Uslu, Mehmet AliAcar, Safa2024-12-242024-12-2420202147-76552149-4622https://doi.org/10.18506/anemon.520901https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/365279https://hdl.handle.net/20.500.12604/4362Bu çalışmanın temel amacı özellikle duygusal emek harcama ihtimali yüksek olan öğretmenlerinbazı değişkenler açısından tükenmişlik duygusu düzeylerinin belirlenmesi ve tükenmişliğin altfaktörleri olan kişisel başarı, duyarsızlaşma ve duygusal tükenme alt boyutlarının hangisinin dahayoğun olarak hissedildiğinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda literatürde en fazlakullanılan ölçek olan Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ) Batman ilinde ilk, orta ve lise düzeyindeeğitim veren okullarda çalışan öğretmenlere yöneltilerek veriler elde edilmiştir. Elde edilen verileSPSS 25,0 istatistiksel ve AMOS.v24 analiz paket programları kullanılarak yaş, çalışma süresi,branş ve mesleki kıdem süresi gibi değişkenler yönünden karşılaştırmalı analizlergerçekleştirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları,PsikolojiÖğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin Maslach Tükenmişlik Envanteri İle İncelenmesi: Batman İlinde Yapılan Bir AraştırmaArticle8127728436527910.18506/anemon.520901