Kara, SeyithanAkın, Erhan2024-12-242024-12-2420181308-2140https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14390https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/302219https://hdl.handle.net/20.500.12604/5153Bu çalışmada, Satranc-ı Urefa’nın eğitsel bir oyun olarakuyarlanmasının 6. sınıf öğrencilerinin kelime öğretimine ve Türkçe dersitutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Siirt il merkezinde MEB’ebağlı bulunan Şehit Öğretmen İsmail Çelik Ortaokulu’nun 6. sınıfının ikifarklı şubesinde eğitimine devam eden toplam 48 öğrencidenoluşmaktadır. Araştırma, gerçek deneysel modellerden biri olan ön testve son test kontrol gruplu seçkisiz desene göre tasarlanmıştır.Araştırmada seçkisiz olarak atanan deney ve kontrol grububulunmaktadır. Deney grubunda (n=24) eğitsel oyun uygulamalarıdoğrultusunda kelime öğretimi gerçekleştirilirken kontrol grubunda(n=24) geleneksel öğretim ekseninde ders işlenmiştir. Her iki grupta,bütün işlemler araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaveri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu”, katılımcıların kelimebilgisi düzeylerinin ölçümü için Wesche ve Paribakht (1996) tarafındangeliştirilmiş ve Ateş & Sis (2016) tarafından Türkçeye uyarlanarakgeçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan “Kelime Bilgisi Ölçeği” veTürkçe dersine yönelik tutumların belirlenmesi için Ünal & Köse (2014)tarafından geliştirilen “Türkçe Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.Verilerin analizi için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) forWindows 22.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada, eğitsel oyun yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, öğrenilen bilgilerinkalıcılığının artması ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının olumluanlamda değişmesi noktasında geleneksel öğretime göre daha etkiliolduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlardoğrultusunda uygulama ve ilgili konuda çalışma yapacakaraştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,Dil ve Dil BilimSATRANC-I UREFA’NIN EĞİTSEL BİR OYUN OLARAK UYARLANMASININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRETİMİNE VE TÜRKÇE DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ (SİİRT İLİ ÖRNEĞİ)Article132793997030221910.7827/TurkishStudies.14390