the research; It has been determined that students' digital self-efficacy levels and technology curiosity are generally at high levels. It was determined that students' digital self-efficacy and technology curiosity showed significant differences according to the grade level, time spent in the digital environment and school type.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingOrtaöğretim öğrencilerinin ders çalışmaya ilişkin dijital öz yeterlik algılarının teknoloji merakı bağlamında incelenmesiInvestigation of secondary school students' digital self-efficacy perceptions in the context of technology curiosityMaster Thesis1131898194