Pesen, CahitOdabaş, AkınBindak, RecepKudu, Mustafa2017-05-202017-05-202005https://hdl.handle.net/20.500.12604/763Bu çalısmada Siirt Egitim Fakültesinde okuyan birinci sınıf ögrencilerinin ilgi ve yetenekleri çesitli degiskenlere göre incelenmistir. Ölçme aracı olarak Kuzgun (1996) tarafından gelistirilen “Akademik Benlik Kavramı ölçegi” kullanılmıstır. Verilerin analizinde çoklu karsılastırmalar için tek yönlü varyans analizi, ikili karsılastırmalar için bagımsız t testi kullanılmıs, anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıstır. In this article interests and abilities of students studying at the first class of Siirt Education Faculty have been examined according to various variables. “Scale of Academic Ego-Concept” developed by Kuzgun (1996) was used to collect data. In data analysis, for multiple-comparisons one-way-analysis of variance and for binarycomparisons the Independent t-test was used, and the significance level was 0.05trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkademik benliköğretmen adayıilgi ve yeteneklerAcademic ego–conceptstudent teacherinterest and abilitiesÖğretmen adaylarının yetenek ve ilgileriAbılıty and Interests of student teachersArticle